You are currently viewing Lawrence Stroll, susținător dar și impacient față de Aston Martin în ciuda dificultăților

Lawrence Stroll, susținător dar și impacient față de Aston Martin în ciuda dificultăților

Lawrence Stroll, proprietarul echipei Aston Martin din Formula 1, este cunoscut pentru combinația de susținere puternică, dar și de impaciență față de succesul echipei. Cu toate acestea, fostul director al echipei, Mike Krack, a subliniat faptul că Stroll înțelege provocările și dificultățile implicate în a ajunge în vârful F1, chiar și atunci când rezultatele nu sunt pe măsura așteptărilor.

Stroll, un om de afaceri canadian, a preluat echipa Force India la începutul deceniului trecut, renumind-o Racing Point înainte de a o transforma într-o echipă sub numele de Aston Martin. De la revenirea mărcii britanice în Formula 1, echipa de la Silverstone a cunoscut o expansiune rapidă, atrăgând nume mari din domeniu, precum Adrian Newey, care se va alătura echipei începând cu sezonul 2026. De asemenea, echipa a construit o fabrică ultramodernă pentru a sprijini dezvoltarea.

Cu toate acestea, rezultatele pe pistă nu au fost pe măsura așteptărilor, în ciuda unui început promițător al sezonului 2023, în care Fernando Alonso a fost primul în clasamente, aproape la egalitate cu Max Verstappen. În ciuda acestui start impresionant, echipa a încheiat sezonul 2023 pe locul 5 în clasamentul Constructorilor, departe de primele patru poziții și fiind nevoită să lupte pentru pozițiile inferioare ale plutonului.

Mike Krack, care a fost promovat în funcția de director tehnic pe pistă după o reorganizare a echipei, a explicat viziunea lui Lawrence Stroll asupra proiectului Aston Martin. „El a continuat să fie susținător, mai ales atunci când vezi recrutările pe care le-a făcut”, a declarat Krack într-un interviu acordat recent. „Se vede că el spune: ‘Au nevoie de mai mult ajutor, de mai multă expertiză’ și face acest lucru. Asta îl caracterizează. Vrea să reușească, vrea să sprijine, vrea să ajute.”

Totodată, Stroll este și o persoană impacientă, un lucru de înțeles având în vedere investițiile și ambițiile sale. „Este un om impacient, ceea ce este de înțeles, dar combinația dintre sprijinul său, impaciența și înțelegerea faptului că este o misiune dificilă l-au determinat să înțeleagă că uneori nu este vorba doar despre a pune toate piesele în loc și a face totul să funcționeze imediat. Recent a spus că acesta este cel mai complicat proiect pe care l-a avut până acum, ceea ce arată că și pentru el acest drum nu este unul ușor.”

De asemenea, Krack a adăugat că provocările întâmpinate de echipă sunt exacerbate de competiția extrem de puternică din Formula 1. „Concurența este extrem de ridicată. Nu există o echipă slabă pe grilă. Vom vedea în 2026 când va apărea o nouă echipă, pentru că nivelul este incredibil de înalt”, a spus Krack.

Problemele de performanță sunt frecvent întâlnite și în urma implementării unor upgrade-uri care nu au funcționat așa cum se aștepta. „Te expui atunci când upgrade-urile nu funcționează și trebuie să explici de ce nu au mers”, a adăugat Krack. „Suntem într-o perioadă în care trebuie să facem tot ce ne stă în putință. Lawrence este susținător, dar și foarte ambițios, iar asta vine cu tot ce presupune acest lucru.”

Krack a recunoscut că echipa trebuie să fie auto-critic în căutarea soluțiilor pentru o dezvoltare mai bună, în condițiile în care diferențele dintre echipe sunt acum extrem de mici. „Nivelul echipelor, atunci când vezi diferențele de timpi pe tur, este foarte mic, de doar 0.8-0.9 secunde. Aceste mici diferențe sunt cele care fac diferența între locul întâi și locul doi sau între locul cinci și locul șase. Totul este legat de nivelul operațiunilor, fiabilitatea extrem de ridicată și detaliile care pot face diferența”, a explicat Krack.

În ciuda dificultăților, Aston Martin rămâne un proiect de mare ambiție în Formula 1, iar Lawrence Stroll continuă să fie un susținător ferm al echipei, chiar și atunci când progresul nu este la nivelul așteptărilor sale.

Distribuie articolul:

Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns