Prejudiciul economic cauzat de accidentul lui Perez la Monaco, este unul extrem de considerabil. Helmut Marko a indicat imediat că este vorba despre un accident care ar putea valora „între 2 și 3 milioane de dolari”. Această cifră este în concordanță cu majoritatea estimărilor, care plasează costul total la aproximativ 2 milioane de dolari. În total, bugetul dedicat upgrade-urilor este de 12 milioane de dolari. Luând în considerare și celelalte incidente din acest sezon, este plauzibil să spunem că Red Bull are daune de 3 milioane de dolari: un sfert din bugetul alocat dezvoltării monopostului RB20.
Având în vedere daunele suferite de monoposturile lui Perez și Verstappen în celelalte șapte etape, este rezonabil să estimăm că au pierdut 3 milioane de dolari din cauza accidentelor, în 2024.
Această sumă este similară cu costurile suferite de Williams după un început de an problematic. De asemenea, este semnificativ mai mare decât cea a rivalilor Red Bull – Ferrari și McLaren. Piloții de la Maranello și Woking au evitat orice incident costisitor în campania din acest an.
ACCIDENTE CU DAUNE ECONOMICE: UN PACHET DE ACTUALIZĂRI AL RB20 ÎN PERICOL?
Limita maximă de cheltuieli pentru sezonul 2024 al Formulei 1 este de 135 de milioane de dolari.
Din această sumă, echipele alocă o cifră medie de 12 milioane de dolari pentru upgrade-urile din timpul sezonului. Prin urmare, atât pentru Red Bull, cât și pentru Williams, daunele curente (3 milioane de dolari) reprezintă un sfert din bugetul anual de dezvoltare.
Ca atare, comentariile recente ale lui Helmut Marko nu sunt o exagerare: „Accidentul lui Perez este un mare handicap pentru noi din cauza plafonului bugetar”.
S-a scris deja despre abordarea Red Bull în 2024, care a fost aceea de a introduce upgrade-uri graduale. Acesta este motivul pentru care primul pachet major al RB20 a sosit în două etape – una în Japonia și cealaltă la Imola. Alte actualizări vor sosi înainte de Silverstone, spre deosebire de Ferrari, care își va optimiza pachetul actual înainte de următoarele schimbări majore pentru GP-ul Marii Britanii.
Este evident că fiecare echipă este pregătită pentru un anumit nivel de daune în timpul unui sezon. Cu toate acestea, situația de la Red Bull este departe de a fi roz.
Aparent, Red Bull nu ar mai putea aduce toate upgrade-urile programate (din cauza plafonului bugetar).
Aceasta este o veste proastă, care se adaugă la rezultatele mai degrabă dezamăgitoare ale Red Bull în ultimele trei etape și la revenirea celor de la Ferrari și McLaren. Ascensiunea acestor doi giganți ai F1 va fi probabil confirmată în următoarele runde.
În plus, în a doua jumătate a sezonului, cu excepția unor surprize majore în următoarele 3 GP-uri, echipa din Milton Keynes va avea un timp relativ limitat în tunelul de vânt. Aceasta va fi o problemă serioasă pentru RB20; problemă agravată doar de problemele economice ale echipei.