Analiză – Îmbunătățirile care au readus Mercedes în topul competiției

Distribuie articolul:

Mercedes a avut un parcurs interesant în sezonul 2024. „Săgețiile argintii” au început anul în spatele celor de la Red Bull, McLaren și Ferrari. Însă, în ultima etapă, în Belgia, Mercedes a demonstrat că se află în postura de a se lupta constant pentru victorii.

Acest salt în performanță se datorează unei echipe excepționale de ingineri, care a reușit să îmbunătățească într-un mod „dramatic” evoluțiile monopostului W15.

Odată cu schimbarea regulamentului din 2022, Mercedes a avut probleme cu implementarea upgrade-urilor. Totul a pornit de la conceptul „zero sidepod-uri”; concept care avea să dovedească greșit.

Deși aveau să se întoarcă la o abordare conservatoare, similară cu a celorlalte echipe, Mercedes nu a început să devină brusc competitivă. Acest lucru era oarecum ușor de anticipat, din cauza timpului pierdut raportat la celelalte contracandidate și a dificultăților în ceea ce privește schimbarea „filosofiei” unui monopost.

La începutul acestui sezon, W15 a fost a 4-a mașină. Cel mai bun rezultat înainte de etapa de la Monaco a fost un loc 5. Acesta a fost obținut în runda inaugurală, în Bahrain.

Geroge Ruusell a testat o nouă aripă față în runda din Principat. Din cauza unei probleme de legalitate a ultimului element al aripii față , acesta fost înlocuit cu unul „tradițional”.

Designul original (utilizat înainte de Monaco) era prevăzut să îmbunătățească fluxul de aer către sidepod-uri și să controleze rake-ul pneurilor față. Din păcate, acest design nu s-a dovedit unul eficient.

Noua aripă față a avut o formă complet diferită. Această versiune (comparativ cu varianta originală) s-a dovedit una eficientă. Modificările făcute au generat mai multă apasare la sol. Cea mai notabilă diferență s-a putut observa la al doilea element al aripii față; mult mai lung decat în configurația de la startul sezonului.

Un alt punct cheie a fost reprezentat de podea. Mercedes a schimbat constant podeaua mașinii, cea mai notabilă îmbunătățire a modului de funcționare a podelei având loc la Imola.

Desigur, nu toate schimbările au putut fi observate cu ochiul liber. Mercedes a avut probleme cu balansul mașinii încă din 2022, dar performanțele au început să reapară odată cu etapa din Canada, semn că modificările aduse la podea și aripa față au funcționat.

De altfel, podeaua a reprezentat „călcâiul lui Ahile” pentru Mercedes, echipa germană având probleme cu bouncing-ul încă de acum 2 sezoane. Coraborat cu o suspensie deficitară + alte probleme la anumite elemente aerodinamice, nu este de mirare că Mercedes a avut probleme cu balasnul monoposturilor sale.

Mașinile din 2022 și 2023 au excelat pe circuitele scurte, cu viraje lente (ex. Hungaroring), inginerii încercând să maximizeze acest punct forte.

Observând rezultatele slabe, Mercedes s-a concentrat pe rezolvarea problemelor primordialele ale monopostului (de natură conceptuală) și a reușit să își atingă obiectivul: un monopost competitiv pe toate tipurile de circuit. Cel puțin asta reiese din performanțele recente.

După ce au sacrificat timp și efort, succesul este prezent, semn că Mercedes a luat deciziile corecte.

Imagine: Facebook, Mercedes-AMG Petronas F1 Team Surse: PlanetF1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *