Charles Leclerc a avut o primă zi dificilă pe străzile din Baku, începând weekendul cu un accident în prima sesiune de antrenamente (FP1) și continuând cu probleme tehnice în cea de-a doua sesiune (FP2). În ciuda acestor obstacole, pilotul monegasc al echipei Ferrari a reușit să încheie ziua de vineri în fruntea clasamentului, marcând cel mai rapid timp.
Accidentul din FP1
Leclerc, care a obținut pole position în ultimele trei ediții ale Marelui Premiu din Azerbaidjan, părea să fie într-o formă promițătoare în FP1. Cu toate acestea, la virajul 15, el a frânat prea mult pe partea dreaptă a pistei, care era încă murdară, și a derapat, ajungând să lovească barierele. Deși Ferrari a reușit să repare mașina înainte de FP2, începutul celei de-a doua sesiuni a fost marcat de o nouă problemă tehnică.
Problema ciudată din FP2
În timpul FP2, Leclerc a raportat prin radio o senzație neobișnuită la volan, menționând că „mașina este îndoită undeva” și că echipa nu putea detecta problema în datele inițiale. După ce a revenit la boxe, mecanicii Ferrari au descoperit o componentă defectă și au înlocuit-o. Leclerc a revenit pe circuit, iar pe un set de pneuri soft a reușit să stabilească cel mai rapid timp, depășindu-l pe Sergio Perez de la Red Bull cu doar 0,006 secunde.
„Accidentul nu a fost mare lucru”, a explicat Leclerc. „Am frânat prea mult pe partea dreaptă, pista era murdară, am blocat roțile și era prea târziu să mă duc spre zona de siguranță. Așa că am intrat în perete. Nu a fost un început grozav, dar am avut încredere în mașină, așa că nu a fost o problemă mare. În FP2 am avut o problemă tehnică, dar nu era legată de accident. A fost o problemă cu o piesă nouă pe care tocmai o montasem.”
Perspectivele pentru weekend
Deși ziua de vineri nu a decurs conform planului, Leclerc rămâne optimist cu privire la șansele sale pentru restul weekendului. El a menționat că echipa Ferrari trebuie să continue să lucreze la îmbunătățirea mașinii și a pilotajului său: „Este foarte strâns la vârf, dar este greu de spus unde ne situăm cu exactitate, având în vedere modurile diferite ale motoarelor folosite de ceilalți. Îmi place această pistă și am fost rapid aici în trecut, dar asta nu înseamnă că va fi la fel mâine. Trebuie să muncim din greu pentru a aduce îmbunătățiri.”
Sainz se confruntă și el cu dificultăți
Colegul său de echipă, Carlos Sainz, a terminat pe locul patru în FP2, fiind cu jumătate de secundă mai lent decât Leclerc. Spaniolul a avut și el o zi plină de provocări, confruntându-se cu probleme legate de frâne și cu dureri la gât din cauza unei nopți proaste de somn. „A fost o zi dificilă pentru toți”, a declarat Sainz. „Pista a fost foarte alunecoasă și toți am avut probleme. Am avut câteva ieșiri în decor, dar am reușit să rezolvăm problemele cu frânele din FP1.”
Așteptările pentru calificări
În ceea ce privește calificările, atât Leclerc, cât și Sainz cred că va fi o luptă strânsă cu Red Bull, McLaren și Mercedes. Sainz a subliniat importanța pregătirii pneurilor și sincronizarea perfectă pe pistă, având în vedere probabilitatea mare de apariție a steagurilor galbene și roșii în timpul sesiunii de calificări.
„Va fi foarte strâns și totul va depinde de pregătirea pneurilor și de a fi în locul potrivit la momentul potrivit”, a conchis Sainz.
Ziua de vineri din Baku a fost una plină de provocări pentru echipa Ferrari, dar ambele monoposturi au demonstrat un potențial semnificativ. Cu Leclerc în frunte și Sainz în apropiere, echipa italiană rămâne în lupta pentru un loc fruntaș în calificările și cursa de duminică. Totuși, așa cum a subliniat Leclerc, mai sunt multe lucruri de îmbunătățit, iar pista imprevizibilă din Azerbaidjan promite un weekend plin de surprize.