Oscar Piastri a dat dovadă de stăpânire de sine și precizie în execuție, transformând pole position-ul într-o victorie magistrală pentru pilotul McLaren în Marele Premiu al Bahrainului. George Russell a adus un loc doi extraordinar pentru Mercedes, în timp ce Lando Norris a completat podiumul, în ciuda unei curse complicate.
Povestea cursei
Majoritatea piloților au ales pneurile soft C3 la start, dar câțiva, printre care Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Liam Lawson și Gabriel Bortoleto, au mizat pe compusul medium C2, ceea ce a adăugat o notă strategică interesantă, mai ales în cazul lui Leclerc, plecat din prima linie, alături de Piastri.
Când s-au stins luminile, Piastri a plecat excelent și și-a păstrat poziția în față în primul viraj, în timp ce Russell a încercat o manevră agresivă, dar nu a reușit să treacă. Startul fulminant a venit însă din partea lui Norris, care a urcat de pe locul șase direct pe poziția a treia, completând un început ideal pentru McLaren. În spatele lor, Leclerc și Gasly s-au instalat pe pozițiile patru și cinci, iar Max Verstappen, blocat între Kimi Antonelli și Hamilton, a căzut pe opt. Yuki Tsunoda închidea topul 10.
Până în turul 5, Carlos Sainz se afla sub presiune. Antonelli l-a atacat cu un „dive-bomb” în primul viraj, iar Verstappen a profitat imediat pentru a-l depăși în secvența următoare. Olandezul a reclamat lipsa de spațiu din partea lui Sainz, dar comisarii nu au considerat necesară o investigație.
Isack Hadjar a fost primul care a oprit la boxe în turul 7, trecând pe pneuri medium. În față, Piastri gestiona ritmul fără greșeală, construind un avans de 2,5 secunde față de Russell. Între timp, Norris a fost penalizat cu cinci secunde pentru o mișcare incorectă la start.
Hamilton a trecut de Sainz în virajul 11, fiind urmat de Tsunoda, care l-a împins pe spaniol până pe locul zece. Antonelli a trecut de Gasly pentru poziția a cincea, iar Verstappen s-a apropiat de pilotul Alpine, dar a ales să intre la boxe în turul 11. Norris a făcut și el oprirea, unde și-a servit penalizarea. Verstappen a trecut pe pneuri hard, dar o întârziere cauzată de semaforul roșu în pit box l-a costat timp prețios și nervi. Probleme similare au fost raportate și de Tsunoda.
Russell a intrat în turul 14, echipând pneuri medium pentru a-și păstra poziția în fața lui Norris. McLaren a răspuns prompt și l-a chemat pe Piastri în turul următor pentru același compus, păstrând controlul asupra cursei. Leclerc a preluat temporar conducerea, urmat de Hamilton, marcând un 1-2 provizoriu pentru Ferrari.
Ferrari a încercat o schimbare de strategie cu Leclerc, sugerând trecerea la „Planul B”, dar monegascul a cerut „Planul D”. În cele din urmă, echipa l-a chemat la boxe în turul 18, într-un double-stack cu Hamilton. Leclerc a fost nemulțumit, dar a revenit pe pistă pe locul 5 și l-a depășit rapid pe Gasly. Hamilton, revenit temporar în afara topului 10, a recuperat și el poziții, trecând inclusiv de Tsunoda.
Pe pneurile hard, Verstappen părea complet pierdut. Antonelli l-a depășit ușor în virajul 4, iar Hamilton l-a surclasat cu DRS în virajul 11. Olandezul, nemulțumit de aderență și frânare, a căzut pe nouă, continuând să reclame probleme la radio.
McLaren păstra controlul cu Piastri în frunte și Norris în luptă pentru podium, dar Leclerc se apropia rapid. În turul 24, l-a atacat pe Norris în virajul 1, dar a ieșit larg. În turul următor, a trecut clar în virajul 3. În paralel, Hamilton l-a depășit pe Antonelli în virajul 1, iar apoi a trecut și de Ocon pentru locul șase.
Verstappen a renunțat la pneurile hard în turul 27, trecând pe medium. Nici de data aceasta lucrurile nu au mers bine: schimbul a durat 6,2 secunde din cauza unei probleme la roata față-dreapta.
În același timp, Norris a raportat o alertă de lumină roșie în cockpit, care a persistat câteva tururi până când inginerii McLaren au clarificat problema. Între timp, Tsunoda și Sainz au fost implicați într-un contact în ieșirea din virajul 1, incident în urma căruia Williams-ul a suferit daune vizibile la sidepod.
Oscar Piastri își construise un avans de peste șapte secunde față de George Russell în momentul în care Safety Car-ul a fost trimis pe circuit. Yuki Tsunoda îl lovise din nou pe Carlos Sainz în virajul 1, incident ce a lăsat bucăți de caroserie pe pistă. În același timp, Liam Lawson a intrat în contact cu Lance Stroll, primind o penalizare de cinci secunde.
Neutralizarea a oferit echipelor ocazia să oprească la boxe. Alegerea pneurilor a variat: Piastri a trecut pe medium, Russell a ales soft, iar Leclerc a optat pentru hard.
Max Verstappen a rămas pe pistă și a urcat până pe locul opt, conștient că va fi vulnerabil în fața celor din spate care beneficiau de aderență superioară. Hamilton a ajuns în poziția a cincea și a lăudat echipa Ferrari prin radio pentru un „job bine făcut”.
Cursa s-a reluat în turul 36, iar Piastri a scăpat impecabil. Norris și Hamilton au trecut imediat la atac asupra lui Leclerc, dar ordinea s-a păstrat. Hamilton s-a plâns că Norris l-a depășit în afara pistei la virajul 4, iar McLaren i-a cerut britanicului să cedeze poziția – lucru pe care l-a făcut. Doar că, un tur mai târziu, Norris a revenit și a recâștigat poziția în același viraj.
Verstappen a profitat de haosul din pluton și a urcat până pe locul șase. Între timp, Russell a început să întâmpine probleme cu DRS-ul și cu afișajul de pe volan, situație care i-a oferit lui McLaren o posibilă șansă la dublu podium. Russell a glumit la radio că „atât timp cât nu îi cade volanul”, făcând aluzie la problema întâmpinată de Alonso în antrenamente, va putea continua.
Carlos Sainz, deja cu daune în urma unei lovituri în sidepod, a primit o penalizare de 10 secunde pentru o manevră agresivă asupra lui Antonelli, manevră care i-a încheiat cursa. Spaniolul a cerut investigație pentru Tsunoda, dar comisarii nu au considerat că este cazul.
În față, Norris nu renunța la lupta cu Leclerc. Deși a blocat roțile în virajul 1 și a fost forțat larg de Leclerc în turul 49, britanicul a revenit imediat în ofensiv. Când monegascul a pierdut zona DRS, Norris a finalizat depășirea în virajul 4 și a început cursa de urmărire a lui Russell.
În ultimul tur, Norris a încercat o depășire pe exterior în virajul 1, dar o ieșire lentă din curbă l-a împiedicat să finalizeze manevra.
Oscar Piastri a trecut linia de sosire învingător, bifând o victorie categorică pentru McLaren. Russell a rezistat presiunii și a terminat al doilea – chiar dacă era sub investigație pentru o problemă legată de DRS – în timp ce Norris a completat podiumul, într-o zi excelentă pentru echipa din Woking.
Leclerc a încheiat pe patru, în fața lui Hamilton, care a reușit o revenire solidă după calificările dificile. Verstappen, în ciuda unui weekend frustrant, a salvat puncte cruciale pentru el și pentru formația austriacă, terminând pe poziția a șasea după ce l-a depășit pe Pierre Gasly în ultimul tur. Pilotul Alpine a terminat pe șapte.
Haas a avut parte de un rezultat remarcabil, cu ambii piloți în puncte: Esteban Ocon pe locul opt și debutantul Oliver Bearman pe zece. Între ei, Yuki Tsunoda a obținut primele sale puncte din sezon, clasându-se pe locul nouă, în ciuda unui parcurs haotic. A fost prima cursă cu puncte pentru ambele monoposturi Red bull în ultimele 11 Grand Prix – uri.
Analiza ritmului de cursă
Marele Premiu al Bahrainului 2025 a oferit un nou exemplu de control total din partea lui Oscar Piastri și a echipei McLaren, într-o cursă în care ritmul pur și consistența au făcut diferența. Analiza datelor de cursă scoate în evidență atât superioritatea australianului, cât și dificultățile prin care au trecut rivalii principali, în special Red Bull și Ferrari.
Graficul superior din analiza @FDataAnalysis/X prezintă distribuția timpilor pe tur pentru fiecare pilot, în ordine crescătoare a mediei generale. Cel mai rapid, cu o medie de 97.18 secunde, a fost Oscar Piastri. Box plot-ul său este compact, fără variații mari, ceea ce confirmă un ritm constant, fără scăderi majore de performanță. Strategia cu pneuri Soft-Medium-Medium a funcționat perfect pentru McLaren, care a reușit să echilibreze degradarea și viteza de top.
Pe pozițiile imediat următoare s-au clasat coechipierul său Lando Norris (+0.39s) și George Russell (+0.48s), ambii având un ritm foarte apropiat, însă cu ușoare variații de consistență. Norris, în mod interesant, a avut printre cele mai strânse intervale între mediană și medie, ceea ce denotă un pilotaj extrem de constant, chiar dacă penalizarea de 5 secunde și câteva incidente l-au ținut departe de un rezultat și mai bun.
Charles Leclerc și Lewis Hamilton au fost și ei competitivi în ritm, dar nu suficient pentru a ține pasul cu Piastri. În ciuda unei strategii bine gândite (M-M-H), Ferrari nu a reușit să ofere o mașină care să poată ataca podiumul în ritm pur. Hamilton a avut un salt semnificativ după schimbul pe medium, dar s-a oprit în spatele grupului de top.
Max Verstappen a fost printre dezamăgirile zilei, cu o medie de +0.90s față de lider . Outlieri în grafic, variații majore în performanță și un box larg arată clar lipsa de constanță. Problemele tehnice (în special frânele și supraîncălzirea pneurilor) l-au tras în jos pe o pistă unde degradarea și balansul fac diferența.
Graficul de jos (evoluția ritmului tur cu tur) confirmă tendințele generale. Piastri a avut un ritm în scădere treptată, semn al unei curse bine gestionate. În schimb, Verstappen a avut fluctuații majore și o curbă ascendentă spre final — simptom clar al degradării accelerate și pierderii de ritm. Norris și Russell au mers în tandem o bună parte din cursă, însă Norris a oscilat mai mult, posibil din cauza problemelor tehnice raportate de echipă.
Charles Leclerc a fost competitiv în prima parte, dar după ieșirea Safety Car-ului a pierdut teren. Nu a reușit să-și păstreze pneurile în fereastra optimă de performanță, lucru care l-a costat în duelurile directe cu Norris și Hamilton. Antonelli a arătat maturitate, cu o traiectorie în continuă ascensiune și un final de cursă solid.
În zona mediană, Gasly și Ocon au avut un ritm decent, fără momente spectaculoase, dar nici erori. Oliver Bearman a fost o surpriză plăcută după Safety Car, cu un stint final puternic. Tsunoda și Lawson, deși au punctat, au fost plafonați devreme în cursă, iar ritmul lor mediu a fost modest în comparație cu mașinile din față.
Concluzia este clară: Oscar Piastri a dominat cursa prin viteză pură și gestionare strategică impecabilă. McLaren a avut cel mai bun și complet pachet pe această pistă. Verstappen a suferit într-un monopost instabil și greu de gestionat. Ferrari nu a avut armele necesare să lupte pentru victorie, în timp ce Mercedes și-a maximizat performanța prin Russell.
Etapa de la Bahrain a scos în evidență atât calitatea piloților, cât și diferențele subtile în filosofii de setare, strategie și adaptare la degradarea termică. Cursa a fost un test complet — iar McLaren, în special Piastri, l-a trecut cu brio.
Oscar Piastri – cel mai încrezător în monopostul McLaren MCL39
Lando Norris a pus rezultatele mai modeste din debutul sezonului de Formula 1 pe seama dificultăților în a controla monopostul McLaren MCL39, însă coechipierul său, Oscar Piastri, câștigător în Bahrain, a transmis o viziune complet diferită.
După ce s-a clasat pe locul șase în calificările de sâmbătă, Norris a reiterat ideea că nu se simțea în largul său la volanul monopostului, deși a admis că, în calitate de pilot, este datoria sa să se adapteze oricărui pachet tehnic i se oferă.
În schimb, Piastri a oferit un răspuns ferm atunci când a fost întrebat despre nivelul său de confort în mașina McLaren, imediat după victoria obținută duminică în Marele Premiu al Bahrainului. „Weekendul acesta m-am simțit confortabil cu mașina,” a spus australianul în conferința oficială FIA de după cursă. Deși a recunoscut că MCL39 a avut momente în care s-a comportat dificil, a subliniat că, în mare parte, s-a simțit mulțumit de comportamentul acesteia.
„E clar că are ritm,” a continuat Piastri, explicând că echipa știa încă din testele din presezon că sunt aspecte de rafinat. Cu toate acestea, în opinia sa, McLaren a făcut o treabă excelentă în a corecta acele puncte slabe.
Contrastul dintre cele două declarații reflecta nu doar o diferență de percepție, ci și de formă. În timp ce Piastri pare în plină ascensiune și în control total asupra monopostului, Norris continuă să caute acel echilibru care să-l readucă în lupta pentru victorie – în ciuda faptului că amândoi pilotează același pachet.
Lando Norris – „Suffering from Success”
Lando Norris nu a fost deloc mulțumit de felul în care a încheiat Marele Premiu al Bahrainului, chiar dacă a urcat pe podium cu locul trei. La finalul cursei, pilotul britanic s-a declarat dezamăgit de sine, afirmând că, deși rezultatul părea bun pe hârtie, sentimentul personal era complet opus.
În conferința de presă de după cursă, Norris a fost întrebat care crede că a fost cauza dificultăților sale. A recunoscut că nu avea un răspuns clar, nici măcar pentru sine. A spus că, în calitate de sportiv, simți imediat când lucrurile se leagă, când ai încredere și când te simți confortabil în ceea ce faci — însă în acest moment, el nu avea acea senzație.
A subliniat că nu își pierde încrederea în propriile abilități și că știe că are ceea ce este necesar pentru a performa la cel mai înalt nivel. Cu toate acestea, a recunoscut că există o deconectare între el și monopostul McLaren MCL39, ceva care nu „face clic”, ceva ce nu funcționează.
Norris a mers mai departe, recunoscând că o parte din problemă venea chiar de la el. Spre deosebire de sezonul trecut, când simțea că deține controlul absolut în fiecare viraj și știa cum va reacționa mașina în orice moment, în acest sezon, totul părea pe dos. Nici măcar în Australia, unde a câștigat cursa, nu se simțise confortabil sau încrezător. Potrivit propriilor sale cuvinte, „mașina a fost fantastică și l-a salvat din multe situații dificile”, dar performanța personală era, în opinia sa, mult sub nivelul pe care știa că îl poate atinge.
A mărturisit că petrecuse mult timp încercând să înțeleagă ce s-a schimbat între 2024 și 2025. A stat până târziu în noaptea precedentă, revizuind date și încercând să afle dacă problema era la el sau la mașină. A descris situația drept complicată, dar a insistat că nu și-a pierdut încrederea în sine, deși recunoaște că uneori poate părea așa din exterior.
Pentru Norris, totul se reduce la lipsa de armonie cu monopostul. A explicat că, atunci când nu ești în acord cu acesta, este imposibil să știi exact unde e limita, cum să abordezi virajele lente sau rapide. Și într-un sport în care se concurează împotriva celor mai buni piloți din lume, un astfel de decalaj este imediat penalizant.
A încheiat spunând că, atâta timp cât nu reușește să se conecteze cu monopostul, el însuși devine o vulnerabilitate în ecuația performanței. Un mesaj sincer și asumat, care reflecta frustrarea unui pilot de top aflat în căutarea formei care l-a consacrat.
George Russell NU a fost penalizat
George Russell a încheiat Marele Premiu al Bahrainului pe locul doi, dar finalul cursei nu a fost lipsit de controverse și probleme tehnice majore. Pilotul Mercedes a fost chemat la comisari pentru a da explicații legate de o deschidere incorectă a DRS-ului, cauzată, potrivit acestuia, de o defecțiune electronică.
Incidentul a avut loc în turul 39 din cele 57 programate. Pe monitoarele de timp, numele lui Russell a început să cadă brusc, însă nu fusese vorba de un accident – ci de o eroare de sistem electronic care afectase funcționarea mai multor componente din monopostul său.
Russell a explicat ulterior că problemele au fost ample și că echipa a fost nevoită să activeze un mod manual de control al DRS-ului. Într-un moment de neatenție, în timp ce încerca să comunice prin radio cu inginerii săi, apăsarea butonului a declanșat deschiderea DRS-ului. A reacționat imediat, închizând clapeta, și a ridicat piciorul de pe accelerație pentru a nu câștiga timp. A ținut să sublinieze că nu a existat niciun avantaj real, iar clapeta a fost deschisă doar o fracțiune de secundă.
Totuși, decizia finală urma să aparțină comisarilor FIA, mai ales că Lando Norris, care a încheiat la mai puțin de o secundă în spatele său, ar fi putut profita de o eventuală penalizare.
Problemele tehnice nu s-au oprit aici. Russell a dezvăluit că a suferit o defecțiune la sistemul brake-by-wire, ceea ce a dus la o senzație de frână inconsistentă pe tot parcursul ultimei treimi de cursă. Pedala de frână varia aleatoriu între cursă lungă și scurtă, iar volanul nu mai afișa corect datele esențiale, complicându-i drastic ritmul.
„Totul părea sub control,” a spus el, „dar dintr-o dată, sistemul de frânare a cedat. Nu mai știam cum va reacționa mașina în fiecare viraj. A fost o luptă serioasă să-l țin pe Norris în spate. Cu un tur în plus, probabil m-ar fi depășit fără probleme.”
O altă decizie discutabilă pentru Mercedes a fost alegerea de a monta pneuri soft după Safety Car. Russell a descris această mutare drept „îndrăzneață”, dar a reușit să gestioneze degradarea și să mențină poziția.
În ciuda dificultăților, britanicul s-a declarat mulțumit de rezultat, subliniind că performanța echipei în primele patru curse ale sezonului – trei podiumuri pe circuite diferite – le oferă încredere pentru viitor.
A avut și cuvinte de apreciere pentru rivalul său de la McLaren: „Oscar a fost într-o ligă proprie astăzi. Felicitări lui și echipei McLaren. Știam că vor fi foarte puternici pe acest circuit, iar rezultatul le-a dat dreptate.”
Nico Hulkenberg, DESCALIFICAT
Nico Hülkenberg a fost descalifcat din Marele Premiu al Bahrainului, după ce verificările tehnice de după cursă au arătat că skid block-ul monopostului său Kick Sauber era uzat sub limita admisă de regulament. Astfel, germanul a pierdut locul 13 pe care îl obținuse duminică seara, la capătul celor 57 de tururi în Sakhir.
Deși Hülkenberg reușise să câștige trei poziții pe parcursul cursei, controlul tehnic efectuat de delegatul FIA, Jo Bauer, a constatat că zona posterioară a plăcii de protecție (skid block) nu respecta grosimea minimă impusă.
În raportul oficial s-a menționat că au fost efectuate măsurători în trei puncte ale perimetrului conform zonei de rigiditate:
- 8,4 mm pe partea stângă,
- 8,5 mm pe linia mediană,
- 8,4 mm pe partea dreaptă.
Toate valorile s-au situat sub limita minimă de 9 mm, impusă de Articolul 3.5.9 e) din Regulamentul Tehnic al Formulei 1. Prin urmare, cazul a fost transmis către comisari, care au decis descalificarea pilotului german.
Potrivit articolului menționat, grosimea plăcii de protecție (plank assembly) trebuie să fie de 10 mm ± 0,2 mm atunci când este nouă, iar o grosime minimă de 9 mm este acceptabilă ca urmare a uzurii. Verificarea conformității se face în jurul zonelor desemnate de control.
Această sancțiune vine la doar câteva săptămâni după o penalizare similară primită de Lewis Hamilton în Marele Premiu al Chinei, unde pilotul Ferrari a fost descalificat și a pierdut un rezultat în puncte, tot din cauza unei uzuri excesive a skid block-ului.
Sainz, un coșmar de început de sezon alături de Williams – va servi a patra pedeapsă în 4 curse
Carlos Sainz a avut parte de o cursă extrem de agitată în Marele Premiu al Bahrainului, fiind implicat în mai multe incidente care i-au compromis complet șansele la un rezultat decent. Unul dintre episoadele-cheie a fost contactul cu debutantul Kimi Antonelli, incident în urma căruia spaniolul a fost sancționat de comisarii FIA.
Sainz a blocat roțile în zona de frânare și a ieșit larg, forțându-l pe Antonelli să iasă în afara pistei. Tânărul italian a pierdut două poziții în acel moment. Pentru manevra sa, Sainz a primit o penalizare de 10 secunde, pe care însă nu a reușit să o servească în timpul cursei, din cauza retragerii premature – monopostul Williams a suferit daune ca urmare a unui contact anterior.
Drept urmare, sancțiunea a fost convertită într-o penalizare pe grilă de trei poziții pentru următorul Grand Prix. În plus, pilotul spaniol a mai primit două puncte de penalizare pe superlicență.

Aceasta nu a fost prima abatere a lui Carlos Sainz în sezonul 2025. De fapt, a fost a treia sancțiune primită în doar patru curse. La Marele Premiu al Japoniei, a fost penalizat cu trei locuri pe grilă pentru că l-a obstrucționat pe Lewis Hamilton în calificări, iar în aceeași etapă, a fost amendat cu 20.000 de euro – dintre care 10.000 cu suspendare – pentru că a întârziat la ceremonia imnului național.
În ansamblu, începutul de sezon pentru Sainz a fost unul plin de greșeli și sancțiuni, iar presiunea asupra sa creștea de la o etapă la alta. Incidentul cu Antonelli și retragerea prematură din Bahrain au încheiat un weekend de uitat pentru pilotul spaniol, care se îndrepta către următoarea cursă cu o penalizare deja stabilită pe grilă.
Red Bull Racing în declin total
Max Verstappen a reacționat cu frustrare după locul șase obținut în Marele Premiu al Bahrainului, continuând să tragă un semnal de alarmă în cadrul Red Bull Racing. Olandezul a lăsat să se înțeleagă că nici măcar echipa nu știe cu exactitate care sunt problemele reale ale monopostului RB21, un fapt extrem de îngrijorător pentru o formație cu pretenții de titlu.
După o cursă marcată de opriri lente la boxe, lipsă de ritm și probleme tehnice, Verstappen a vorbit cu presa prezentă în paddock, subliniind că a fost una dintre cele mai dificile etape ale sezonului. Potrivit acestuia, aproape tot ce putea merge prost, a mers prost, iar rezultatul final, deși modest, a reprezentat în opinia lui maximumul posibil în condițiile date. A explicat că, în loc să lupte cu McLaren, Mercedes și Ferrari, a fost nevoit să își apere poziția în fața monoposturilor de la Haas, Williams și Alpine — o situație complet nesatisfăcătoare pentru un campion mondial.
Una dintre marile nemulțumiri ale lui Verstappen a fost comportamentul la frânare al RB21, un punct slab constant în acest sezon. Însă problemele nu se opreau aici. A indicat că nu este doar o chestiune de feeling la frânare, ci și de gestiune a pneurilor, care se supraîncălzeau rapid, afectând astfel echilibrul general al mașinii. A remarcat că era extrem de ușor să blocheze fie puntea față, fie cea spate în timpul frânărilor, ceea ce făcea pilotajul imprevizibil și instabil.
Verstappen a subliniat că lipsa echilibrului și a unui management eficient al pneurilor a agravat situația, mai ales pe un circuit atât de solicitant precum cel din Sakhir.
Întrebat dacă Red Bull este capabilă să remedieze problemele care afectează performanța RB21, Verstappen a fost rezervat. A spus clar că doar dacă ar ști unde este problema ar putea fi și rezolvată. Însă, când a fost presat să clarifice dacă echipa cunoaște sursa exactă a deficiențelor, a răspuns tăios că nu știe și că întrebarea ar trebui adresată celor din echipă, nu lui.
Această reacție trăda nu doar frustrarea, ci și incertitudinea profundă care domnea în garajul Red Bull. Lipsa unor direcții clare de rezolvare a problemelor plasa campania 2025 într-o zonă de risc pentru triplul campion mondial și pentru echipa care a dominat sezonul precedent.
Marele Premiu al Bahrainului a reprezentat un veritabil coșmar pentru Red Bull Racing, într-o etapă în care RB21 s-a dovedit dificil de pilotat și lipsit de ritm competițional. Situația a fost atât de gravă încât echipa a organizat un crisis meeting imediat după încheierea cursei, semn că în interiorul echipei austriece s-a tras deja semnalul de alarmă.
Imediat după trecerea liniei de sosire, în zona de ospitalitate Red Bull s-au reunit Christian Horner, Helmut Marko, Pierre Waché (director tehnic) și Paul Monaghan (inginer-șef) pentru o discuție tensionată. Deși nu au oferit declarații oficiale, era clar că rezultatul dezastruos din Bahrain se afla în centrul atenției.
Ulterior, Helmut Marko a confirmat pentru Sky Sports Germania că echipa nu are o imagine clară a sursei problemelor. A explicat că mașina nu era echilibrată, iar echipa încă nu înțelegea pe deplin ce nu funcționa. Situația devenea cu atât mai frustrantă cu cât Max Verstappen a avut parte de două opriri lente la boxe, ceea ce i-a accentuat nemulțumirea. Potrivit lui Marko, astfel de greșeli afectau serios starea de spirit a olandezului, care deja se lupta cu o mașină dificilă.
Apoi, consilierul Red Bull a fost sincer: „cu o astfel de performanță, nu putem vorbi despre titlu.” A recunoscut că problemele nu sunt recente, ci persistă într-o formă structurală de mai mult timp. În opinia sa, era nevoie ca tehnicienii să se așeze la masă și să abordeze deschis situația, pentru a căuta împreună o cale de ieșire din această perioadă critică. A ținut să sublinieze că problemele nu sunt legate de această cursă în particular, ci de un dezechilibru mai vechi care încă nu fusese rezolvat.
Marko a indicat și zona în care Red Bull are cel mai mult de suferit: aerodinamica. A spus clar că deficiențele în această direcție sunt evidente și trebuie abordate cu prioritate.
Privind spre viitor, Marko a amintit că după Marele Premiu de la Miami începe sezonul european – momentul în care Red Bull spera să aducă îmbunătățiri reale. A admis că, pe termen scurt, nu se poate face mare lucru din punct de vedere tehnic, dar spera ca odată ajunși în Europa, echipa să înceapă să recupereze terenul pierdut.
Charles Leclerc și Lewis Hamilton- (Ferrari-ul) „nu este la fel de rapid, este un mister”
Charles Leclerc a oferit o evaluare sinceră și fără menajamente după ce a ratat podiumul în Marele Premiu al Bahrainului, terminând pe locul patru. Plecat din prima linie a grilei, monegascul părea favorit pentru primul său podium din 2025, însă a fost depășit rapid de George Russell, iar în finalul cursei a fost învins și de Lando Norris, care avea un ritm mai bun.
După cursă, Leclerc a recunoscut că Ferrari pur și simplu nu a avut ritmul necesar. A explicat că, deși au încercat să forțeze puțin în primele două stinturi, rezultatul nu s-a îmbunătățit decât pe termen scurt, din cauza degradării pneurilor. Apoi, odată ajuns în aceeași situație cu restul piloților din punct de vedere al uzurii, diferența de ritm a devenit din nou evidentă.
Pilotul Ferrari a punctat că, indiferent de strategia adoptată, lipsa ritmului i-a plasat mereu în dezavantaj. Nici neutralizarea cu Safety Car nu i-a oferit un avantaj clar, deși avea pneuri mai proaspete decât rivalii. Leclerc a admis că poate ar fi putut forța retragerea lui Russell la boxe, dar în cele din urmă a apreciat că Mercedes-ul a gestionat mai bine cauciucurile soft până la final — lucru pe care el și Ferrari nu l-ar fi putut face.
Pentru Lewis Hamilton, trecerea la Ferrari rămâne un proces de învățare complicat. Deși a avut parte de un moment de glorie în China, câștigând Sprint-ul, restul week-endurilor au fost marcate de neadaptare și ezitare. Locul 5 obținut în Bahrain, după o calificare modestă pe nouă, l-a ajutat totuși să capete mai multă încredere.
Britanicul a descris senzația de a pilota SF-25 ca fiind „complet străină”, o ruptură față de ceea ce a cunoscut în peste un deceniu la Mercedes. A explicat că obișnuința de a forța stilul propriu asupra mașinii nu mai funcționează și că acum este nevoit să se adapteze el însuși la caracteristicile noului monopost.
Hamilton a oferit și exemple concrete privind diferențele față de Mercedes: folosirea frânării de motor pentru a roti mașina, un concept cu care nu a lucrat în ultimii 12 ani, și un sistem de frânare complet diferit, care îi cere să își ajusteze modul de abordare al virajelor în funcție de echilibrul pe puntea față sau spate.
Cu toate acestea, Hamilton a recunoscut că a avut un stint intermediar foarte solid în cursă și că pentru prima dată s-a simțit aliniat cu comportamentul mașinii. A apreciat că a învățat multe în acest weekend — probabil chiar mai mult decât în cele anterioare — și că progresul în raport cu Leclerc este vizibil.
Pilotul a subliniat că fiecare circuit este o provocare nouă în acest context, dar că încetul cu încetul începe să migreze în direcția corectă din punct de vedere al setărilor și stilului de pilotaj. Hamilton a conchis că, dacă reușește să aplice ce a învățat în Bahrain și să înceapă weekendurile dintr-o poziție mai bună, va putea în sfârșit să concureze de la egal la egal cu colegul său.
Rezultatele Cursei
Poziție | Pilot | Echipă | Interval |
---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | McLaren | |
2 | George Russell | Mercedes | 15.499 |
3 | Lando Norris | McLaren | 16.273 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 19.679 |
5 | Lewis Hamilon | Ferrari | 27.993 |
6 | Max Verstappen | Red Bull | 34.395 |
7 | Pierre Gasly | Alpine | 36.002 |
8 | Esteban Ocon | Haas | 44.244 |
9 | Yuki Tsunoda | Red Bull | 45.061 |
10 | Oliver Bearman | Haas | 47.594 |
11 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 48.016 |
12 | Alex Albon | Williams | 48.839 |
13 | Jack Doohan | Alpine | 52.806 |
14 | Nico Hulkenberg | Sauber | 53.472 |
15 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 56.314 |
16 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:00.340 |
17 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:04.435 |
18 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:05.489 |
19 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:06.872 |
20 | Carlos Sainz | Williams | DNF |
Clasament General – Piloți
Poziție | Pilot | Țară | Echipă | Puncte |
1 | Lando Norris | GBR | McLaren F1 Team | 77 |
2 | Oscar Piastri | AUS | McLaren F1 Team | 74 |
3 | Max Verstappen | NED | Oracle Red Bull Racing | 69 |
4 | George Russell | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 63 |
5 | Charles Leclerc | MON | Scuderia Ferrari HP | 32 |
6 | Kimi Antonelli | ITA | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 30 |
7 | Lewis Hamilton | GBR | Scuderia Ferrari HP | 25 |
8 | Alex Albon | THA | Atlassian Williams Racing | 18 |
9 | Esteban Ocon | FRA | MoneyGram Haas F1 Team | 14 |
10 | Lance Stroll | CAN | Aston Martin Aramco F1 Team | 10 |
11 | Pierre Gasly | FRA | BWT Alpine F1 Team | 6 |
12 | Nico Hulkenberg | GER | Stake F1 Team Kick Sauber | 6 |
13 | Oliver Bearman | GBR | MoneyGram Haas F1 Team | 6 |
14 | Yuki Tsunoda | JPN | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 5 |
15 | Isack Hadjar | FRA | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 4 |
16 | Carlos Sainz | ESP | Atlassian Williams Racing | 1 |
17 | Liam Lawson | NZL | Oracle Red Bull Racing | 0 |
18 | Gabriel Bortoleto | BRA | Stake F1 Team Kick Sauber | 0 |
19 | Fernando Alonso | ESP | Aston Martin Aramco F1 Team | 0 |
20 | Jack Doohan | AUS | BWT Alpine F1 Team | 0 |
Clasament General – Constructori
Poziție | Echipă | Puncte |
1 | McLaren F1 Team | 151 |
2 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 93 |
3 | Oracle Red Bull Racing | 71 |
4 | Scuderia Ferrari HP | 57 |
5 | MoneyGram Haas F1 Team | 20 |
6 | Atlassian Williams Racing | 19 |
7 | Aston Martin Aramco F1 Team | 10 |
8 | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 7 |
9 | BWT Alpine F1 Team | 6 |
10 | Stake F1 Team Kick Sauber | 6 |
Surse Inspirație, reacții și știri (pe lângă vizionare personală) : Autosport, The Race, Racing News 365, Sky Sports, FIA, Planet F1, Motorsport Week, GP Blog, Crash.
Foarte bun articolul, ma bucur sa vad ca l-ati alocat pe Fabian si pentru F1 si nu mai avem doar articole copy-paste despre cel mai important sport cu motor.
Da, munca dumnealui este exemplară! Mulțumim frumos