You are currently viewing McLaren impresionează în Bahrain și se anunță favoriți pentru pole și victorie

McLaren impresionează în Bahrain și se anunță favoriți pentru pole și victorie

McLaren a sosit în Bahrain fără nicio victorie anterioară pe circuitul din deșert, dar performanțele din antrenamentele libere de vineri sugerează că britanicii sunt pregătiți să rescrie istoria.

Un început promițător pentru McLaren, dar piloții rămân cu picioarele pe pământ

Lando Norris și-a continuat seria de performanțe în FP1, fiind cel mai rapid pentru a treia oară consecutiv în această sesiune în 2025. Coechipierul său, Oscar Piastri, a confirmat ritmul puternic al echipei în FP2, sesiune desfășurată în condiții mai apropiate de cele din calificări și cursă.

Deși ambii piloți au încercat să tempereze entuziasmul, rivalul lor, Charles Leclerc a declarat că McLaren este „pe altă planetă” în ceea ce privește ritmul pur. Datele susțin această afirmație: în simulările de calificare, McLaren a fost cu aproximativ 0.4s mai rapid decât Red Bull, iar în ritmul de cursă, avantajul este de circa 0.2s pe tur.

Performanța lor se bazează pe aderența mecanică excelentă în virajele lente și medii, iar eficiența în ultimul sector al circuitului sugerează o bună gestionare a temperaturii pneurilor, un punct forte pe tot parcursul sezonului. Astfel, nu este de mirare că paddockul îi consideră favoriți la pole position și la victorie.

Red Bull, în dificultate, Mercedes și Ferrari profită

Max Verstappen s-a plâns de lipsa de aderență și de „senzația generală slabă” în timpul FP2, după ce a rulat exclusiv cu pneuri soft și a cedat mașina lui Ayumu Iwasa în FP1. Olandezul a vorbit despre „un decalaj masiv” față de McLaren și a recunoscut că mai este mult de lucru pentru cursă.

Mercedes, în schimb, a avut o zi încurajatoare. În calificări, echipa germană este extrem de aproape de Red Bull și Ferrari, diferențele fiind de doar 0.07s. În ritmul de cursă, Mercedes pare a fi cea mai apropiată de Red Bull, Ferrari fiind puțin în urmă. Datele arată că Mercedes este cea mai rapidă pe liniile drepte, dar pierde în virajele lente, în timp ce se descurcă bine în cele care necesită forță de apăsare mare.

Ferrari a testat o nouă podea vineri, iar atât Leclerc, cât și Lewis Hamilton, care a obținut cel mai mare potențial nevalorificat conform datelor „ideal lap”, au confirmat că upgrade-ul a funcționat conform așteptărilor.

Luptă strânsă pentru Q3 și puncte în zona mediană

Debutantul Isack Hadjar a continuat să impresioneze, clasându-se pe locul 6 în FP2, în spatele lui Kimi Antonelli. Monopostul Racing Bulls s-a remarcat din nou în simulările de calificare, fiind lideri ai zonei de mijloc, pe locul 5 în ierarhia generală.

În ceea ce privește ritmul de cursă, Williams trece în față, dar diferența e mică, sub o zecime de secundă. Așadar, o nouă clasare în puncte pentru Hadjar pare posibilă.Carlos Sainz și Alex Albon au fost optimiști în privința unei prezențe în Q3, mai ales după ce Sainz pare să se acomodeze tot mai bine la noua sa echipă. Dacă Williams va reuși să intre în top 10 în calificări, are toate șansele să transforme acest rezultat în puncte duminică.

Cu un McLaren în formă maximă, Red Bull în căutare de soluții, iar Mercedes și Ferrari aproape de vârf, ne așteaptă un weekend spectaculos în Bahrain.

Sursa: F1.com

Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

This Post Has One Comment

Lasă un răspuns