RRC | Sezonul 5 – Analiza primelor 5 etape.

Distribuie articolul:

Mercedes și Ferrari și-au acontat victoriile în primele 5 etape ale actualului sezon, din cadrul Romanian Racing Championship (RRC). Totuși, „Săgețiile Argintii” conduc detașat în acest top (al victoriilor obținute).

Clasamentul echipelor după primele 5 etape din RRC

Leo (Mercedes) s-a impus la Sakhir, Paul Ricard, Silverstone și Hungaroring. Singura victorie Ferrari a fost obținută de Bogdan, la Barcelona. Toate cele 5 curse au avut un final palpitant.

În Ungaria, Tudy a condus primele ture, și probabil ar fi avut prima sansa la victorie. Din păcate, o problemă de conexiune l-a împiedicat să obțină un potențial succes.

Având în vedere rezultatele obținute, lupta dintre Leo si Bogdan continuă și în actualul sezon. În stagiunea precedentă, victoria i-a revenit lui Bogdan. Vom vedea cum vor aborda piloții, jumătatea a doua a campionatului.

Până acum, sezonul actual nu a fost lipsit de „acțiune”. În calificări, Bogdan a obținut un singur pole (Bahrain). Leo a pus monopostul Mercedes pe primul loc în calificări, în două situații (Spania, Ungaria).

Agonized (McLaren) a reușit să obțină prima poziție în Franța, iar Tudy (Haas) a reușit un pole-position spectaculos pentru Haas, la Silverstone.

Echipa campioană (Alfa Romeo), cu o linie de piloti complet nouă, formată din Oli si Taktu, a început prost sezonul, ocupând ultimele poziții după primele etape.

Ei au reusit să recupereze terenul pierdut (treptat), iar la finalul primei părți a sezonului, Haas ocupa un onorabil loc 3 în clasamentul constructorilor. În momentul de față, McLaren este principalul lor adversar.

Echipa britanică (locul 4),a avut un sezon oscilant până acum. Agonized a reușit pole-ul în Franța, dar el nu a reușit să-l „convertească” și într-o victorie. În continuare, McLaren are un singur podium într-o cursă principală (rezultat obținut de Agonized, în Bahrain) și un loc 2 în Sprint-ul din Spania.

Red Bull, cu o linie de piloți puternică (Pop Antonio si Beto) ocupă locul 5 la general, la d lar două puncte în spatele McLaren. Pop Antonio a reușit locul 3 în Spania, după o recuperare spectaculoasa, acesta fiind și cel mai bun rezultat Red Bull. Totuși, echipa are potențialul de a termina cel puțin în top 3 (la finalul acestui sezon).

Pe locul 6 se află Alpha Tauri, Jaguar și si Tudor pilotează pentru „sora mai mică” a celor de la Red Bull. Jaguar a reusit o victorie (Las Vegas)
în sezonul trecut și a terminat pe locul 3, atât la piloți, cât și la constructori.

Tudor a reusit sa conduca o bună parte din GP-ul francez, însă un SC apărut la jumătatea întrecerii a dat peste cap ordinea existentă. În acest sezon, cele mai bune rezultate au fost obținute de Jaguar, în Bahrain și Franța (locul 2, în ambele curse).

În spatele celor de la Alpha Tauri, se află Alpine. Piloții echipei, Nelu și Mecanicu, nu au reușit niște performanțe pe măsura așteptărilor. În Bahrain, Nelu a terminat la marginea podiumului (locul 4). Acesta rămâne rezultatul de referință al echipei (în acest sezon).

La zece puncte în spatele Alpine, pe locul 8, se află Aston Martin. Raul si Memix pilotează penteu gruparea britanică. Cel mai bun rezultat a fost reușit chiar în ultima etapă. Raul, la prima cursă „în verde”, a adus un podium pentru Aston Martin, la Hungaroring.

Haas, cu Tudy si Tudor la volan, ocupă locul 9 în clasamentul RRC, cu 21 de puncte. Haas are printe cele mai puternice linii de piloți de pe grilă. Datorită acestei linii, echipa americană se poate luota constant la podiumuri si victorii.

Din păcate, Tudy nu a participat la primele etape, iar in Ungaria a pierdut o potențială victorie (din cauza problemlor amintite mai sus).

O situație similară întâlnim și la Tudor, care nu a făcut un sezon complet alături de Haas. Cu siguranță, această echipă nu va rămâne pe această poziție, iar rezultatele vor fi diferite în a doua jumătate a sezonului.

„Lingura de lemn”, cu doar două puncte, este echipa vicecampioană, Williams. Cu o linie de piloți complet nouă, Cristaz și si Stoofen, echipa încă nu se regăsește, reușind
primele puncte abia în etapa a patra.

De notat că prima parte a sezonului a fost marcată de problemele avute de joc, în cel puțin 3 curse (din 5) Organizatorii vor încerca să găsească soluții în pauza de două săptămâni, până la cursa care se va desfășura pe Cota.

Totuși, cursele au fost foarte spectaculoase. Am avut parte de dueluri, lupte strânse, răsturnări de situație. Până acum, controversele au condimendat sezonul 5. La finalul campionatului, eforturile combatanților vor fi susținute: primii 5 piloți vor avea parte de premii.

Până atunci, RRC revine cu etapa a șasea, cu lupta de pe Cota (Circuit of the Americas). Pe 2 martie este programată cursa din Tier 2, iar pe 3 martie cursa din Tier 1.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *