Raport de la jumătatea sezonului: Haas – Poate echipa să capitalizeze pe surpriza anului, având în vedere plecarea celor doi piloți?

Distribuie articolul:

După un loc 10 dezamăgitor în clasamentul echipelor din 2023 și o schimbare notabilă la nivelul conducerii, sezonul 2024 al echipei Haas a fost, surprinzător, unul destul de reușit. Cu 27 de puncte acumulate până acum, echipa a reușit să extragă maximum din VF-24? Iată raportul de la jumătatea sezonului.

Cel mai bun rezultat: Nico Hulkenberg – Locul 6 în Austria și Marea Britanie

Echipa americană a reușit deja să își dubleze punctajul din sezonul trecut, trecând de la 12 puncte la 27, cu multe curse rămase în calendar. Mare parte din acest succes se datorează celor două locuri de 6 obținute de Hulkenberg în Austria și Marea Britanie, unde a profitat de calificările bune pentru a aduce acasă puncte importante pentru Haas.La Marele Premiu al Marii Britanii, echipa a prezentat un pachet de îmbunătățiri extins, inclusiv modificări la designul prizei de aer laterale și o podea reproiectată, care le-a oferit un avantaj semnificativ pe parcursul weekendului.Calificându-se pe locul 6 la Silverstone, Hulkenberg a marcat cea mai bună performanță a sezonului pentru Haas. Deși a pierdut câteva locuri la începutul cursei, el a reușit să recupereze și să termine pe locul 6, aceeași poziție ca în calificări.După cele două locuri de 6 consecutive, Hulkenberg a afirmat cu încredere că Haas „este cu siguranță în luptă pentru a fi a cincea cea mai rapidă echipă”, echipa situându-se în prezent pe locul 7 în clasamentul constructorilor, la doar 7 puncte de rivalii cei mai apropiați, RB.

Hulkenberg a fost încântat de performanța sa încurajatoare la Silverstone

Duelul calificărilor:Hulkenberg 11-3 Magnussen

Unul dintre cele mai mari puncte forte ale echipei Haas în acest sezon a fost ritmul lor pe un tur, Hulkenberg strălucind în mod deosebit la acest capitol. Germanul a ajuns de șase ori în Q3, un succes semnificativ având în vedere concurența acerbă.Magnussen, pe de altă parte, a progresat în Q2 tot de șase ori, dar nu a reușit să obțină aceleași rezultate în calificări ca și coechipierul său. Cu echipe ca Red Bull, McLaren, Mercedes și Ferrari care ocupă frecvent locurile disponibile în Q3, este impresionant că Hulkenberg a reușit să revendice unul dintre aceste locuri rămase.

Duelul în curse:Hulkenberg 11-2 Magnussen

Ca urmare a performanțelor mai bune din calificări, Hulkenberg a adunat mai multe puncte decât Magnussen, contribuind cu 22 din cele 27 de puncte actuale ale echipei. Totuși, diferența dintre cei doi nu este atât de mare în timpul curselor, terminând unul în spatele celuilalt în jumătate din cursele sezonului.Ambii piloți au fost afectați de strategii discutabile, cum ar fi pit stop-ul timpuriu al lui Hulkenberg și pierderea de poziții a lui Magnussen din cauza unui overcut în Ungaria, terminând pe locurile 13 și, respectiv, 15.În afară de câteva opriri prost sincronizate la boxe, duo-ul Haas a fost destul de norocos cu fiabilitatea în acest an, retrăgându-se dintr-o singură cursă, în urma unui accident masiv cu Sergio Perez în primul tur la Monaco.

Marele Premiu din Monaco 2024: la bord pentru accidentul din turul 1 dintre Perez, Magnussen și Hulkenberg

Cel mai bun moment:

Marele Premiu al Austriei a fost un weekend monumental pentru Haas, ambele mașini terminând în puncte, profitând de ghinionul altor piloți de obicei în puncte, cum ar fi Lando Norris și Charles Leclerc.Echipa și-a consolidat statutul de concurent la mijlocul clasamentului, Hulkenberg terminând pe locul 6, iar Magnussen pe locul 8. A fost o cursă dificilă, Hulkenberg aproape fiind depășit de Perez în etapele finale, iar Magnussen luptându-se să țină în spate pe Daniel Ricciardo și Pierre Gasly.

Cel mai neplăcut moment:

Weekendul de la Monaco este cu siguranță unul de uitat pentru Haas, Hulkenberg și Magnussen având parte de o calificare dezamăgitoare, urmată de o cursă care s-a încheiat aproape imediat după ce a început.Ambii piloți au arătat un ritm promițător la începutul calificărilor, dar acesta s-a estompat în Q2, ei trebuind să se mulțumească cu locurile 12 și 15. Danezul a fost deosebit de frustrat, considerând că „ar fi putut lupta pentru Q3” dacă nu ar fi fost blocat de trafic în tururile rapide.

Lucrurile s-au înrăutățit când ambii piloți au fost descalificați din rezultate din cauza neconformității designului noii aripi spate. Echipa a recunoscut că nu a obținut niciun avantaj de performanță, dar a fost găsită vinovată de încălcarea Regulamentului Tehnic.

Începând de pe ultimele locuri ale grilei, cursa lor s-a încheiat prematur din cauza coliziunii majore cu Perez, deteriorând grav toate cele trei mașini și punând capăt weekendului lor.

O perspectivă spre viitor:

Mulți membri ai echipei Haas, inclusiv noul director de echipă, Ayao Komatsu, se așteptau ca echipa să rămână la coada clasamentului în acest sezon, așa că succesul relativ de până acum a fost o surpriză binevenită.O mare parte din performanțele lor se datorează actualizărilor extinse pe care Haas le-a introdus în ultimele luni, Magnussen subliniind ironic că „este pentru prima dată în istoria Haas când am adus îmbunătățiri care au făcut mașina mai rapidă”.Dacă reușesc să mențină această tendință de îmbunătățire constantă a mașinii, echipa ar putea lupta pentru locul 6 sau chiar 5 în clasamentul constructorilor, dacă sunt ambițioși. Aston Martin este cu 46 de puncte în față – o diferență ce nu este neapărat de neatins, având în vedere că mai sunt 10 curse, inclusiv trei Sprinturi, rămase.Mai realist, echipa americană poate cu siguranță să țintească locul 6 și să marcheze cel mai bun sezon al lor din 2018, mai ales dacă își îmbunătățesc constanța în calificări și strategiile de cursă uneori discordante.

În plus, deși nu îi privește pe piloții actuali, Haas și-a asigurat o linie de piloți solidă pentru 2025, semnând cu Esteban Ocon de la Alpine și promovând starul din F2, Ollie Bearman. Având cei mai înalți coechipieri din grila sezonului următor, echipa ar trebui să fie mai mult decât capabilă să continue să își îmbunătățească forma promițătoare actuală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *