Formula 1 – Carlos Sainz câștigă, magistral, Marele Premiu al Mexicului

Distribuie articolul:

Despre Cursă

Carlos Sainz a obținut prima sa victorie în ultimele șapte luni, după un Mare Premiu dramatic, în care Max Verstappen a primit 20 de secunde de penalizare. Acesta a devenit primul spaniol învingător într – o țară hispanică ce nu este Spania, primul învingător cu Ferrari în Mexic de la Alain Prost (1990) și primul pilot ce convertește, în Mexic, pole-ul în victorie în 8 ani de zile.

Sursă Foto : This is Formula 1

În timp ce cursa lui Sainz a fost relativ simplă, în spatele său a fost declanșată o nouă dramă, Verstappen fiind din nou protagonistul unui incident cu rivalul săua titlu, Lando Norris.

Olandezul a început cursa într-o manieră excelentă și a condus în virajul 1, dar după ce Safety Car-ul cauzat de contactul lui Alex Albon cu Yuki Tsunoda s-a încheiat, Verstappen s-a trezit vulnerabil în fața atacului lui Carlos Sainz.

Sursă Foto – Click2Houston

Lupta cu fostul său coechipier a fost doar un semn al lucrurilor care vor urma, Verstappen și Lando Norris reluându-și curând lupta din Marele Premiu al Statelor Unite de săptămâna trecută.

La fel ca la Austin, Norris a ieșit la atac în virajul 4, dar Verstappen și-a apărat agresiv poziția.

În încercarea de a evita contactul, Norris a tăiat virajul și a ieșit în fața olandezului, care s-a apărat agresiv pe interiorul virajului 6 și l-a trimis pe Norris în afara pistei, fără ca olandezul să cedeze, așa cum ar fi fost corect, poziția pe care britanicul ar fi trebuit să o aibă.

Sursă Foto – Formula One Management

A fost o mișcare dublă de apărare într-o succesiune rapidă. Direcția de cursă i-a acordat lui Verstappen două penalizări de 10 secunde pentru manevrele sale.

Cu o penalizare atât de mare, Verstappen a fost eliminat din cursa pentru victorie, dar chiar dacă nu ar fi primit acele 20s, viteza celor două monoposturi Ferrari ar fi fost oricum de neatins pentru olandez.

Sursă Foto – Formula One Management

După un atac timpuriu din partea coechipierului său Charles Leclerc, Carlos Sainz s-a distanțat în cele din urmă de restul plutonului și a condus până la sfârșitul cursei de 72 de tururi. Dar în timp ce Leclerc părea pe cale să termine pe P2 și să realizeze primul succes de tip 1-2 consecutiv al Ferrari din 2008, în turul 59 monegascul avea deja McLaren-ul lui Norris în oglinzile retrovizoare.

Cei doi au început lupta, dar Norris și-a făcut treaba în turul 63, când Leclerc a pierdut controlul în virajul 17 (ultimul viraj, bucla de după ieșirea din stadion) și a produs o salvare incredibilă pentru a evita impactul dezastruos cu peretele.

Sursă Foto – Formula One Management

Cu ușa deschisă, Norris a trecut pe P2 și a pornit o urmărire târzie pentru a-l prinde pe fostul său coechipier de la McLaren, Sainz, dar pilotul Ferrari a rezistat.

Sursă Foto : Formula One Management

Acțiunea din față nu a fost singura dramă a zilei, Marele Premiu al lui Tsunoda durând doar un viraj, deoarece a intrat în contact cu Alex Albon înainte de virajul 1. Pilotul echipei Williams a fost neputincios să oprească accidentul cu un Alpine în dreapta sa și Tsunoda în stânga sa, dar nici Albon nu a scăpat nevătămat și a abandonat și el, după ce contactul cu Tsunoda i – a distrus complet partea stânga – față.

Sursă Foto – Autosport

Sergio Perez a primit și el o penalizare de cinci secunde din cauza faptului că mexicanul a depășit marcajul de pe grila de start.

De ce a fost penalizat Perez – Sursă : Formula One Management

Perez s-a încurcat ulterior cu Liam Lawson, un om despre care mulți se așteaptă să îi ia locul lui Perez la Red Bull, iar mexicanul a suferit daune în partea dreaptă a caroseriei în urma încurcăturii, daune care i-au compromis cursa.

Sursă Foto : Sky Sports

În momentul în care Verstappen a intrat la boxe și și-a ispășit penalizarea în turul 28, în spatele său se aflau doar coechipierul său și Lance Stroll, însă liderul campionatului a început să urce în ierarhie, ajungând pe P9 în turul 37.

Verstappen Ispășindu-și pedeapsa – Sursă : Formula One Management

Un alt om care a urcat în clasament a fost Oscar Piastri, care a încercat să lase în urmă rezultatul slab din calificările de ieri și să intre în puncte, însă pariul de a merge mult pe pneurile medii nu a dat roade și, după ce a intrat la boxe în turul 41, australianul nu l-a mai putut prinde pe Magnussen, pe locul șapte.

Sursă Foto : Total Motorsport

Pentru Mercedes, a fost o poveste familiară de rulare în spatele plutonului fruntașilor, dar George Russell a suferit avarii la aripa față și s-a confruntat cu un echilibru asimetric din acel moment.

Mai îngrijorător pentru „Săgețile de Argint” a fost faptul că Lewis Hamilton, pe specificațiile mai noi, nu a putut face nimic în timp ce Russell a trecut pe lângă el, iar septuplului campion mondial i-a luat mult timp să-și prindă coechipierul, chiar și cu avariile lui Russell.

Hamilton prinzându-l pe Russell – Sursă : Formula One Management

Lewis Hamilton a trecut, până la urmă , de George Russell, după o luptă ce a durat aproape 15 tururi.
Sursă Foto – Formula One Management

Pentru Norris, podiumul său a însemnat reducerea avansului lui Verstappen în campionat, dar pilotul McLaren va avea un ochi peste umăr la ambii piloți Ferrari, echipa italiană fiind cea în formă. Cu dublul său podium, Ferrari a trecut în fața Red Bull în Campionatul Constructorilor, fiind acum la 39 de puncte de asupra echipe austriece sediate în Milton Keynes.

Sursă Foto – Formula One Management

În altă ordine de idei, a fost un dezastru pentru Fernando Alonso, care a marcat al 400-lea său start de Grand Prix cu un abandon mecanic.

Sursă Foto – Formula One Management

Haas s-a bucurat de o nouă zi excelentă, atât Kevin Magnussen, cât și Nico Hulkenberg terminând în puncte, în timp ce Pierre Gasly a completat top 10.

Sursă Foto – Motorsport Week

Max Verstappen versus Lando Norris : Un nou episod dramatic

Lando Norris ar fi putut fi învingător incontenstabil la finalul Marelui Premiu al Ciudad de Mexico, dar răbdarea și temperamentul pilotului britanic sunt în mod clar puse la grea încercare de rivalul său din campionatul mondial al piloților, Max Verstappen, într-o luptă pentru titlu în care campionul în exercițiu pare că a început să simtă serios presiunea.

Sursă Foto – Planet F1

Verstappen a depășit din nou limitele „acceptabilului” pe circuit, de data aceasta Norris terminând cursa în fața olandezului, dar Carlos Sainz a fost cel care a obținut o victorie impresionantă pentru Ferrari pe Autódromo Hermanos Rodríguez. Cu toate acestea, Scuderia a fost eclipsată într-o cursă remarcabilă pentru că Verstappen a suferit o dublă lovitură provocată de el însuși și un impact negativ semnificativ, pilotajul său intransigent repetat împotriva lui Norris fiind considerat inacceptabil și dovedindu-se costisitor în lupta sa pentru titlu.

Sursă Foto – Planet F1

După conflictul lor tensionat și controversat de la ultima rundă din Austin, cei doi au fost din nou în centrul atenției. Norris a terminat pe locul doi pentru McLaren, iar Verstappen pe șase. Rezultatul este vital pentru Norris în încercarea sa de a-l prinde pe campionul mondial și de a duce lupta pentru titlu până la capăt, cu o schimbare de zece puncte care reduce diferența față de Verstappen de la 57 la 47 de puncte, cu încă 120 de puncte pe masă.

Sursă Foto – The Independent

Verstappen se poate învinovăți doar pe sine pentru că și-a lăsat rivalul să revină în cursă. Cei doi ar fi putut fi pregătiți pentru o luptă de cursă lungă, dar diferența de puncte ar fi putut fi redusă la minimum dacă Verstappen nu ar fi insistat să fie complet intransigent atât în apărare, cât și în atac.

După o perioadă de Safety Car timpurie și cu Norris mai rapid decât Verstappen, pilotul britanic a încercat să treacă. Cu ecouri puternice din Texas, Verstappen l-a împins din nou pe britanic în larg în timp ce, de data aceasta, Norris a fost primul la apex , pe exterior, în virajul 3, înainte ca olandezul să îl mai atace o dată în virajul 6, cu un „divebomb” ce i-a scos, nevătămați, pe amândoi , în afara pistei, Leclerc profitând și depășindu-i pentru locul al treilea. Norris a fost furios, deoarece Max nu i-a cedat poziția corespunzător și nu a ezitat să își exprime frustrarea pe radio : „Tipul ăsta e nebun, am ajuns să evit două posibile accidente, voi ajunge în zid”, a spus el.

Sursă Foto – Motorsport Week

Cei doi sunt buni prieteni, dar în acest moment, mai este Norris oare capabil să accepte, cu bună dispoziție, luptele roată la roată cu rivalul său la titlu?

Comisarii i-au acordat rapid olandezului o penalizare de 10 secunde pentru primul incident din virajul patru, iar lui Verstappen i s-a spus că Norris „s-a plâns mult”, însă a urmat ceva și mai rău, deoarece a primit o altă penalizare de 10 secunde pentru părăsirea pistei și obținerea unui avantaj în al doilea incident din virajul opt. Verstappen avea poziția pe pistă, dar cu 20 de secunde penalizare, el urmărea acum limitarea pagubelor. De asemenea, sancționările, mai ales cea de a doua, vor fi discutate intensiv, mai ales de fani , deoarece Lando Norris, pe incidentul similar de la CoTA ca și cel de astăzi, din virajul 8, primise, acum o săptămână , doar 5 secunde penalizare.

https://twitter.com/SkySportsF1/status/1850635258338697627

Verstappen a fost beneficiarul în Austin, dar de data aceasta a fost extrem de costisitor și a provocat încă o dată o dezbatere aprinsă care nu se va stinge în liniște. Vineri, piloții s-au întâlnit pentru a discuta despre regulile de conducere, în special în ceea ce privește împingerea în afara pistei, astfel cum sunt stabilite în documentul FIA privind orientările privind standardele de conducere și a existat un consens evident că acestea ar trebui adaptate pentru a preveni alte incidente. FIA a fost de acord să abordeze această problemă, urmând ca modificările să fie convenite cu piloții peste două curse, la Qatar.

Sursă Foto – The Independent

Verstappen a fost afectat ca întotdeauna, dar a fost imposibil de ignorat faptul că, dacă ar fi fost puțin mai puțin agresiv, ar fi fost cel puțin în poziția de a termina chiar pe locul al patrulea (în cazul cu cele mai mari șanse). Ulterior, el a recunoscut că a simțit că monopostul RB20 a fost în afara ritmului și că acest lucru i-a forțat mâna.

În timpul singurei runde de opriri la boxe, Verstappen și-a ispășit penalizarea cu o așteptare dureros de lentă în boxa sa și a ieșit pe locul 15. A luptat din greu pentru a reveni, dar răul fusese făcut. Dacă Norris reușește să ducă această luptă strânsă până la capăt, olandezul ar putea privi în urmă cu regret aceste momente de agresivitate.

Sursă Foto – AutoVisie

Norris a preluat locul doi de la Charles Leclerc în turul 63, dar Sainz și Ferrari au obținut o victorie meritată. Un tur de forță pentru Sainz, cu coechipierul său Leclerc pe locul al treilea, care consolidează poziția Scuderiei de lider pe grila de start.

Ferrari a obținut două victorii consecutive pentru prima dată în acest sezon și a fost o altă victorie foarte importantă. Au făcut, în sfârșit, un pas real înainte ca una dintre cele mai rapide mașini și au depășit Red Bull pentru locul doi în campionatul constructorilor, având, în această formă, o șansă reală de a lua titlul de la actualul lider, McLaren.

Sursă Foto – ESPN

Pentru Norris (și restul piloților) mai sunt doar patru etape, cu două curse de sprint și, deși rămâne outsider în lupta pentru titlu, cel puțin a păstrat-o vie și a redus diferența. Încă una sau două astfel lovituri pentru un Verstappen zdruncinat și lupta ar putea merge până la Abu Dhabi, cine știe?

Rezultatele cursei :

Sursă – Formula One Management

Clasamentul Piloților:

PozițiePilotPuncteDiferență față de lider
1Max Verstappen362LIDER
2Lando Norris31547
3Charles Leclerc29171
4Oscar Piastri251111
5Carlos Sainz Jr240122
6Lewis Hamilton189173
7George Russell177185
8Sergio Perez150212
9Fernando Alonso62300
10Nico Hulkenberg31331
11Lance Stroll24338
12Yuki Tsunoda22340
13Kevin Magnussen14348
14Alexander Albon12350
15Daniel Ricciardo12350
16Pierre Gasly9353
17Oliver Bearman7355
18Franco Colapinto5357
19Esteban Ocon5357
20Liam Lawson2360
21Zhou Guanyu0362
22Logan Sargeant0362
23Valtteri Bottas0362

Notă : Sunt 120 de puncte maxime rămase pe parcursul restului sezonului.

Clasamentul Constructorilor:

PozițieEchipă (Constructor)PuncteDiferență față de lider
1McLaren566LIDERI
2Ferrari53729
3Red Bull51254
4Mercedes366200
5Aston Martin86480
6Haas46520
7RB36530
8Williams17549
9Alpine14552
10Sauber0566

Sursă Thumbnail : Reuters

251 Vizualizări articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *