Oliver Rowland a câștigat cursa de Formula E organizată pe varianta modificată a Autodromului Hermanos Rodriguez. Pilotul Nissan s-a impus într-o cursă interesantă în fața celor doi piloți Porsche, Antonio Felix da Costa și Pascal Wehrlein, care au completat podiumul. Învingătorul de la Sao Paulo, Mitch Evans (Jaguar) a abandonat după un incident în a doua parte a cursei.

Antonio Felix da Costa, aflat pe locul doi, a avut un start ceva mai bun decât Pascal Wehrlein, autorul pole-position-ului, dar a rămas în urma coechipierului său. Ca urmare, inițial nu au existat schimbări de poziție în grupul fruntaș. Jean-Eric Vergne a urmat pe locul trei în fața lui Oliver Rowland. Cu toate acestea, britanicul l-a depășit pe francez după doar un tur. El a fost urmat de Jake Dennis, Max Günther și Mitch Evans. Perdantul fazei de start a fost Dan Ticktum, care a coborât în spatele plutonului cu Kiro-ul său. El fusese întors în stadion de Jake Hughes.
Cei doi piloți Porsche au condus în formație în primele tururi, Felix da Costa retrăgându-se în mod repetat pentru a preveni eventualele atacuri ale lui Rowland. Pilotul Nissan a continuat să tragă tare imperturbabil și l-a urmat cu un mic avans. Apoi, primii piloți au trecut la folosirea modului de atac au fost cei ce nu erau încă în primii 10, iar Taylor Barnard nu a reușit să-l depășească pe Nyck de Vries, în ciuda performanțelor sale îmbunătățite temporar. Era deja clar că modul de atac avea să aibă un efect mult mai mic pe pista îngustă din Mexico City decât în Sao Paulo.
În grupul fruntaș, toți piloții s-au menținut în frâu în primele zece tururi și nu au riscat prea mult, deși Rowland și Vergne au continuat să se lupte pentru locul al treilea. În timp ce David Beckmann a suferit daune la aripa față, Edo Mortara a fost nevoit să intre la boxe din cauza unei probleme la pneuri în urma unei coliziuni cu Sam Bird. Pilotul McLaren avea să primească ulterior o penalizare de timp pentru acest incident.
La sfârșitul turului al 14-lea, lucrurile au luat-o razna: Wehrlein a folosit, pentru prima dată, modul de atac, iar Felix da Costa s-a. Drept urmare, a pierdut teren la ieșirea din stadion, iar Rowland l-a depășit! Jake Dennis și-a croit și el drum cu ajutorul modului de atac și l-a depășit pe pilotul portughez. Apoi și Felix da Costa a trebuit să-l lase pe Vergne să treacă. Dennis a trecut apoi de Rowland și îl urmărea acum pe Wehrlein. În turul 16, el și-a atacat vechiul adversar, a condus alături de el pe stadion și în cele din urmă a trecut pe prima poziție – prima schimbare de lider în Mexic!


Felix da Costa a activat modul de atac în turul 17 și s-a luptat să treacă de Vergne, Rowland și coechipierul său Wehrlein , după un apel radio către garajul Porsche, întrebând dacă îl poate depăși. Felix da Costa îl punea acum sub presiune pe Dennis și îl depășea, în cele din urmă, în turul 19 din 36. Ordinea „adjustată” a primilor 4 după primul din cele două moduri de atac folosite era acum: Felix da Costa, Dennis, Wehrlein, Rowland.
Cu toate acestea, britanicul a fost nevoit să renunțe din nou la locul patru când Nico Müller a atacat cu ajutorul celei de a doua folosire a modului de atac. În turul 20, Wehrlein a fost primul pilot din grupul fruntaș care a folosit pentru a doua oară modul de atac și a coborât inițial pe locul cinci, în spatele lui Evans. Un tur mai târziu, Dennis a reacționat și a trecut și el prin zona de atac pentru a doua oară. Coechipierul său, Müller, i-a oferit „spațiu de respiro”, l-a lăsat pe Dennis să treacă din nou puțin mai târziu și l-a ținut la distanță pe Wehrlein pentru o vreme.

În turul 22, primii trei au activat pentru a doua oară modul de atac: Dennis în fața lui Felix da Costa și Wehrlein. Un tur mai târziu, Felix da Costa l-a atacat pe Dennis și a devenit lider! Wehrlein, de asemenea, a crescut presiunea și, în cele din urmă, l-a depășit pe Dennis în virajul 9 în turul 24. Acum erau din nou două Porsche-uri de uzină în frunte – în fața celor două Porsche-uri ale clienților Andretti! Un tur mai târziu a venit primul mesaj radio despre uzura pneurilor: „Anvelopa mea stânga față a dispărut”, a spus Dennis. Este posibil ca acesta să fie motivul pentru care a trebuit să îi lase să plece pe cei doi piloți Porsche.
În turul 27, Rowland a recuperat locul patru de la Müller. În spatele său, cei doi piloți DS Penske alergau în modul atac – Vergne în fața lui Günther. Apoi, David Beckmann a intrat în coliziune cu Zane Maloney și s-a oprit la ieșirea din virajul 12, cu aripa față avariată. Pentru că nu-și mai putea mișca Cupra Kiro, directorul de cursă Scot Elkins a trimis mașina de siguranță pe pistă. Se pare că ghinionistul momentului a fost Rowland, deoarece pilotul Nissan mai avea încă cinci minute bune din modul de atac. Cei doi piloți DS și-au pierdut și ei valoroasa putere suplimentară.

În turul 33, cursa a fost reluată. Rowland, aflat în frunte, avea cu aproape două procente mai puțină energie decât cei doi piloți Porsche din spatele său, astfel că sfârșitul devenise foarte interesant. Toți piloții din top 10 își terminaseră acum modul de atac, așa că mai erau încă trei tururi de cursă fără vreun avantaj din partea nimănui.
Rowland s-a dispersat cu abilitate în ciuda deficitului de energie și a condus cu încredere plutonul. Felix da Costa nu a reușit să pună o presiune serioasă asupra britanicului. El a încercat din nou doar în ultimul tur. Dar Rowland s-a descurcat bine și s-a apărat până la final – victorie pentru pilotul Nissan! Felix da Costa a terminat al doilea, în fața coechipierului său Wehrlein și a lui Dennis.

Rezultate (prin FIA Formula E – Social Media):


Clasament General – Piloți și Constructori (Prin FIA Formula E – Social Media)



Sursă Thumbnail – Alastair Staley/Getty Images