Jorge Prado face dubla la Uddevalla

Distribuie articolul:

N-a fost runda absolut perfectă pentru Jorge Prado, dat fiind faptul că Tim Gajser l-a învins în cursa de calificare, dar acolo unde a contat cel mai mult, adică în manșele principale, pilotul Gas Gas a obținut maximul posibil.

Prima manșă

Lucrurile n-au început însă cum își dorea Prado. Fiind liderul holeshot-urilor din acest an, cu 14 astfel de reușite, ibericul a avut o plecare mai degrabă modestă, fiind în zona locului 5 la finalul primului tur. La intrarea în primul viraj al cursei, Romain Febvre a fost lider, însă în exact următorul viraj, localnicul Isak Gifting a preluat conducerea, spre delirul total al publicului din Uddevalla.

Coechipierul lui Febvre, Jeremy Seewer, a avut și el un start bun și la finele primului tur, elvețianul se află în postura de vânător al fotoliului de lider. Gifting a rezistat destul de bine timp de 4 tururi la conducerea cursei, dar rând pe rând, pilotul JK Yamaha a fost depășit de Seewer, Febvre, Prado și Tim Gajser. Ultimii 2 au trecut în următoarele tururi de piloțîi Kawasaki și se anunță o nouă bătălie între poate primii 2 favoriți la titlul din acest sezon.

La finele turului 13, Prado a reușit o manevră curajoasă în față lui Gajser, pentru a urcă în premieră în postura de lider al cursei respective. Pilotul Gas Gas nu s-a putut distanță însă de pilotul Honda, și până în ultimele viraje ale cursei, nu eram deloc siguri cine se va impune. Până la urmă, prima manșă i-a revenit lui Prado, care probabil a vrut să arate haterilor că poate câștigă și depășindu-și adversarii. Diferența față de Gajser a fost chiar mică, sub o secundă, cu Febvre obțînând un nou podium în acest sezon.

Lucrurile n-au fost ușoare pentru Jeffrey Herlings, care fix în virajul 2 al mansei a ieșit larg, după ce roată față a KTM-ului sau a fost atinsă de pneul spate a lui Gajser. Asta a fost încă o cursa de recuperare pentru glonțul olandez (sau „The Herlings Show”, cum îi zicea odată Paul), care s-a terminat cu un loc în top 5, în urmă lui Seewer, deși se află în afară top-ului 15 la finele primului tur. Herlings a avut șansă chiar de a urcă pe 4 în ultimul tur, dar o greșeală care a dus la oprirea motorului a oprit progresul multiplului campion Mondial.

A doua cursă

Pilotul Fantic, Glenn Coldenhoff, a reușit holeshot-ul în cursa a 2-a, însă poziționarea bună a lui Prado, plus un start decent, peste cel din manșa anterioară, i-a permis pilotului Gas Gas să preia conducerea în virajul 2. În urmă să aveau să urce Gifting, care a avut o nouă plecare bună în față publicului local, și Herlings, care a evitat de dată asta potențiale pericole.

Olandezul n-a stat pe gânduri și a urcat pe locul secund în virajul 4, cu scopul de a se lupta cu Prado pentru Victoria din această manșă. N-a fost un succes, întrucât Prado a reușit să pună o distanță sănătoasă față de pilotul KTM, pe care a menținut-o până la final, pentru a obține a 4-a dublă din acest sezon și a 8-a victorie per total. Trebuie menționat și faptul că e prima victorie per total a lui Prado, în Suedia. Herlings a încercat un asalt pe final de cursa, pentru a reduce distanță față de Prado, însă asta era cât pe aci să ducă la o căzătură ce-l putea costă serios pe olandez.

Gajser n-a mai avut prestația din prima manșă, iar plecarea nu la fel de bună că a lui Prado și Herlings i-a cam îngreunat cursa. Pilotul Honda a reușit să completeze podiumul acestei curse, și să obțînă locul 2 per total în rundă din Suedia, dar liderul campionatului mai pierde câteva puncte importante în față pilotului Gas Gas. Nici Febvre n-a mai avut plecarea din prima cursa, însă a reușit să limiteze daunele, cu propria cursa de recuperea încheiată cu un loc 4 obținut în față lui Coldenhoff.

Și uite așa, mai rămân 5 episoade de scris până la finalul acestui sezon de MXGP. Următorul capitol va fi în acest weekend, acasă la Herlings, în Arnhem. Vom vedea cu ocazia asta și debutul celor de la Ducati în campionat, plus revenirea pe scenă a legendei Tony Cairoli. Cu ocazia asta, fanii lui Marc Marquez își pot face o prima iluzie despre cum îi va stă ibericului la anul, în roșu… și cu cele 3 gheare verzi de monstru. E ironic faptul că în toată carieră să de motocross, Cairoli a fost la rândul lui doar pilot Red Bull, că și Marquez. Probabil că în Olanda va fi prezent și Paolo Ciabatti, responsabilul pentru divizia off-road a Ducati, după cum am zis într-un material separat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *