În cadrul Marelui Premiu al Statelor Unite de la Austin, McLaren a explicat decizia de a nu-i cere lui Lando Norris să cedeze poziția lui Max Verstappen, în urma unei lupte controversate la virajul 12. Incidentul s-a soldat cu o penalizare de cinci secunde pentru pilotul britanic, după ce ambii au ieșit de pe pistă în timpul duelului.
Cu patru tururi rămase până la finalul cursei, Norris îl presa pe Verstappen pentru poziția a treia, reușind în cele din urmă să îl depășească pe linia dreaptă din spatele circuitului. Verstappen a avut avantajul interiorului la intrarea în virajul 12, dar în încercarea de a menține traiectoria, a ieșit de pe pistă și l-a împins și pe Norris în zona de degajare.
Deși Norris a păstrat poziția până la final, comisarii de cursă i-au aplicat o penalizare de cinci secunde pentru că a ieșit de pe pistă și a obținut un avantaj. Penalizarea a fost totuși mai blândă decât sancțiunea standard de 10 secunde, deoarece s-a recunoscut că Norris nu a avut de ales decât să părăsească pista din cauza traiectoriei lui Verstappen.Discuțiile din echipa McLaren au fost scurte, iar concluzia a fost că Norris nu ar trebui să cedeze poziția.
În acel moment, Norris avea un ritm mai bun și un avantaj la nivelul uzurii anvelopelor, ceea ce ar fi însemnat că ar fi putut încerca din nou să-l depășească pe Verstappen, dacă era nevoie. Cu toate acestea, echipa McLaren era atât de sigură că manevra lui Norris a fost corectă, încât nu a văzut motive pentru a-i cere acestuia să-i cedeze poziția pilotului Red Bull.
Directorul echipei McLaren, Andrea Stella, a explicat după cursă că interpretarea lor a fost complet diferită de cea a comisarilor: „Toți cei implicați în această interpretare au fost de acord că nu era nevoie de o investigație. De fapt, credeam că Verstappen va fi cel investigat pentru că l-a împins pe Lando în afara pistei.”
Stella a subliniat că Verstappen, deși a fost în față la apex, nu a reușit să își păstreze mașina pe pistă, ceea ce, în opinia echipei, ar fi trebuit să anuleze orice avantaj obținut de cei doi piloți în urma ieșirii în afara pistei: „Am analizat video-ul de mai multe ori și am văzut că Verstappen nu face niciun efort să își mențină traiectoria, ieșind de pe pistă la fel de mult ca și Lando. Astfel, ambii piloți au ieșit în afara pistei, deci amândoi ar fi trebuit să fie considerați că au obținut un avantaj.”
Interpretarea diferită a incidentului a fost evidentă când McLaren i-a spus imediat lui Oscar Piastri să se apropie la mai puțin de cinci secunde de Verstappen, anticipând că Verstappen ar putea fi sancționat. „Când am văzut că incidentul este investigat, eram sigur că era pentru că Max l-a împins pe Lando în afara pistei,” a declarat Stella.
Decizia finală a comisarilor de a sancționa doar pe Norris a fost astfel în contradicție directă cu viziunea echipei McLaren, care a considerat că manevra ar fi trebuit să fie privită cel puțin ca fiind neutră, dacă nu chiar în favoarea lui Norris. Astfel, McLaren și-a asumat riscul de a nu-i cere lui Norris să-i cedeze poziția lui Verstappen, bazându-se pe o interpretare care, în final, nu a fost împărtășită de comisarii de cursă.