Lipsa lui Newey? Un design prea complex? Ce a transformat mașina Red Bull din Formula 1 într-un „monstru”?

Distribuie articolul:

Red Bull Racing a fost cunoscută în ultimii ani pentru dominația sa în Formula 1, dar sezonul 2024 a adus provocări neașteptate pentru echipă. Mașina RB20, care părea a fi un succesor demn al campionilor mondiali anteriori, s-a dovedit a fi un adevărat „monstru” de controlat. Ce anume a cauzat aceste probleme și ce poate face Red Bull pentru a reveni la forma sa de odinioară?

O problemă de echilibru

Unul dintre principalele obstacole cu care se confruntă Red Bull este dezechilibrul mașinii. Atât Max Verstappen, cât și Sergio Perez au întâmpinat dificultăți în a menține controlul în viraje, ceea ce a dus la rezultate sub așteptări. Christian Horner, șeful echipei, a explicat că mașina suferă de un dezechilibru care nu permite piloților să abordeze virajele cu încredere. Atunci când încearcă să stabilizeze spatele mașinii, compromit partea din față, ceea ce duce la subvirare și, în cele din urmă, la o uzură accentuată a anvelopelor.

Complexitatea designului

O altă cauză potențială a problemelor este complexitatea designului RB20. În loc să urmeze o abordare evolutivă, echipa Red Bull a optat pentru un design radical, cu modificări semnificative ale aerodinamicii și sistemului de răcire, în încercarea de a obține un avantaj competitiv. Cu toate acestea, această complexitate pare să fi dat înapoi, în timp ce rivali precum McLaren au optat pentru o abordare mai simplă și au obținut rezultate mai bune. Horner a recunoscut că echipa poate a mers prea departe și că ar trebui să simplifice anumite aspecte ale mașinii pentru a redobândi echilibrul necesar.

Plecarea lui Adrian Newey

O altă schimbare majoră la Red Bull a fost plecarea lui Adrian Newey, geniul din spatele succesului echipei în ultimii ani. Deși Newey a rămas implicat în echipă până la începutul sezonului, retragerea sa treptată a coincis cu declinul performanțelor mașinii. Totuși, Horner a subliniat că problemele au început să apară înainte ca Newey să se retragă complet și că soluția va veni din eforturile colective ale echipei, nu doar din contribuția unui singur om.

Problemele de corelare a datelor din tunelul aerodinamic

Un alt aspect tehnic care a contribuit la dificultățile echipei este corelarea slabă între datele obținute în tunelul aerodinamic și comportamentul real al mașinii pe circuit. Deși tunelul aerodinamic arată un echilibru adecvat, realitatea pe pistă este cu totul alta, ceea ce subminează încrederea echipei în instrumentele sale de simulare. Red Bull încă folosește un tunel aerodinamic mai vechi la Bedford, iar deși un nou tunel este în construcție la Milton Keynes, Horner a subliniat că acest lucru nu este o scuză pentru dificultățile curente.

Probleme de lungă durată

Interesant este că problemele nu sunt neapărat noi. Horner a menționat că anumite caracteristici dezechilibrate ale mașinii au fost prezente și în sezoanele anterioare, dar au fost mascate de dominația generală a echipei. Pe măsură ce competiția din partea McLaren, Mercedes și Ferrari a devenit mai intensă, aceste probleme au devenit mai evidente, iar acum echipa trebuie să le abordeze direct.

Red Bull se află într-o situație dificilă, cu un sezon care părea promițător, dar care s-a transformat într-o luptă pentru a rămâne competitiv. Echipa este conștientă de problemele sale și lucrează intens pentru a găsi soluții, dar succesul nu este garantat. Rămâne de văzut dacă Red Bull va reuși să îmblânzească acest „monstru” și să revină la forma care i-a adus atât de multe succese în trecut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *