Prima jumătate a sezonului 2024 nu a decurs așa cum și-ar fi dorit echipa Kick Sauber, fiind singura echipă care nu a reușit încă să obțină niciun punct. Totuși, pot micile semne de progres de pe circuit, alături de schimbările de conducere realizate înaintea preluării de către Audi, să se traducă într-o performanță mai bună în a doua jumătate a sezonului? Iată raportul lor de la jumătatea sezonului…
Cel mai bun rezultat
Zhou Guanyu – locul 11 în Bahrain
Dezamăgirea celor de la Kick Sauber a fost cu siguranță amplificată de faptul că nu au reușit să egaleze rezultatul obținut în cursa de deschidere a sezonului în Bahrain, grație lui Zhou Guanyu. Deși a pornit din poziția a 17-a pe grilă, pilotul chinez a câștigat poziții duminică și a încheiat cursa pe locul 11.Zhou a fost moderat optimist în privința ritmului mașinii C44, însă acest progres pare să fi stagnat pe măsură ce sezonul a avansat. Următorul cel mai bun rezultat al echipei a fost locul 13, obținut de Zhou în Spania și de Valtteri Bottas în Monaco și Canada.
Qualifying head-to-head
Bottas 13-1 Zhou
Bottas a avut performanțe mai bune în calificări față de coechipierul său în prima jumătate a sezonului, reușind să-l învingă pe Zhou în 13 din cele 14 sesiuni de calificări, cu excepția celei de la Silverstone.Bottas a ajuns în Q2 de șase ori și a avut o apariție în Q3 în China, unde a obținut cea mai bună poziție pe grilă a sezonului, locul 10. De cealaltă parte, Zhou a ajuns în Q2 o singură dată, în Spania.
Race head-to-head
Bottas 9-5 Zhou
Pe lângă calificări, Bottas l-a depășit pe Zhou și în curse, deși diferența nu a fost la fel de mare.Ambii piloți au avut parte de ghinion; după cea mai bună calificare a sa din China, Bottas a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme mecanice în ziua cursei, în timp ce Zhou a înregistrat abandonuri în Japonia și Belgia din cauza problemelor tehnice.Totuși, în cursele în care ambii piloți au trecut linia de sosire, Bottas a terminat în fața lui Zhou de mai multe ori, deși nu a reușit să egaleze cel mai bun rezultat al acestuia, locul 11 din Bahrain.
Cel mai bun moment
Marele Premiu al Chinei a adus câteva momente pozitive pentru Kick Sauber, atât pe circuit, cât și în afara acestuia, chiar dacă acestea nu s-au reflectat în rezultatele finale.După o luptă strânsă în cadrul echipei în Sprintul de sâmbătă, Zhou a ratat la limită obținerea unui punct, terminând pe locul 9, în timp ce Bottas a adus o rază de speranță prin prima sa apariție în Q3 din acest sezon.Momentul cel mai special a fost, însă, reacția emoționantă a lui Zhou la prima sa cursă de acasă, în fața fanilor chinezi. Singurul pilot chinez din Formula 1 de până acum a fost ovaționat în picioare de public când a trecut linia de sosire, lăsându-l copleșit de emoții după ce a ieșit din mașină.
Cel mai neplăcut moment
Problemele la boxe au fost o constantă în primele etape ale sezonului pentru Kick Sauber, adăugându-se la dificultățile echipei. În Bahrain, Bottas a avut parte de o oprire de 52 de secunde din cauza unui filet al roții defect, căzând pe locul 19.Incidente similare au avut loc în Arabia Saudită și Australia, unde Bottas a ratat potențialul de a obține puncte după ce oprirea sa a fost întârziată cu aproximativ 30 de secunde.Din fericire, echipa a reușit în cele din urmă să rezolve această problemă, însă seceta de puncte a continuat pe parcursul celor 14 curse disputate până acum în campionat.
Perspective pentru viitor
Pauza de vară le va oferi echipei o oportunitate de a reseta, în special având în vedere recentele schimbări de conducere care au avut loc înainte de tranziția echipei în cadrul Audi în 2026.Astfel, fostul șef de echipă de la Ferrari, Mattia Binotto, s-a alăturat companiei pe 1 august în calitate de Chief Operating și Chief Technical Officer, după plecările CEO-ului Andreas Seidl și ale executivului Audi, Oliver Hoffmann.De asemenea, s-a anunțat că Jonathan Wheatley va părăsi rolul său de director sportiv la Red Bull pentru a deveni șef de echipă la Audi F1 Team.Deși aceste schimbări vor avea un impact mai mare pe termen lung asupra echipei Kick Sauber, o prioritate imediată va fi obținerea primului punct în a doua jumătate a sezonului. Pentru a realiza acest lucru, Bottas a solicitat echipei să aducă mai multe upgrade-uri și să continue să construiască pe baza progresului realizat în ceea ce privește ritmul mașinii.