AlphaTauri: „Suspensia Red Bull, cheia revenirii noastre din acest sezon.”

Distribuie articolul:

În acest final de sezon, AlphaTauri a făcut un pas uriaș în ceea ce privește performanța. Echipa din Faenza a început să progreseze după pauza de vară. În ultimele trei curse, echipa a obținut puncte importante – ceea ce i-a „permis” să depășească Haas și Alfa Romeo în clasamentul constructorilor.

Obiectivul de astăzi a fost acela de a marca puncte și de a reduce diferența față de Williams. Am reușit”, a declarat Claudio Balestra după cursa din Brazilia.

În Brazilia, AT04-ul lui Ricciardo a avut un ritm de cursă excelent. Din păcate, acesta nu a putut fi valorificat. În Las Vegas, pista este una „necunoscută” echipelor. Totuși, circuitul pune un accent mai mare pe eficiența aerodinamică.

Odată cu etapa din Singapore, AlphaTauri a folosit suspensia RB19

Ascensiunea echipei AlphaTauri a început odată cu etapa de la Singapore. La Marina Bay, mașina proiectată de Jody Eddington a primit cel mai important pachet de upgrade-uri al anului – prin implementarea suspensiei spate Red Bull (RB19). Până în acel moment, mașina italiană folosise suspensia monopostului RB18.

Combinată cu noile sidepode-uri și cu noua podea, suspensia a îmbunătățit aerodinamica mașinii AT04, iar acest lucru s-a văzut pe pistă.

În ceea ce privește designul aerodinamic, noua suspensie nu a necesitat o reproiectare majoră a punții spate, deoarece tipul de suspensie a rămas neschimbat între 2022 și 2023.

Comparație cu suspensia spate AlphaTauri AT04 (înainte și după GP Singapore

Munca din tunelul aerodinamic a fost încununată de succes.

După cum a recunoscut șeful tehnic Jody Egginton, mașina a suferit un drag semnificativ la început de an, combinat cu o lipsă de forță de apăsare aerodinamică.

„Cu datele în mână”, AT04 a redus o bună parte din nivelul foarte mare al rezistenței la înaintare, care a fost „călcâiul lui Ahile” la începutul anului.

Decalajul în ceea ce privește eficiența aero a fost înjumătățit, asta dacă facem o comparație directă cu Red Bull. Cele 1 056 de ore petrecute în tunelul aerodinamic (provenite din BoP) au avut la rândul lor, succesul scontat.

Cum a evoluat AlphaTauri AT04 în finala 2023 – Ilustrație Rosario Giuliana

Timp de mai bine de un an, echipa de ingineri condusă de Egginton a avut la dispoziție tunelul de vânt de la Milton Keynes, același folosit de Red Bull. Departamentul de aerodinamică lucrează în continuare la Bicester, însă, în viitor, Alpha Tauri se va apropia și mai mult de echipa mamă.

Acest lucru va fi observat pe partea tehnică și din punct de vedere al sponsorului principal. „Primul pas” va avea loc în mod oficial în 2024, odată cu schimbarea numelui grupării italiene. În mod normal, echipa va avea un nume similar cu cel al mărcii Red Bull.

Actualizările nu s-au încheiat: ultimul „upgrade” va fi important pentru mașina din 2024.

Echipa din Feanza pune bazele unui viitor mai „solid”, în F1. În 2024 va avea loc o schimbare de conducere, în urma căreia Laurent Mekies va prelua funcția de director al echipei. Acesta este unul dintre numeroasele aspecte la care lucrează grupul Red Bull.

În ceea ce privește partea tehnică, AT04 nu și-a încheiat complet dezvoltarea. Tehnicienii de la Egginton s-au străduit să aducă cât mai multe noutăți în acest final de sezon, pentru a vedea potențialul acestor upgrade-uri și modul în care ar putea fi implementate pe monopostul din 2024.

De exemplu, ultimul pachet de update-uri care urmează să fie adus la Abu Dhabi, va fi folosit și pentru monopostul din sezonul viitor.

Ținta pentru 2024 va fi o mașină mai „apropiată” de cea Red Bull. Echipa italiană își dorește ca în anul următor, să se implice constant în lupta pentru puncte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *