MotoGP: Regula referitoare la presiunea minimă a pneurilor este contestată de către rideri.

Distribuie articolul:

Pentru a restricționa potențialele încălcării ale regulamentului, MotoGP a stabilit o presiune minimă în cazul anvelopelor. Astfel, aceasta nu trebuie „încălcată” într-o proporție mai mare de 30% (în Sprint) și 50% (în GP). Măsura a intrat în vigoare odată cu MP al Marii Britanii. Această regulă nu este văzută însă cu „ochi buni”, de către piloți.

Încă de la început, riderii au fost nemulțumiți de această măsură, din cauza problemelor apărute la nivelul pneului față. Cei mai vocali contestatari au fost Jorge Martin, Aleix Espargaro și Brad Binder.

Martin, care are deja o atenționare în acest sens (avertisment primit la finalul etapei din Malaezia), crede că „nu se poate pilota la capacitate maximă ” din cauza acestei reguli.

„Comducerea trebuie să asculte și punctul nostru de vedere. Presiunea pneului față trebuie scăzută. Dacă nu se va face acest lucru, nu vom vedea curse reale. Nu voi putea forța și nu voi putea arăta adevaratul meu potențial.”

„Dacă anul viitor va fi păstrată această regulă, totul se va transforma într-un mare dezastru. O mică abatere de la regulament și voi fi scos din cursă.”

Un alt contestatar al acestei măsuri este Aleix Espargaro. În cursă desfășurată ieri (unde a și căzut, de altfel), Espargaro a trebuit să fie „mai conservator” cu presiunea aplicată pneurilor sale, pentru a nu repeta penalizarea primită în Thailanda.

„Urăsc această regulă, ea va ruina competiția. Am fost nevoit să rulez cu o presiune mai mare în pneuri decât ar fi fost normal, de teama unei potențiale penalizări.”

Pe de altă parte, sunt anumiți rideri care critică această regulă, tocmai din motive de siguranță. În această categorie de piloți, intră și Brad Binder. Sud-africanul a vorbit într-o manieră deschisă, despre acest lucru.

„Pentru mine, este mult mai periculos când rulez cu aceste presiuni ridicate. Sincer, am senzația că pot lovi pe cineva din față mult mai ușor, din cauza modului în care se blochează pneul față, pe frânare.”

„Putem observa cum mulți piloți ies în afara pistei, din cauza acestui lucru. Așa că, orice rider și-ar dori (nu doar eu), ca Michelin să coboare presiunea în pneuri.”

Aleix Espargaro a subliniat, că riderii au purtat discuții cu reprezentanți Michelin și conducerea MotoGP. Totuși, până acum, nu a fost luată nici o măsură, în ciuda acestor discuții.

„Am făcut asta în fiecare weekend. Am vorbit cu Piero Taramasso, cu Carlos Ezpeleta, cu Carmelo Ezpeleta.”

„La fiecare întâlnire, vorbim despre asta. Ei nu vor să schimbe nimic. Am toată increderea în Piero, însă nu am avut niciodată problema asta cu pneul față, și rulez de 15 ani în MotoGP”.

După MP al Malaeziei, pretendenții la titlu, Jorge Martin și Francesco Bagnaia au primit câte un avertisment, cu privire la presiunea scăzută din pneuri. Astfel, campionatul poate fi decis în urma unei penalizări, iar acest lucru nu ar fi benefic pentru MotoGP.

Sursa: Motorsport.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *