Mitch Evans a realizat una dintre cele mai bune curse ale carierei sale pentru a câștiga etapa inaugurală a sezonului 11 FIA Formula E în São Paulo, după ce a plecat din ultima poziție de pe grilă.
După ce o problemă tehnică a întrerupt calificările lui Mitch prematur sâmbătă dimineața, Evans a trecut cu rapiditate prin pluton și a beneficiat de două steaguri roșii pentru a ocupa locul 1 la finalul cursei.

Antonio Felix da Costa a terminat pe locul al doilea pentru Tag Heuer Porsche, iar Taylor Barnard a obținut un loc al treilea uimitor pentru NEOM McLaren.
Barnard și colegul său de echipă, Sam Bird, au folosit energie suplimentară după ce o penalizare de tip drive-through pentru cei doi le-a oferit un avantaj neașteptat la reluarea cursei, Bird terminând pe locul patru.

Edoardo Mortara a terminat pe locul cinci pentru Mahindra Racing, cu coechipierul său Nyck de Vries pe locul șase.
Sebastien Buemi a fost pe locul șapte, iar Dan Ticktum pe locul opt pentru Cupra Kiro. Jean-Eric Vergne și Stoffel Vandoorne au completat top 10-ul.
Cursa a fost marcată și de un accident uriaș în care au fost implicați Nick Cassidy și Pascal Wehrlein, Porsche-ul germanului fiind aruncat în aer și aterizând pe lateral, și pe peretele lateral.
Povestea Cursei
A fost dramă înainte de startul oficial, deoarece monopostul Envision al lui Robin Frijns a rămas blocat pe grilă și nu a reușit să plece din cauza unei probleme cu sistemul de frânare, întârziind procedura de start.
Când cursa a început în cele din urmă, Wehrlein a cedat locul lui Oliver Rowland de la Nissan, care a preluat conducerea în primul viraj, iar Max Günther a trecut Jake Dennis de la Andretti, urcând pe locul trei. Evans i-a depășit rapid pe de Vries și pe Zane Maloney de la Lola, aflați la coada plutonului.

Dennis s-a plâns pe radio echipei că a suferit daune în partea din față-dreapta din cauza unei ciocniri cu Günther – spunând „Max fiind Max” – dar a rămas pe locul patru la sfârșitul primului tur.
Evans era acum pe locul 15, în timp ce Dennis căzuse în spatele lui da Costa, care l-a depășit și pe Günther.

Câștigătorul de anul trecut, Bird, a ajuns pe locul 11 și părea competitiv, dar Safety Car-ul a fost scos pe circuit după ce Nico Müller și Jake Hughes s-au ciocnit în virajul cinci, iar, astfel, monoposturile Andretti și Maserati s-au încurcat unul în altul și amândoi piloții au ieșit din cursă.
Cursa s-a reluat la începutul turului 6, Rowland păstrându-și conducerea, iar Günther încercând să-l depășească pe Wehrlein. Cassidy, Stoffel Vandoorne, Lucas di Grassi și Barnard au activat pentru prima dată Attack Mode, dar di Grassi s-a oprit pe pistă la câțiva metri distanță mai târziu.

La începutul turului 7, piloții au efectuat manevre de evitare pentru a nu lovi resturile împrăștiate, cu steagurile galbene fluturate intens în acea zonă. Günther l-a depășit pe Wehrlein, care până la sfârșitul turului era acum pe locul cinci, iar Cassidy a preluat conducerea la începutul turului 8.
Vandoorne părea incredibil de energic pe locul cinci, atacându-l pe da Costa, care a reușit să-l țină la distanță pe pilotul Maserati. Günther a fost următorul dintre fruntași care a activat Attack Mode, iar mulți dintre piloții din mijlocul plutonului au ales să facă același lucru.
În turul al zecelea, ambele monoposturi Porsche au activat împreună Attack Mode timp de două minute, în timp ce stewarzii au impus penalizări de tip drive-through lui Barnard, Bird și Nato pentru depășiri necorespunzătoare.
Dennis era acum pe locul doi, în fața lui Rowland, cu Cassidy încă în frunte. Evans a trecut agresiv și se afla pe locul patru, dar la începutul turului 13, Rowland l-a depășit pe Dennis și Cassidy pentru a prelua conducerea, având cu un procent mai multă energie decât pilotul Jaguar.
Sebastien Buemi, încă având o aripă frontală deteriorată, l-a depășit pe Vergne pentru locul cinci, iar Maloney a ajuns pe locul nouă, înaintea lui da Costa, datorită attack mode.
Cursa lui Maloney a continuat să se îmbunătățească, „băiatul din Barbados” fiind acum pe locul cinci, cu de Vries pe locul șase. Rowland avea acum un avans de peste două secunde față de Cassidy, care se apăra de Dennis, în timp ce Evans îi depășea pe amândoi pentru locul trei. De Vries l-a depășit apoi pe Dennis pentru locul patru și pe Evans pentru locul trei.
În turul 18, Wehrlein l-a depășit pe de Vries și pe Cassidy pentru a reveni pe locul doi, apoi l-a depășit pe Rowland pentru a prelua conducerea, cu da Costa apropiindu-se și el.
Da Costa a trecut de colegul său de echipă în Virajul 1 pentru a prelua conducerea, în timp ce Rowland a optat pentru ultima folosire a attack mode-ului, iar Mortara se afla acum pe locul trei. Wehrlein era acum din nou în frunte, iar prin radio, da Costa a fost instruit să rămână în spate. Portughezul a nesocotit și a preluat din nou conducerea în virajul unu în turul 20.
Cursa lui Dennis s-a încheiat prematur, mașina sa Andretti fiind parcată în zona de „ieșire de urgență” în zona primului viraj, cauza abandonului fiind bateria sa deconectată. Deoarece monopostul era acum considerată nesigur cursa a fost oprită cu steagul roșu, cu doar 10 tururi rămase.
Mașinile s-au întors pe pistă sub Safety Car în Turul 22, iar datorită penalizărilor drive-through ale McLarenulor, ambele aveau 45 și 42 la sută energie, respectiv, cu câteva procente mai mult decât celelalte mașini.

Mașina de siguranță a ieșit de pe pistă și cursa a fost reluată cu un start în staționare de la Turul 23. La stingerea luminilor pentru a doua oară, Rowland a „repetat primul său start” și a intrat în frunte după primul viraj. Da Costa a pierdut prima și a doua poziție, iar Günther a urcat în clasament.
Cassidy a activat Attack Mode, pierzând două locuri și ajungând pe locul opt, cu perechea Dan Ticktum și David Beckmann pe locurile nouă și zece.
Cassidy l-a depășit pe coechipierul său Evans la sfârșitul turului 25, iar Rowland a fost plasat sub investigație pentru depășire, la fel ca toate celelalte mașini cu motor Nissan mai devreme în cursă.
Cassidy l-a depășit pe Wehrlein pentru locul patru în turul 26, în timp ce Evans activa ultimul attack mode, iar coechipierul său avansa și îl depășea pe da Costa. El a urcat pe locul al doilea, în fața lui Günther.
Rowland avea un avantaj de aproape trei secunde, dar amenințarea unei penalizări încă plana asupra lui. Bird și Barnard, cu toată energia lor suplimentară, s-au mutat pe locurile 10 și 11. Evans era acum pe locul trei, înaintea lui da Costa.
Rowland a fost informat prin radio de echipă că a primit o penalizare drive-through, cedând conducerea lui Cassidy și lăsând piloții Jaguar pe locurile unu și doi.
Evans se apropia de Cassidy și a preluat conducerea în Tura 1, cu patru tururi adăugate. Bird și Barnard erau acum pe locurile șase și șapte.
Cu mașinile acum conștiente că energia era prețioasă din cauza tururilor suplimentare, grupul a început să se compacteze, cu da Costa depășindu-l pe Cassidy pentru locul doi și atacându-l, la scurt timp după aceea, pe Evans.
Wehrlein, Cassidy și Günther s-au atins, trimițând Porsche-ul în lateral și sprijinit de zid la ieșirea din Virajul 6. Accidentul uriaș a dus la oprirea cursei pentru a doua oară.
Reluările au arătat că Günther a lovit zidul la Virajul 5, iar impactul l-a lăsat pe Cassidy ca și un pasager, care apoi a intrat în barieră cu partea frontală a halo-ului. Cei implicați în acest incident major au ieșit din monoposturi nevătămați.
Cassidy părea să se retragă, ieșind din mașină, dar mecanicii săi au făcut o minune pentru a repara Jaguarul și a-l readuce pe pistă, deși a trebuit să înceapă din spate după a doua perioadă de steag roșu. Aceasta l-a promovat pe Barnard să înceapă din poziția a treia, cu Bird pe locul patru, iar McLarenii acum aveau șanse certe la victorie.
De data aceasta, cursa urma să înceapă cu un start de tip „rolling” și cu doar 4 tururi rămase, din Turul 32 din 35.
Când Safety Car-ul a ieșit de pe circuit, Evans a strâns grupul și a plecat, cu da Costa pe locul doi și Barnard pe locul trei, cu Bird nu departe în urmă.
Barnard a urmărit cum Evans și da Costa se luptau, așteptându-și momentul. Turul 33 și Evans a continuat să rămână în față, în timp ce da Costa căuta disperat o cale de a-l depăși. Pe radio, Bird l-a implorat pe Barnard să „mergă mai repede”, știind că colegul său de echipă începător ar putea câștiga la debutul full-time.
Penultimul tur și Barnard continua să rămână pe locul trei, cu Evans și da Costa în față, având un avantaj suplimentar de patru procente.

Ultimul tur a început, iar Evans a continuat să conducă, cu da Costa încă pe urmele lui, iar Barnard neputând găsi o cale de a trece. Acum cu un procent, Evans a rămas în frunte, cu Barnard încă cu patru procente, în spate. Nimeni nu a reușit să-l depășească pe Evans, care a obținut o victorie uluitoare de la ultimul loc la primul, cu da Costa pe locul doi și Barnard pe locul trei, într-o manieră eroică.
Sursă Thumbnail – Athlon Sports
Rezultatul Cursei
Surse Foto – Formula E(X)
Clasamentul Echipelor
Surse Foto – Formula E(X)
Clasamentul „Constructorilor”
Sursă Foto – Formula E (X)