Preview – Formula 1 Mexican Grand Prix

Distribuie articolul:

În acest week-end, Marele Circ ajunge în Ciudad de Mexico , pe Autodromo Hermanos Rodriguez , pentru marele premiu al Mexicului , pentru Runda cu numărul 20 a sezonului , și a doua din penultimul „Triple Header” al acestui sezon (3 Week-enduri consectutive de curse). Marele Premiu al Mexicului a fost organizat pe Autodromo Hermanos Rodriguez din Mexico City de peste douăzeci de ori începând din 1963, cel mai recent revenind în calendarul F1 în 2015, după o absență de 23 de ani.

Sursă Foto : LinkedIn


După formatul Sprint prezent săptămâna trecută la Marele Premiu al Statelor Unite, desfășurat la Austin, în acest Week-End se revine la programul tradițional de weekend pentru această rundă. Vom avea din nou două antrenamente vineri și unul sâmbătă, dar cu o adăugire specială – al doilea antrenament va avea 30 de minute suplimentare pentru a permite testarea pneurilor Pirelli pentru sezonul 2025, de tip C3 , C4 și C5.

Sursă Foto : Everything F1


Dar acum – puțină istorie :

Prima variantă a circuitului – Wikipedia

ÎNCEPUTURILE

Primul Mare Premiu al Mexicului a avut loc în 1962 pe circuitul nou construit Magdalena Mixhuca din Mexico City, numit după parcul orașului în care se afla, care urma să găzduiască ciclism pe pistă, hochei pe iarbă, baschet și scrimă în timpul Jocurilor Olimpice de vară din 1968.

În 1963, cursa a devenit parte a Campionatului Mondial de Formula 1 și a fost câștigată pentru a doua oară consecutiv de Jim Clark. Din păcate, nu a durat mult până când Marele Premiu al Mexicului și-a pierdut locul în calendar, în principal ca urmare a propriei sale popularități. Organizatorii au fost incapabili să controleze cei peste 200 000 de spectatori care veneau la eveniment în fiecare an, ceea ce făcea ca acesta să fie periculos pentru piloți. Ultimul eveniment desfășurat a fost câștigat de Jacky Ickx în 1970 pentru Ferrari.

Sursă Foto : Pinterest

ANII ’80 – ÎNTOARCEREA ÎN CALENDAR

Circuitul a fost parțial reproiectat și redenumit Autodromo Hermanos Rodriguez (după Ricardo și Pedro Rodriguez, frați și piloți locali care și-au pierdut viața în incidente de cursă) pentru revenirea sa în calendarul F1 în 1986. Având în continuare temutul viraj final înclinat (Peraltada), circuitul s-a dovedit popular printre piloți, în ciuda suprafeței „accidentate”.

Sursă Foto : Wikipedia

Marele Premiu al Mexicului a produs câteva curse interesante în această perioadă, dar a căzut din nou în dizgrație. Organizatorii nu au fost capabili să găsească fondurile necesare pentru modernizarea circuitului, iar poluarea teribilă din Mexico City nu a ajutat.

Sursă Foto : Formule1.nl

AL TREILEA COMEBACK – ȘI CEL PERMANENT

După o pauză de 23 de ani, Formula 1 a revenit pe Autodromo Hermanos Rodriguez în 2015. Circuitul a fost complet reproiectat de Hermann Tilke înainte de revenirea Formulei 1; principala schimbare a constat în adăugarea unei „secțiuni stadion” cu viteză redusă, care a tăiat jumătate din infamul viraj final Peraltada. Cursa a fost puternic susținută de fanii locali, cu prezențe sold out.

Sursă Foto : AutoBlog

În august 2019, a fost anunțat un nou acord care a asigurat viitorul evenimentului cel puțin până în 2022. Prezența la evenimentul din 2021 a crescut la 372 000, cu aproximativ 30 000 mai mult decât la evenimentul precedent din 2019. Numărul vizitatorilor a crescut și mai mult în 2022, cu un număr record de peste 395 000 de persoane în weekend. Trecerea lui Sergio Perez la Red Bull în 2021 a contribuit la creșterea numărului de participanți în ultimii ani. Pilotul mexican a terminat pe podium în cursa din 2021, devenind primul mexican care obține un rezultat pe podium pe teren propriu. El a terminat din nou pe podium în 2022.

Sursă Foto : Reddit

Înaintea weekendului Marelui Premiu al Ciudad de Mexico din 2022, Formula 1 a anunțat semnarea unui nou acord cu organizatorii cursei și cu guvernul local, menținând Autodromo Hermanos Rodriguez în calendar pentru încă trei sezoane. Marele Premiu din Mexico City din 2023 a devenit primul weekend de cursă în acest loc care a atras peste 400 000 de spectatori.

Sursă Foto : The F1 Spectator

În plus față de Formula 1, Autodromo Hermanos Rodriguez găzduiește, de asemenea, o cursă anuală de Formula E. Mexico City E-Prix are loc pe un traseu alternativ al circuitului din Mexico City , ce taie întreg sectorul doi al variantei de Grand Prix.

Sursă Foto : FIA Formula E

ȘTIAȚI CĂ?

  • În 2021, Max Verstappen a devenit primul pilot care a înregistrat trei victorii la Marele Premiu al Mexicului în istoria Campionatului Mondial. Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell și Lewis Hamilton sunt singurii alți câștigători repetați în Mexic.
Sursă Foto : Daily Sabah
  • Red Bull este cea mai de succes echipă din Mexic, având cinci victorii în Mexico City. În 2022, ei au detronat Lotus de pe primul loc în topul celor mai multe victorii ale echipelor în Mexic. Lotus deținea recordul de când Mexicul a intrat în calendarul F1, în 1963.
Sursă Foto : Red Bull Content Pool
  • La 2.240 de metri deasupra nivelului mării, Autódromo Hermanos Rodríguez este de departe cel mai înalt circuit din calendarul F1 actual. Următoarea ca înălțime este Brazilia, la 765 de metri. La celălalt capăt al scalei, Yas Marina din Abu Dhabi se află la mai puțin de 1 metru deasupra nivelului mării.Jim Clark a realizat un „Grand Slam” la GP-ul Mexicului din 1963, obținând pole position-ul, cel mai rapid tur și victoria, conducând fiecare tur al cursei.
  • În Marele Premiu al Mexicului din 1986, Gerhard Berger a obținut prima din cele 10 victorii ale sale în Grand Prix. La volanul unui Benetton B186, una dintre cele mai puternice mașini de F1 cu care s-a concurat vreodată, Berger a obținut victoria cu un singur set de pneuri Pirelli.
Sursă Foto : Sutton Images – X
  • Până la podiumul obținut de Sergio Perez la Marele Premiu Mexico City 2021, cel mai bun rezultat al unui pilot mexican în Marele Premiu de acasă a fost locul patru, obținut de Pedro Rodriguez în 1968.
Sursă Foto : Motorsport Images
  • În 2015, ultimul viraj de pe circuitul reproiectat a fost numit după Nigel Mansell, care a câștigat de două ori Marele Premiu al Mexicului (1987 și 1992).
  • Lewis Hamilton este singurul pilot care a câștigat de două ori titlul în Marele Premiu al Mexicului, după ce a făcut acest lucru în 2017 și 2018. John Surtees, Denny Hulme și Graham Hill sunt ceilalți piloți care au obținut victorii obținătoare de titluri mondiale pe acest circuit.
Sursă Foto : Independent Malta
  • În 2018, Max Verstappen a devenit primul pilot care a câștigat Marele Premiu al Mexicului în ani consecutivi. El a repetat performanța în 2021-2022 și a devenit primul care a câștigat trei curse la rând după victoria din 2023.
Sursă Foto : Motorsport.Com

CURSE MEMORABILE

1970: Invazia fanilor

Controlul mulțimii a fost o problemă serioasă la Marele Premiu al Mexicului din 1970. Cei 200.000 de fani prezenți aproape că au dus la anularea cursei înainte ca aceasta să înceapă. Jackie Stewart și vedeta națională Pedro Rodríguez au ieșit chiar pe pistă înainte de Marele Premiu pentru a le cere fanilor să rămână în spatele gardurilor de protecție. Stewart a lovit un câine în timpul cursei și, cu mașina scăpată de sub control, a evitat la limită o porțiune unde oamenii stăteau pentru a urmări cursa. Jacky Ickx a obținut victoria, dar cursa a devenit victima propriului succes și a fost eliminată din calendar.

Sursă Foto : Motorsport Magazine

1990: Mansell depășește în Peraltada

Marele Premiu al Mexicului din 1990 a fost marcat de o luptă epică pentru ultimele locuri de pe podium. În timp ce Ayrton Senna se îndepărta și prelua un avans confortabil, Alain Prost a urcat de pe locul 13 pe grila de start pe poziția a treia, înainte de a-l depăși pe Nigel Mansell, coechipierul său de la Ferrari, pentru locul doi pe șosea. Prost a fost în curând în spatele lui Senna și a preluat conducerea cu câteva tururi înainte de final. O pană a lui Senna l-a lăsat pe Mansell în luptă cu Gerhard Berger. Englezul a reușit o depășire infamă la colțul Peraltada, asigurând un rezultat de 1-2 pentru Ferrari.

Sursă Foto : Formula One Management

1991: Marele accident al lui Senna

Ayrton Senna a avut o săptămână plină de incidente înainte de Marele Premiu al Mexicului din 1991. S-a prezentat la eveniment cu copci la cap în urma unui incident cu jet-ski-ul. Apoi, în timpul calificărilor, a încercat să ia virajul Peraltada mai repede decât de obicei și s-a accidentat violent. Greșeala rară a brazilianului a făcut ca McLaren-ul său să iasă în decor și să se rostogolească, înainte de a se opri după ce a lovit o barieră de pneuri. El nu a fost rănit și a continuat să termine cursa pe locul al treilea.

Sursă Foto : Ayrton Senna Website

2016: „După-amiaza de câine” a lui Vettel

Sebastian Vettel a ținut prima pagină a ziarelor la Marele Premiu al Mexicului din 2016 în urma unei înjurături rostite la radio după steagul în carouri. În ultimele etape ale cursei, Vettel a devenit implicat într-o luptă cu cei doi piloți Red Bull. În timp ce Vettel se apropia de spatele lui Verstappen pentru locul al treilea, pilotul Red Bull a tăiat primul viraj și a rămas în frunte. Nemulțumit, Vettel s-a plâns de incident la radioul echipei. Verstappen nu a cedat trecerea, iar Daniel Ricciardo a ajuns repede în spatele Ferrari-ului. Ricciardo a încercat să depășească, dar Vettel a blocat manevra. La finalul cursei, Vettel, furios, a apelat din nou la radio și a transmis un mesaj plin de înjurături către directorul de cursă. Verstappen a primit o penalizare de timp după cursă, ceea ce înseamnă că Vettel a urcat pe podium – dar o nouă penalizare pentru Vettel a făcut ca Ricciardo să obțină locul al treilea!

Sursă Foto : Formula One Management

2017 : Dramă în primul tur

Primul al Marelui Premiu al Mexicului din 2017 a fost marcat de un incident ce avea ce decidă soarta titlului mondial. Sebastian Vettel, atunci pilot Ferrari, a reușit să obțină pole position-ul în fața Red Bull-ului lui Max Verstappen în P2 și a rivalului la titlu Lewis Hamilton în P3.

Însă imediat ce s-au stins luminile, tânărul Verstappen a reușit să treacă în forță de Vettel la al doilea viraj, permițându-i lui Hamilton să-l depășească pe german. Cu toate acestea, la intrarea în al treilea viraj, Vettel a lovit pneul spate drept al lui Verstappen și, ulterior, a intrat în contact cu pneul spate drept al lui Hamilton.

Sursă Foto : Fox Sports

În urma acestui incident, Vettel a intrat la boxe pentru o aripă față nouă, în timp ce Hamilton a revenit cu o pană – cei doi pretendenți la titlu au rămas pe locurile 19, respectiv 20.

Verstappen și-a adjudecat victoria, iar Vettel a terminat pe locul patru. Cu toate acestea, Hamilton a reușit să-și ducă Mercedes-ul W08 până pe locul al nouălea, ceea ce a fost suficient pentru a-și asigura titlul mondial din 2017 și al patrulea din carieră.

Sursă Foto : Getty Images

Mexican Grand Prix – Race Facts

Nume CircuitAutódromo Hermanos Rodríguez
Prima Cursă1962
Lungime Circuit4.304km (17 viraje)
Distanța Cursei305.354km (71 tururi)
Recordul de timp pe tur (pe cel mai recent layout)1:18.741, Valtteri Bottas (Mercedes, 2018)
Rezultat 20231st Max Verstappen (Red Bull) 2:02:30.814
2nd Lewis Hamilton (Mercedes) +13.875s
3rd Charles Leclerc (Ferrari) +23.124s

Ultimii 5 pole-sitteri

  • 2023 – Charles Leclerc (Ferrari)
  • 2022 – Max Verstappen (Red Bull)
  • 2021 – Valtteri Bottas (Mercedes)
  • 2019 – Charles Leclerc (Ferrari) – Max Verstappen a avut cel mai rapid tur dar a fost penalizat cu 3 poziții (ignorarea steagurilor galbene)
  • 2018 – Daniel Ricciardo (Red Bull)

Ultimii 5 câștigători

  • 2023 – Max Verstappen (Red Bull)
  • 2022 – Max Verstappen (Red Bull)
  • 2021 – Max Verstappen (Red Bull)
  • 2019 – Lewis Hamilton (Mercedes)
  • 2018 – Max Verstappen (Red Bull)

Sursă Thumbnail : Formula Tours




1.814 Vizualizări articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *