RRC | Austria T1 – Review

Distribuie articolul:

Red Bull Ring, spectacol pe ploaie.

Una dintre cele mai spectaculoase curse din acest sezon a avut loc in Austria, pe Red Bull Ring.

Bogdan avea nevoie de victorie pentru a recupera distanța față de Leo, iar pilotul Ferrari a reușit să obțină pole-ul (1:03.194). Pentru Bogdan, acesta este pole-ul cu numărul 3 (din stagiunea actuală). De notat că, în cele șapte etape disputate până acum, doar într-o singura ocazie pole-ul a fost convertit în victorie.

Leo a reușit această realizare (în etapa din Ungaria). În Austria, în prima linie au fost Bogdan și Agonized, urmați în linia a doua de Leo și Nelu, iar în linia a treia au fost Jaguar și Beto.

La start, Bogdan, „încălțat” cu pneuri Medium, are o plecare foarte bună. Până în virajul 3, el reușește să aibă un avans de peste jumătate de secundă. În urma lui, Leo („încălțat” cu Soft), reușește să aibă o tracțiune mai bună la ieșirea din T1, unde este in paralel cu Agonized, și reușește să treaca, iar la frânarea pentru T3, Leo se afla pe poziția secundă.

În spate, Tudor și Răzvan reușesc -la rândul lor- să câștige poziții, la start. Dupa ce utilizarea DRS-ului este permisă, Leo reușește să treacă de Bogdan. Între timp, la orizont apar primii stropi de ploaie, semn că piloții trag la maxim încercând să își maximizeze oportunitățile.

O cursă pe ploaie reprezintă riscuri suplimentare…. În bucla imediat urmatoare (turul 4), Bogdan reușește să revină în „fotoliul de lider”. Pe parcursul tururilor 5-6, acesta a purtat o luptă strânsă cu Leo (pentru locul fruntaș). Tot în turul 6, o parte dintre piloți intră la pit-uri pentru pneurii intermediare, inclusiv Bogdan, Leo, Agonized, Tudor, Razvan, Nelu. Jaguar, Beto și Cristaz aleg să rămână pe circuit încă un tur cu pneuri de uscat, cei trei conducând acum plutonul.

Diferenta de aderentaintre penurile de uscat si cele de ploaie devine evidenta, iar toti cei incalcati cu slick-uri pierd vizibil timp, fiind fortati sa schimbe si ei pe intermediare.

Dupa ce toti piloti au schimbat, ordinea este urmatoarea: Bogdan, Leo, Agonized si Tudor. In turul 14 avem primul SC, iar piltii intra din nou la pit-uri pentru pneuri Full Wet.

In turul 20 avem parte din nou de SC, un SC care decide in mare parte si cursa. Bogdan, cu Full Wet vechi de 6 ture alege sa ramana pe circuit, in timp ce Leo intra la pit-uri pentru Intermediare noi.

Treptat ploaia isi pierde din intensitate, iar la restart pilotii incaltati cu Intermediare noi au un avantaj clar, reusind sa treaca cu usurinta de pilotii incaltati cu Full Wet vechi.

Astfel, in turul 26/36 Bogdan intra pentru Intermediare noi si iese pe pozitia a 15-a, la 10 secunde de primul pilot aflat in fata sa. Totusi reuseste sa faca 10 ture spectaculoase si termina pe pozitia a 8-a.

Leo castiga a sasea cursa din sezon, conduce detasat in clasamentul pilotilor si cu aproape de jumatate de sezon terminat are prima sansa la castigarea titlului. Podiumul este completat de Agonized si Jaguar.

Etapa a 8-a este programata Duminica de la ora 21:00 si are loc in Qatar, acesta fiind si punctul in care se ajunge la jumatatea sezonului, un sezon format din 16 curse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *