Despre Ferrari și conceptul 676: Evoluție sau game changer?

Distribuie articolul:

A devenit un aspect comun ca presa de pe întreg mapamondul să relateze despre progresul realizat de Scuderie înainte de startul sezonului. Nici acest an nu este diferit, iar media scrie despre inovațiile aduse de Ferrari pe noul concept cu nume de cod 676. În acest text discutăm despre informațiile din presă. Aduce Ferrari o evoluție a SF-23 sau noul monopost va schimba ordinea din Formula 1?

Pentru Scuderia Ferrari, anul 2023 a fost marcat de schimbări importante în cadrul echipei. Cea mai importantă a fost cooptarea lui Fred Vasseur la echipă, înlocuindu-l pe Mattia Binotto. Din toate departamentele au fost concediate figuri importante și în locul lor au fost promovate altele nu cu un nume atât de sonor. Ferrari, sub noua conducere a lui Benedetto Vigna, caută mai multă creativitate în loc de experiență.

În departamentul aerodinamic, David Sanchez a fost forțat să își dea demisia, semnând ulterior cu McLaren. Nici al doilea aerodinamicean ca importanță nu a fost menajat. Rory Byrne va părăsi probabil echipa în lunile următoare. Angello Rosetti și Emanuelle Guidotti, ingineri vechi pe partea de propulsor, sunt în gardering leave și vor pleca la Mercedes. În locul lui Sanchez și Byrne au fost promovate două personaje mai puțin cunoscute de publicul larg, Diego Tondi și Enrico Cardile, care s-au ocupat inclusiv de conceptul 2024. Într-un interviu oferit în iulie 2023, Fred Vasseur declara că își oferă toată încrederea și toate resursele către cei doi, artizanii conceptului 676. Dacă de Diego Tondi am mai vorbit, să îl trecem în revistă și pe Enrico Cardile. Enrico (48 de ani) a absolvit universitatea din Pisa, lucrând încă din timpul studiilor pentru Ferrari. A fost cooptat în 2004 în proiectul Ferrari GT, unde s-a făcut remarcat, iar în 2016 a fost promovat în Formula 1.

Începând din noiembrie 2023, în presă au început să apară anumite informații sensibile. Mai întâi o mapă a noului monopost, apoi informații despre modificările structurale și despre creșterea de downforce. Interesant că discursul lui Vasseur s-a modificat. Dacă inițial spunea că noul Ferrari va fi compus din elemente noi în proporție de până la 95%, acum apar declarații că acest concept neutralizează punctele slabe ale lui SF-23, împrumutând și câteva aspecte de la RB19, conceptul Red Bull din 2023.

Ad litteram, aflăm că obiectivele celor de la Ferrari sunt următoarele: un nou șasiu care va permite o dispunere diferită a structurilor de impact și a maselor radiante, un spate complet revizuit din punct de vedere aerodinamic, o podea mult mai sensibilă la variațiile de înălțime cu o înclinare variabilă și canale venturi mai puțin profunde, o punte față cu o suspensie pull rod, un control mai bun al pneurilor.

În mod clar acestea au fost punctele slabe ale conceptului SF-23 din sezonul trecut. Dar acestea au fost și punctele forte ale lui RB19. Putem crede foarte ușor că Ferrari alege să copieze conceptul celor de la Red Bull, desigur cu câteva elemente proprii, cu cel mai puternic propulsor din gamă, alături de eficiența fantastică pe frânare a vechiului monopost și de tracțiunea excelentă. Pe hârtie pare un concept androgenic, apropiat de perfecțiune, superior RB19. O altă informație arată și un plus de 30 de puncte de downforce (0.4-0.45s), cu o eficiență aero îmbunătățită.

Acum să punem toate informațiile în perspectivă. Când avem un sezon care prezintă un regulament identic cu precedentul, automat ne așteptăm ca echipele să câștige zecimi în intersezon. Astfel, cifrele din tunelul de vânt nu sunt atât de miraculoase, pare un câștig normal, pe care îl va avea fiecare echipă, ținând cont că plafonul de costuri nu permite să pună în practică atât de multe idei în interiorul sezonului.

Noul monopost Ferrari pare un androgen dacă îl comparăm cu factorii tehnici din sezonul 2023. Există posibilitatea ca rivalii să impună noi standarde în unele departamente, iar Ferrari să se trezească din nou în spate. Red Bull a finalizat monopostul 2024 în noiembrie, după 8 luni de lucru intens, așezând pe hârtie primele idei pentru RB21 din 2025. Red Bull dorește să finalizeze acest concept până în vara anului 2024, doar câteva idei fiind continuate până la finalul anului. Interesul va fi mutat spre conceptul 2026, mult mai complicat de definitivat. Să nu uităm și de Mercedes, McLaren sau Aston Martin, despre care nu avem foarte multe informații…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *