Max Verstappen este încrezător că Red Bull poate avea un monopost și mai competiv în 2024. Pilotul olandez a menționat punctele cheie în care RB20 poate câștiga timp în comparație cu predecesorul său.
Red Bull se îndreaptă spre sezonul 2024 cu un avantaj confortabil față de rivalii săi, datorită modelului RB19, care a demolat competiția. Cu toate acestea, echipa austriacă știe că nu trebuie să se culce pe laurii victoriei.
Din motive evidente, fanii se așteaptă la un nou sezon de dominare categorică a echipei austriece, așa cum s-a întâmplat și în 2023.
Fără o schimbare majoră a regulamentului, pare rezonabil să ne așteptăm ca Red Bull să fie implicată în lupta pentru victorie.
Totuși, în ciuda acestui fapt, campioana în exercițiu nu își poate permite pași greșiți. Există mai multe lucruri care le-ar putea limita șansele la victorie, în sezonul următor.
Unele dintre aceste „obstacole” au legătură cu regulamentul competiției: limitarea bugetului și restricțiile din tunelul de vânt.
Având mai puțin timp petrecut în tunelul aerodinamic decât rivalii, echipa tehnică a lui Adrian Newey și Pierre Wache are o marjă de eroare redusă.
Totuși, potrivit lui Max Verstappen, există zone clare în care pot fi găsite îmbunătățiri:
Max a declarat pentru PlanetF1:
„Este greu de spus, dar, desigur, lucrăm la mașina noastră pentru a încerca să o facem cât mai bună”.
„Cred că ne cunoaștem punctele slabe ale mașinii și la asta încercăm să lucrăm acum…
„Uitați-vă la weekendul nostru de cursă din Singapore. În general, cred că am avut probleme pe circuitele stradale.”
„Viteza la trecerea prin viraje de viteză redusă, nu este punctul nostru forte. De asemenea, am avut probleme cu denivelările și cu abordarea vibratoarelor pe unele circuite. Cred că putem îmbunătăți și acest aspecte.”
Verstappen a semnalat aceste probleme încă de anul trecut.
Desigur, „punctele slabe” ale celor de la Red Bull nu se compară cu problemele pe care le-au întâmpinat celelalte echipe. Cu toate acestea, este clar că avantajul Red Bull se diminuează, în general, pe circuitele stradale.
De exemplu, la Marele Premiu de la Monaco, Verstappen a avut nevoie de un ultim sector fantastic pentru a obține pole-ul.
Probleme au fost și în cursa de la Las Vegas, unde Max Verstappen s-a văzut depășit de Charles Leclerc, la finalul primului stint.
Fără penalizarea primită Sainz și fără momentul în care a apărut mașina de siguranță pe pistă, Red Bull ar fi putut să nu câștige acea cursă.
Acest lucru nu înseamnă (neapărat), că dominația Red Bull va fi amenințată de vreo altă echipă, în 2024.
După ce echipa a început să lucreze la RB20 relativ devreme anul trecut, cel mai probabil, ar trebui să ne așteptăm la un progres notabil din partea campionilor în exercițiu.