You are currently viewing Alonso privește deja către 2025 după ce a obținut un punct într-o cursă „provocatoare” la Zandvoort

Alonso privește deja către 2025 după ce a obținut un punct într-o cursă „provocatoare” la Zandvoort

Fernando Alonso, pilotul echipei Aston Martin F1, a recunoscut că deja se gândește la campania sa din 2025, după un Mare Premiu lung și dificil la Zandvoort, unde toate eforturile sale au fost răsplătite cu un singur punct.

Aston Martin a pornit cursa cu ambii piloți în top 10, însă nu a avut ritmul necesar pentru a se lupta pe circuitul cu viraje înclinate, iar Lance Stroll a terminat în afara punctelor. Alonso și Stroll au pierdut poziții încă de la start, o plecare neobișnuit de lentă a spaniolului făcându-l să fie depășit de Pierre Gasly de la Alpine. Alonso a fost, de asemenea, subminat de Nico Hulkenberg, dar a reușit să recupereze poziția târziu, pe măsură ce pilotul german a început să aibă probleme cu uzura pneurilor.

Sezonul a început cu o luptă între cinci echipe de top, inclusiv Aston Martin, și alte cinci echipe de mijloc de pluton, dar acum Aston Martin se află departe de primele patru, iar Alonso se gândește deja la anul viitor.

”Echipele din top patru par să fie într-o altă ligă, așa că noi ne luptăm pentru locurile nouă și zece,” a declarat Alonso. „Astăzi a fost locul zece, Pierre a fost puțin mai rapid decât noi pe tot parcursul cursei. A fost o cursă dificilă pentru noi, nu am avut ritm, nu ne-am simțit confortabil, așa că trebuie să devenim mai buni.”

Duminică, Alonso a trebuit să muncească din greu pentru punctul lui solitar

Cu nouă curse rămase – dintre care trei includ un eveniment de sprint – Aston Martin se află într-o poziție dificilă în clasamentul constructorilor. Echipa se situează pe locul cinci, cu un avantaj confortabil de 40 de puncte față de Red Bull, dar la o distanță de 202 puncte de Mercedes, ocupanta locului patru.

”Trebuie doar să înțelegem mașina, să colectăm date pentru a le trimite înapoi la fabrică și să devenim mai buni pentru anul viitor,” a continuat Alonso. „Așa cum am spus, realist vorbind, anul acesta, cu nouă sau zece curse rămase, nu sunt multe șanse de a reduce decalajul față de primele patru echipe, așa că totul se face cu un ochi spre proiectul de anul viitor.”

În ceea ce-l privește pe Lance Stroll, în afară de un start slab, canadianul a fost penalizat pentru depășirea limitei de viteză în pit lane, adăugându-i-se cinci secunde la timpul final al cursei. Totuși, această penalizare nu a avut un impact semnificativ, Stroll terminând mult în afara punctelor, pe locul 13.

Plimbarea a terminat în afara punctelor pentru a doua cursă la rând

„Am avut probleme cu ritmul astăzi, nu am fost la fel de rapizi ca unele dintre celelalte echipe de mijloc de pluton, așa că trebuie să analizăm situația,” a declarat Stroll după cursă. „Vom face o ședință de analiză a acestui weekend și apoi ne vom concentra pe Monza, știind că trebuie să continuăm să aducem îmbunătățiri în performanță.”

Cursa de la Zandvoort a fost una dificilă pentru echipa Aston Martin, care deja privește spre sezonul 2025, cu speranța de a se apropia din nou de echipele de top. Cu toate acestea, cu nouă curse rămase în sezonul actual, echipa rămâne concentrată pe îmbunătățirea performanțelor și pe colectarea de date valoroase pentru dezvoltarea viitoarelor mașini.

Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns