You are currently viewing Mentenanța motocicletelor de curse: Ghidul complet

Mentenanța motocicletelor de curse: Ghidul complet

România dispune de diverse oportunități pentru piloții de motociclism, cum ar fi Campionatul Național de Viteză, cel de motocross sau etapele balcanice, unde sportivii participă an de an.

Totuși, ce implică mentenanța unei motociclete de curse? Cum diferă aceasta în funcție de campionatul la care se participă?

Asfalt fierbinte, viteze mari și viraje strânse – mentenanța pentru circuit este o parte esențială din optimizarea condițiilor în care operează piloții.

1. Anvelope

De departe, cel mai costisitor consumabil pentru piloți sunt anvelopele. În funcție de gradul de uzură, condițiile meteo și strategia de cursă, acestea trebuie schimbate constant.

2. Sistemul de frânare

O altă consumabilă care necesită îngrijire continuă este sistemul de frâne. Discurile și plăcuțele se uzează rapid din cauza frânărilor puternice, iar piloții au datoria să le verifice constant pentru a le ține în condiții optime.

3. Suspensii și ulei

Suspensiile și uleiul sunt un alt factor care trebuie verificat periodic, mult mai des decât la o motocicletă de stradă. Uleiul se poate schimba și după fiecare cursă, iar suspensiile trebuie să fie ferme, ajutând pilotul la manevre pe circuit.

4. Lanț și transmisie

Lanțul și transmisia sunt singura parte relativ similară în materie de îngrijire cu motocicletele de stradă.

Necesită curățare și lubrifiere de-a lungul fiecărei intrări pe circuit.

5. Electronice

Ultimul pas din rutină – verificarea electronică. Presiunea (în pneuri), ECU – Engine Control Unit și restul senzorilor necesită un control precis și constant. ECU controlează cantitatea de combustibil injectată, momentul aprinderii scânteii în bujii, raportul aer-combustibil, limitatorul turațiilor, și în funcție de setările pilotului, frâna de motor și controlul tracțiunii. Este “creierul” motorului, iar o cursă poate fi definită de condiția acestuia.

Deși mentenanța se face în concordanță cu condițiile impuse de organizatorii competiției, fiecare pilot este responsabil de îngrijirea motocicletei sale, iar setările se fac în funcție de preferi

Riding a motorcycle is an art – a thing that you do because you feel something inside. – Valentino Rossi

Stroie Ana Carmen

Pasiunea pentru motorsport a prins viață în septembrie 2023, când am urmărit pentru prima dată o cursa de Formula 1, mai exact cea din Singapore. Viteza și pasiunea, două elemente distincte față de restul sezonului datorită distrugerii dominației lui Verstappen m-a atras către sport. În prezent, ocup poziția de redactor-șef al revistei Clubului Copiilor din sectorul 6, „Universul Copiilor.” În cadrul acestei publicații, coordonez o echipă creativă de elevi de liceu și aducem viziunea celor de la club la realitate. Pe lângă motorsport, sunt pasionata de marketing și toate aspectele creative ale media și designului. De la strategii de promovare, crearea de conținut vizual, până la storytelling, îmi place să mă dedic proiectelor care combină creativitatea cu impactul.

Lasă un răspuns