You are currently viewing Perspectiva unui pilot de F1 asupra unui coleg de breaslă: Nigel Mansell, despre Gilles Villeneuve

Perspectiva unui pilot de F1 asupra unui coleg de breaslă: Nigel Mansell, despre Gilles Villeneuve

În pauza competițională, vom prezenta o serie de articole, bazată pe opiniile piloților (din trecut sau prezent), despre rivalii de pe circuit. În textul de astăzi, Gilles Villeneuve este descris prin ochii lui Nigel Mansell. Cei doi și-au intersectat carierea în F1 pe parcursul a doar două sezoane, dar, cu toate acestea, Villeneuve i-a lăsat o impresie foarte puternică lui Mansell. Conform autobiografiei sale, campionul mondial al sezonului 1992 admite că a învățat multe lucruri de la legendarul pilot canadian.

Nigel Mansell: „Gilles Villeneuve a fost un pilot grozav, dar înainte de asta a fost și un prieten bun. Ne-am înțeles foarte bine. Când am ajuns pentru prima dată în F1, el m-a luat sub aripa lui și m-a învățat o mulțime de lucruri despre acest sport. Am împărtășit multe lucruri cu el. La fel ca mine, a fost o persoană directă și întotdeauna a spus ce a avut în minte. Am înțeles mediul din care a venit și i-am respectat părerile pe care le avea despre oamenii din paddock. Sosirea mea în F1 a coincis cu acel conflict dintre autorități și constructori, iar Gilles m-a încurajat să particip la întâlnirile piloților și să mă implic. M-a ajutat destul de mult.”

„Ne-am distrat bine împreună, atât pe pistă cât și în afara ei. F1 era destul de sălbatică și competitivă în acele zile. Cel mai bun pilot și cea mai bună mașină câștiga până la urmă. Am avut și câteva evenimente mai neplăcute, despre care am vorbit și am râs după ce s-au terminat.”

„Modul în care conducea mașinile de stradă era legendar și sunt câteva povești incredibile spuse de oamenii care au fost cu el în mașină. Am călătorit și eu cu el în elicopterul pe care îl deținea, iar curajul și nivelul la care se afla îi permiteau să facă tot felul de manevre extraordinare.”

„Gilles Villeneuve a fost un om foarte special, care și-a trăit viața la maxim și a pilotat întotdeauna la limită. Când mă uit în trecut, cea mai bună cursă pe care am avut-o împotriva lui a fost la Zolder, în Belgia, în 1981. Era prima mea vizită la circuit și am reușit să îl înving în disputa pentru poziția a 3-a. A fost primul meu podium în F1, la doar al 6-lea start în această competiție.”

Anul următor ne-am întors la Zolder pentru o reeditare a evenimentelor din 1981, dar n-am mai avut această oportunitate. Gilles a fost ucis într-un accident petrecut în calificări. A fost un incident îngrozitor, un an îngrozitor. Când am trecut pe lângă scena accidentului, am putut vedea că a fost extrem de serios. Bucăți de monopost erau împrăștiate peste tot. Nu am oprit, deoarece locul era plin de oameni și echipajul de salvare venise deja. Pot spune că am fost în lacrimi pentru tot restul circuitului, sperând totuși că o să fie bine. A fost o lovitură devastatoare când am aflat că a murit.”

Lipsa lui Gilles este resimțită în lumea GP-urilor. A adus magia în acest sport, a adus o scânteie, care l-a făcut să fie iubit de Ferrari și fanii italieni.”

După cursa tensionată de la Imola (marcată de scandalul ordinelor de echipă), Gilles Villeneuve și-a pierdut viața în a doua sesiune de calificări pentru ediția din 1982 a MP al Belgiei (din cauza unui accident cu Jochen Mass). Astfel, pilotul canadian a lăsat în urmă o carieră neterminată. Totuși, talentul, viteza și actele sale de bravură îl așează pe lista celor mai buni piloți din istoria F1. Conform lui Alain Prost: „Gilles a fost ultimul mare pilot de curse. Noi, ceilalți, suntem doar niște buni profesioniști.”

Distribuie articolul:

Ionut Timofte

Pasionat de lumea motorsportului, scrie articole din pasiune și pentru a împărtăși cu ceilalți, cunoștințele pe care le are în acest domeniu. Unul din fondatorii proiectului Apex Motorsport News.

Lasă un răspuns