Conform celor de la Autosport, conducerea Formulei 1 a început să facă presiuni asupra echipelor pentru a se asigura că monoposturile sunt mai ușor de distins din 2025, pe fondul schemei de culori asemănătoare utilizate de mai multe echipe (Aston Martin, Mercedes, Williams și RB).Feedback-ul de la începutul sezonului din imaginile televizate, în special în cursele desfășurate în nocturnă, a evidențiat faptul că a devenit greu să distingi monoposturile anumitor echipe.
Se pare că, în special, echipele „cu probleme” au fost Aston Martin și Mercedes, precum și Williams și RB, pentru că uneori nu se pot fi distinse de spectatori, atunci când monoposturile rulează la viteză mare.
Această problemă a faptului că unele mașini seamănă între ele a fost, de asemenea, exacerbată de faptul că, în ultimii ani, echipele au redus din ce în ce mai mult vopsirea monoposturilor din cauza necesității de a economisi greutatea acestora.
Sursele au dezvăluit că au început discuțiile cu echipele pentru a rezolva situația pentru anul viitor, pentru a se asigura că există o mai mare diversitate pe grilă și că nu există riscul ca mașinile să aibă culori similare.
Cu toate acestea, situația este destul de complexă, deoarece, deși FIA și FOM doresc ca situația să fie rezolvată, nu vor să meargă până la impunerea unor reglementări stricte.
Nikolas Tombazis, șeful FIA pentru probleme legate de monoposturi, a declarat că subiectul a fost pus în discuție la următoarea reuniune a Comisiei F1 pentru a încerca să se găsească o cale de urmat.
„Ca întotdeauna în F1, situația este mai complicată decât pare”, a declarat Tombazis pentru Autosport.
„O problemă este că mașinile au un pic prea mult fibră de carbon lăsată la vedere, pentru că, evident, greutatea vopselei este un aspect important.”
„Și o altă problemă este că unele echipe par să folosească scheme de culori similare, astfel încât ajung să aibă mașini care, din punct de vedere vizual, par destul de apropiate una de cealaltă. Discutăm în continuare cu echipele, iar acest lucru va fi analizat în cadrul următoarei Comisii F1.”
Tombazis consideră că rezolvarea situației se poate realiza cel mai bine printr-un proces de colaborare între echipe, mai degrabă decât prin impunerea unor noi reguli.
„Trebuie să ajungem la un proces prin care echipele să comunice între ele într-un fel sau altul și să spună: Dacă mașina ta este albastră aici, a mea nu va fi albastră acolo. Sau ceva de genul ăsta.”
„Dar cum anume ar funcționa acest proces [rămâne de văzut]. Vrem doar ca mașinile să poată fi ușor de distins.”
Problema echipelor diferite care au mașini care arată similar nu este singurul element al discuțiilor, deoarece există, de asemenea, îngrijorarea că este din ce în ce mai greu să se facă distincția între piloții din aceeași echipă.
Având în vedere că modelele căștilor de protecție nu mai sunt la fel de emblematice ca în trecut și că sunt ascunse de halo, nu mai este la fel de ușor de recunoscut fiecare pilot (precum în trecut).
Tombazis a adăugat: „În trecut, desigur, piloții aveau căști mai ușor de recunoscut, deoarece existau modele mai simple.„
„Acum există o schimbare de regulament [care permite schimbarea designului căștii] și au toate aceste nuanțe ciudate, plus că oricum nu se vede casca din cauza sistemului halo.”
„Trebuie să găsim o modalitate prin care oamenii să poată ști dacă este vorba despre [George] Russell sau [Lewis] Hamilton, dar și să poată distinge cu ușurință mașinile.”
Dar, ca și în cazul graficii, FIA dorește ca echipele să se ocupe singure de acest aspect, în loc să fie obligate să facă acest lucru din cauza noilor reguli.
„Nu este ceva ce vrem să introducem într-un regulament și apoi să raportăm pe cineva la comisarii de cursă” a spus Tombazis.
„Nu vrem să ajungem aici. Dar vrem să ajungem într-un loc în care, cumva, echipele consideră că este un bine comun ca mașinile să poată fi recunoscute cu ușurință.„