Red Bull Racing a fost sigură de ambele titluri mondiale încă de la începutul anului trecut, iar RB19 nu a avut parte de actualizări majore spre sfârșitul anului. Conform lui Andreas Stella, ne putem gândi la 2 scenarii: echipa a fost afectată de penalizarea din tunelul de vânt sau echipa a păstrat ideile pentru 2024 sau 2025.
„Când ne gândim în mod specific la Red Bull, există un element care, în mod evident, cred că pune pe toată lumea sub semnul îndoielii cu privire la ceea ce se va întâmpla în 2024 – și acesta este faptul că nu și-au dezvoltat foarte mult mașina”, a declarat Stella, citat de The Race. „Așa că întrebarea este dacă au fost afectați de penalizare sau dacă s-au gândit să pună acele update-uri pe monopostul din 2024?”.
Pe parcursul sezonului, am văzut foarte puține actualizări majore la monopostul RB19 a lui Max Verstappen și Sergio Perez, în timp ce alte echipe au introdus concepte noi și riguroase. Cu toate acestea, teoria lui Stella este că Red Bull a fost ocupată cu dezvoltarea în fundal, dar a păstrat totul pentru 2024.
Ce va face McLaren în 2024?
În sezonul trecut, la prezentarea MCL60, Stella a declarat imediat că echipa nu este mulțumită de rezultatul final și că începutul de an va fi dificil. Așa s-a întâmplat, dar atunci când au fost puse actualizări pe mașină în Austria, echipa de curse din Woking s-a îmbunătățit drastic.
Stella spune că încă s-au găsit multe câștiguri de performanță în această iarnă. „Întotdeauna ajungi la un punct într-un set de reglementări în care se instalează randamentele descrescătoare. S-ar putea să existe anumite zone ale mașinii în care îți dai seama că investiția nu merită.”
Opinia noastră (Ionuț Popa)
„Cred că Red Bull nu avea motive să forțeze la final de 2023 cu mai multe upgrade-uri. Nu ar fi fost o strategie bună, o diferență uriaşă de performanță între echipa din Milton Keynes şi concurența ar fi atras atenția celor de la FIA, care ar fi încercat să aducă echipele mai aproape. Eu aş include un scenariu suplimentar, acela care se bazează pe prima perioadă a efectului de sol (1977-1982). La finalul acelei ere, echipele nu mai aveau ce îmbunătățiri să aducă şi a rezultat un sezon 1982 cu multe echipe la acelaşi nivel de performanță. Nu avem toate datele pentru a ne pronunța, dar putem spune cu certitudine că monopostul RB20 va fi în lupta pentru titluri, nu are ce să iasă rău. Enigma rămâne dacă vor acapara din nou victoriile de GP sau vor avea concurenți mai serioşi. Iar unul dintre ei poate fi McLaren.”