Proiectul WWP, un acronim pentru Wet Weather Package, a început la sfârșitul anului 2022. Acesta a fost conceput de FIA pentru a aborda dificultatea de a rula pe carosabil umed cu specificațiile standard ale capacelor de roți. O primă versiune a fost testată anul trecut, la Silverstone. Pe circuitul britanic, un Mercedes echipat cu apărători de noroi a fost comparat cu un McLaren care rula fără acestea. La Fiorano, Ferrari va testa cea mai nouă versiune a acestui proiect.
Deși primul test a fost considerat un „eșec”, având în vedere că apendicele aerodinamice nu au reușit să limiteze în mod eficient pulverizarea apei, Federația nu a dorit să abandoneze proiectul.
„Sarcina pare mai complicată decât ne așteptam”, a spus Tombazis. Problema cheie este că spray-ul generat de mașini este „o problemă destul de complicată”.
Acest lucru se datorează faptului că trebuie să se ia în considerare și jetul de apă de la difuzor, pe lângă cel ridicat de pneuri. Se crede că încercările F1 de a reduce aerul murdar au crescut cantitatea de spray produsă. Mulți experți sunt de acord cu acest aspect.
„Încă avem îndoieli cu privire la proporția reală dintre jetul datorat pneurilor și cel generat de difuzor”, a explicat Tombazis.
„Știm că ambii factori sunt destul de importanți și suntem în mod clar conștienți de faptul că problema nu poate fi rezolvată complet. „
Cu toate acestea, găsirea unei soluții eficiente ar putea fi extrem de importantă pentru F1. De asemenea, va ajuta la înțelegerea direcției în care să se meargă mai departe. Mario Isola, șeful Pirelli, și-a exprimat punctul de vedere referitor la acest subiect.
Dacă situația actuală persistă, Pirelli își va îndrepta eforturile către dezvoltarea unui alt tip de pneu intermediar.
Cu toate acestea, în timp ce prima idee a fost abandonată, FIA a lucrat la o a doua versiune. Aceasta ar fi trebuit să debuteze inițial, pe circuit, până la sfârșitul anului trecut. Cu toate acestea, din cauza calendarului foarte comprimat de la finalul sezonului, alături de restricțiile legate de plafonul bugetar, FIA a amânat testul pentru luna mai a acestui an.
După cum bine știm, testul se desfășoară pe parcursul a două zile: 9 și 10 mai.
Astăzi vor fi testate noile apendice aerodinamice concepute de FIA. Va fi folosită o mașină din anii anteriori, cum ar fi F1-75, de exemplu.
Mâine, SF-24 va debuta cu mult așteptatul pachet de upgrade programat pentru Imola.