Oscar Piastri, pilotul australian al echipei McLaren, a declarat că vor exista „câteva lucruri de analizat” pentru el și pentru echipă după Marele Premiu al Olandei, unde a ratat șansa de a urca pe podium și a trebuit să se mulțumească cu poziția a patra.Pornind de pe locul al treilea pe grilă, în spatele lui Max Verstappen și Lando Norris, ambii piloți McLaren au pierdut poziții importante la start – australianul fiind depășit de George Russell, iar britanicul de Verstappen de la Red Bull.
În timp ce Norris a reușit să recupereze terenul pierdut și să preia conducerea de la Verstappen, câștigând în final cursa, Piastri a pierdut și mai mult din poziția pe pistă din cauza unei strategii de a rămâne mai mult pe circuit decât restul rivalilor din frunte în prima parte a cursei.Piastri a revenit pe circuit după unica sa oprire pe locul al cincilea, în spatele lui Russell și Charles Leclerc, și, deși avantajul cauzat de pneurile sale mai proaspete i-a permis să-l depășească pe pilotul Mercedes, nu a fost suficient pentru a repeta manevra asupra pilotului Ferrari, terminând astfel pe locul patru.
„Este păcat”, a comentat Piastri când a fost întrebat să reflecteze asupra prestației sale din cursă și asupra ratării podiumului. „Cred că a fost un weekend destul de dezamăgitor, sincer. Calificările nu au fost atât de puternice pe cât aveam nevoie, și nici cursa nu a fost. Evident, startul a fost destul de slab pentru amândoi (piloții McLaren), și există ceva de revizuit acolo pentru noi ca echipă. Apoi, nu am reușit să fac progresele de care aveam nevoie. M-am blocat în aerul murdar și, din acel moment, a fost o după-amiază destul de dureroasă, așa că cu siguranță sunt câteva lucruri de analizat.”
Piastri a explicat apoi raționamentul din spatele prelungirii primei sale perioade pe circuit, rămânând pe pistă cinci tururi mai mult decât coechipierul său câștigător al cursei, Norris, înainte de a schimba anvelopele medii cu unele dure.„Cred că odată ce am fost subcutat de Leclerc, singura noastră opțiune a fost să continuăm, într-adevăr”, a spus el, referindu-se la oprirea monegascului cu nouă tururi mai devreme. „Cred că a funcționat bine în cazul lui Russell, dar până când am ajuns la Leclerc, era deja prea târziu, iar avantajul de pneuri a dispărut aproape complet. Un pic păcat, dar cred că sunt și alte lucruri de lucrat din weekend.”
În ciuda dezamăgirii de a nu urca pe podium, punctele adunate de Piastri au ajutat echipa McLaren să reducă din nou diferența față de Red Bull în clasamentul constructorilor – marja fiind acum de 30 de puncte.