Marele Premiu al Canadei revine în acest weekend ! Circuitul Gilles Villeneuve face parte din familia F1 încă din 1978, iar pista canadiană este una clasică. Circuitul poartă, bineînțeles, numele lui Gilles Villeneuve, legenda celor de la Ferrari.
Villeneuve a câștigat șase curse în timpul celor cinci ani petrecuți în F1 și a concurat pentru două dintre cele mai mari echipe ale acestui sport, Ferrari și McLaren. După accidentul fatal suferit la Zolder, mitul lui Villeneuve a crescut și mai mult. Totuși, în F1, moștenirea să avea să fie continuată de fiul său, Jacques Villeneuve (campion mondial în 1997).
5. 1998 – Schumacher câștigă în Canada.
Startul cursei din 1998 a fost unul haotic, Michael Schumacher trecând în fața rivalului din campionat, Mika Hakkinen, în primul viraj.
Depășirea a avut loc cu câteva momente înainte ca un accident masiv (în care au fost implicați Alexander Wurz, Jean Alesi și Jarno Trulli), să oprească cursa.
După ce cursa a fost reluată, Alesi și Trulli au avut un nou accident, ceea ce a dus la oprirea cursei pentru a doua oară. În cele din urmă, Schumacher -care a fost implicat și într-un incident cu Heinz Harald Frentzen- a ieșit învingător în fața lui Giancarlo Fisichella și a coechipierului său, Eddie Irvine.
4. 2008 – Revanșa lui Robert Kubica.
În edițiile desfășurate în 2007 și 2008, Robert Kubica a fost principalul protagonist al MP al Canadei.
Pilotul polonez a suferit un accident dramatic la Montreal, în 2007, când a pierdut controlul monopostului BMW Sauber, în urma unui contact cu Jarno Trulli.
Monopostul său a fost distrus și, în mod remarcabil, Kubica nu a suferit răni grave.
12 luni mai târziu, Kubica a revenit la Montreal, de această dată la volanul unui BMW Sauber mult mai competitiv.
La începutul sezonului 2008, Sauber era considerată una dintre principalele favorite în lupta la titlu. Astfel, pe lângă Lewis Hamilton (McLaren) și Felipe Massa (Ferrari), care s-au confruntat pe tot parcursul anului, Kubica a fost și el implicat în lupta pentru campionat (cel puțin până la etapa din China).
Marele Premiu al Canadei din 2008 a fost locul perfect unde Kubica putea să obțină o victorie. A fost nevoie de puțină șansă, atunci când Hamilton și Kimi Raikkonen s-au „ciocnit” la ieșirea de la standuri. Acest lucru l-a propulsat pe Kubica în fruntea cursei, iar polonezul nu a ratat oportunitatea de a obține prima victorie în F1. Din păcate, acest succes avea să fie singurul…
3. 2007 – Prima victorie a lui Hamilton în F1.
Data de 10 iunie 2007 este una care a rămas întipărită în memoria fanilor lui Lewis Hamilton.
În acea zi, Hamilton a câștigat Marele Premiu al Canadei, primul succes al carierei pentru pilotul britanic. Hamilton și-a asigurat primul pole-position cu doar o zi înainte, chiar în fața coechipierului său și actual campion mondial, la acea vreme, Fernando Alonso. Britanicul a confirmat evoluția din calificări și în ziua cursei.
Cursa este amintită (așa cum am precizat deja) și pentru accidentul uriaș suferit de Robert Kubica.
2. 1999 – Zidul Campionilor.
Schumacher a obținut pole position-ul la ediția din 1999, în încercarea sa de a se încorona campion mondial alături de Ferrari, în al 4-lea sezon petrecut alături de echipa italiană.
Duminică avea să fie o altă poveste. Trei campioni mondiali: Damon Hill (în 1996), Jacques Villeneuve (în 1997) și Schumacher au avut accidente în ultimul viraj al pistei canadiene.
Mika Hakkinen a câștigat cursa pentru McLaren, iar această victorie avea să se dovedească extrem de importantă în economia campionatului.
1. 2011 – Cursa carierei pentru Jenson Button.
A fost una dintre cele mai spectaculoase curse din ultimele decenii, a fost un GP care „a avut de toate”, a fost cursa vieții lui Jenson Button.
Până la etapa din Canada, Sebastian Vettel a dominat autoritar acel sezon. Totuși, la Montreal, situația avea să fie diferită…
Vremea capricioasă a lovit a dus la apariția steagului roșu (după 26 de tururi). Întreruperea a durat peste două ore.
Așteptarea a meritat, deoarece Button a fost omul responsabil cu spectacolul. Înainte de oprirea cursei, Button și Hamilton, coechipieri la McLaren în acea epocă, au fost protagoniștii unui incident; incident care a dus la abandonul lui Lewis.
Button a primit apoi o penalizare de tip drive-through pentru depășirea vitezei în spatele SC-ului. Jenson nu avea să se oprească aici: britanicul a fost implicat într-un nou accident (de data aceasta cu Fernando Alonso), iar spaniolul a fost nevoit să abandoneze. Button a intrat la standuri, din cauza unei pene.
Totuși, campionul mondial din 2009 a excelat pe pistă udă. Britanicul a urcat în clasament și, cu șase tururi înainte de final, l-a depășit pe Mark Webber pentru. Astfel, Jenson ajungea pe podium.
În ultimul tur, Button l-a ajuns pe liderul cursei, Sebastian Vettel.
Vettel a fost la doar câteva viraje distanță de a câștiga o nouă cursă în 2011, dar presiunea l-a afectat și a comis o greșeală; greșeală care i-a permis lui Button să câștige GP-ul. Probabil, aceasta este una dintre cele mai tari curse din toate timpurile.
Care dintre aceste curse se află pe lista preferințelor tale? Ne poți lăsa un comentariu cu părerea ta!