BMW, împreună cu Team WRT și Almanar Racing, au câștigat ediția 20 a Dubai 24H, o cursă afectată de 21 de neutralizări de tip „Code 60”. Max Hesse, Dan Harper, Darren Leung, Ben Tuck și Al Faisal Al Zubair au condus o mare parte din ultimele ore de cursă pentru a obține o victorie spectaculoasă în cursa inaugurală pentru BMW M4 GT3 EVO în competițiile internaționale.
Ca o notă adițională, varianta EVO nu va fi încă prezentă la cursa de 12 ore de la Bathurst, Australia, mașina nefiind, încă, oficial, omologată SRO.
La start, Mercedes-ul nr. 16 Winward Racing, de pe locul al doilea, a ajuns pe exteriorul Porsche-ului PureXRacing nr. 92 în primul viraj, iar cei doi s-au luptat cot la cot în mai multe viraje, înainte ca Mercedes-ul să treacă în frunte și să conducă turul inaugural al întrecerii de două ori, non-stop.

Apoi, în stintul inaugural, Alexey Nesov, la bordul mașinii Pure Rxcing, a părut să aibă o lipsă de ritm, rămânând în spatele BMW WRT nr. 777 și Paradine Competition nr. 991.
Această modele BMW M4 GT3 Evo – pe care BMW le-a anunțat la sfârșitul lunii mai a anului trecut, au trecut în cele din urmă de Mercedes-ul nr. 16 pentru a avea un 1-2 la începutul cursei, spre sfârșitul primului stint.

În timp ce acest lucru se întâmpla în fruntea plutonului, Ginetta nr. 795 de la clasa GTX a suferit un incendiu în cockpit și a trebuit să se întoarcă la boxe, deoarece pilotul folosise extintorul.
Pilotul Ethan Gialdini a suferit arsuri minore și, spectaculos, mașina a revenit în cursă după o scurtă curățare.
La scurt timp după aceasta, aveam să asistăm la primul mare accident al cursei. Porsche 992 JBR nr. 990 a avut un mic moment de supravirare la ieșirea din ultimul viraj, a lovit Audi GT3 nr. 21 și a ajuns în barierele de protecție, provocând primul cod 60 (limitarea vitezei la 60 km/h, similară cu o neutralizare) al evenimentului.
Steagurile verzi au fluturat din nou aproximativ 25 de minute mai târziu, dar nu pentru mult timp. Modele Ferrari-ul nr. 81 și Mercedes-ul nr. 5 au fost protagonistele unui incident.
Pilotul mașinii Mercedes a pierdut controlul pe pneurile reci, încercând să evite spatele modelului 296 GT3. Mercedesul a intrat în bariere, provocând a doua neutralizare a cursei.
Datorită opririlor la boxe și neutralizărilor, mașina nr. 16 a preluat din nou conducerea de la Porsche nr. 24.
În timp ce strategiile liderilor începeau să se contureze, mașina nr. 797 Rossa LM GT condusă de fostul pilot Haas, Nikita Mazepin, s-a oprit la intrarea în boxe, motivul fiind o problemă la cutia de viteze.
Mașina a fost împinsă înapoi în garaj fără a fi nevoie de întreruperea cursei, în afara unei scurte închideri a liniei boxelor.
Ferrari-ul nr. 88 a început să câștige teren față de Mercedes-ul din față și, în cele din urmă, a ajuns din urmă Ferrari-ul nr. 16, pe care l-a atacat pe interior la acul de păr din virajul 10. Mașina nr. 16 a pierdut poziția de lider al cursei, iar în scurt timp a fost și sub presiunea Porsche-ului Dinamic GT nr. 24.
Cu puțin peste 21 de ore și jumătate înainte de final, a fost emis un scurt cod 60 din cauza unor debriuri în virajul 10. În timp ce liderii începeau să folosească strategii diferite, modelul nr. 88 a suferit un derapaj, cedând conducerea modelului nr. 24 cu puțin peste 20 de ore înainte de final.
Mașina cu nr. 92 se apropia și ea de lider, pe locul al treilea, în timp ce mașinile Porsche reveneau la viață pe măsură ce temperaturile începeau să scadă (în jurul orei locale 17:00).

A mai existat un scurt cod 60, când Ferrari-ul nr. 56 s-a rotit, dar a pornit din nou. Ciclurile de oprire la boxe au plasat BMW-ul nr. 777 în frunte, cu sora nr. 991 în spate, cu cele două Porsche-uri în urmărire, nr. 92 pe locul trei, nr. 24 pe patru.

Între timp, mașina de cupă Porsche nr. 914 a suferit o scurgere masivă de apă, în urma unei probleme la radiator.
În clasa 992 cup, Porsche-ul nr. 992 s-a oprit pe pistă, pornind din nou fără a fi nevoie de o altă întrerupere a cursei.
Atât mașina de cupă nr. 974, cât și Porsche Cayman GT4 nr. 414 au rămas fără combustibil și au trebuit să fie împinse pe pitlane pentru realimentare.
În tot acest timp, liderii Nr. 777, Nr. 991, Nr. 24 și Nr. 92 își schimbau conducerea prin opriri la boxe, în timp ce întunericul se abătea asupra Autodromului din Dubai.
Chiar la finalul primului sfert al cursei, Dan Harper de pe nr. 777 și Loek Hartog de pe nr. 24 au avut o luptă scurtă, diferența fiind constant sub o jumătate de secundă. În cele din urmă, Harper a câștigat disputa, în timp ce Hartog a intrat la boxe.

Curând avea să apară un alt cod 60 pentru Porsche GT4 nr. 414, care a avut o defecțiune la frâne, la intrarea în acul de păr din virajul 10.
Din fericire, pilotul a scăpat nevătămat și a fost nevoit să facă o vizită la centrul medical pentru verificări amănunțite.
Mașina de cupă nr. 992 a avut, de asemenea, o „sperietură”, în același viraj, dar a evitat barierele și a revenit în cursă cu daune minore.
A urmat o scurtă pauză, înainte ca o explozie de artificii, la ora locală 20:00, să semnaleze că mai sunt 17 ore până la final. În această perioadă, cele patru mașini din frunte au continuat să își schimbe pozițiile prin opriri la boxe și strategii diferite.
BMW GT4 nr. 470 a luat foc și a fost forțat să se retragă pe marginea pistei. Comisarii au ajuns rapid la locul incendiului și au stins focul.
Codul 60 care a urmat a fost destul de lung, întrerupând cursa după cea mai lungă perioadă de steag verde de până acum.
Liderul a continuat să se schimbe, cu o penalizare de 10 secunde pentru nr. 777 și o penalizare de 20 de secunde pentru nr. 92, ambele pentru infracțiuni comise pe linia standurilor. Aceste penalizări au promovat Nr. 991 în fruntea unui BMW 1-2, Nr. 777 urmându-i exemplul.
Audi-ul Haas RT nr. 21 a fost acroșat de mașina Audi cu nr. 69, dar nr. 21 a repornit rapid. La scurt timp a urmat un cod 60 pentru liderul TCX, Porsche-ul nr. 127 lovind zidul și fiind forțat să intre la boxe cu daune.
După o altă perioadă de liniște, mașina de cupă Porsche nr. 978 s-a oprit pe linia dreaptă de start/finish, provocând un cod 60, înainte ca mașina să se pună din nou în mișcare.
Dar a ajuns doar până la virajul 14 înainte ca problemele la cutia de viteze „să lovească” din nou și a trebuit să fie remorcată înapoi la boxe.
Unele mașini au profitat de această perioadă pentru pentru a efectua un „service” complet la boxe. În acest moment, McLaren Optimum nr. 33 s-a alăturat luptei pentru podium.
Singurul McLaren înscris în cursă a avut un parcurs remarcabil prin pluton, înainte să ajungă în disputa pentru podium.
Mercedes-ul nr. 16 a avut un comtact cu Supra GT4 și ambele mașini s-au răsucit, dar au revenit repede în cursă fără a fi nevoie de o neutralizare.
Acest lucru s-a întâmplat aproape de jumătatea cursei.
Al 11-lea cod 60 a fost scos pentru că mașina nr. 914 a lovit zidul în virajul 3. Mașina a fost remorcată înapoi la boxe cu daune vizibile la suspensia față, cu reparații considerabile care trebuiau făcute dacă se dorea terminarea cursei.
Am revenit pe verde, cu fostul campion DTM Thomas Preining conducând ostilitățile cu Porsche-ul nr. 92.

Cu peste 10 ore înainte de final, mașina Vortex GTX a suferit o pană, dar a reușit să se întoarcă la boxe și să primească un set de pneuri noi.
În zorii zilei de duminică, Aston Martin-ul nr. 40 de la Comtoyou Racing a fost lovit de Lamborghini-ul nr. 710, avariind direcția primului și pierzând 18 tururi față de lideri, ambele mașini revenind la boxe pentru reparații.
Audi-ul nr. 69 s-a oprit și el, provocând o schimbare a liderilor. Nr. 777 conducea cu un tur în fața Porsche-urilor nr. 92 și nr. 24, iar cursa începea să pară a fi pierdută de BMW.
În mod crucial, în lupta pentru victorie, Porsche-ul Pure Rxcing nr. 92 a suferit o pană la roata stânga față. Acest lucru a costat echipa cinci minute, afectându-le semnificativ șansele la victorie.

Curând, ghinionul s-a abătut și asupra mașinii nr. 33 Optim Motorsport, care a fost lovită de o defecțiune a suspensiei spate în timp ce se afla pe locul cinci, ruinând orice șansă de a obține un rezultat bun pentru singurul McLaren din cursă.
La clasa GT4, însă, dezastrul a lovit Ginetta nr. 495. Cu nouă tururi avans față de restul, mașina a luat foc în virajul șapte, costând victoria echipei. Mașina cu nr. 438 va conduce apoi clasa până la orele dimineții.
Cu două ore înainte de final, mașina de cupă Porsche nr. 992, care concura pe locul zece la clasa sa, a fost acroșată de nr. 928, fiind trimisă în bariere.
Partea din față a mașinii a fost distrusă, iar lichidul de răcire al radiatorului s-a revărsat pe evacuare.
Reparațiile la bariere au însemnat neutralizarea cursei pentru o jumătate de oră, înainte de a se trece din nou la cursa, cu steag verde, cu 90 de minute înainte de final. Nr. 777 a condus în fața nr. 24 și nr. 92 cu peste un tur.
Imediat după steagul verde, nr. 989 a suferit o pană la roata stângă față și a încercat să se întoarcă la boxe. Problema a fost cauzată de o defecțiune a discului de frână.
Cu puțin sub 40 de minute înainte de final, mașina SEAT Leon TCE nr. 102 s-a oprit pe marginea pistei cu suspensia față ruptă.
Codul 60 a oferit ocazia de a schimba câteva poziții în clase și podiumuri la general. Pure Rxcing a venit și a profitat de un pitstop aproape „gratis”, în încercarea de a sări peste mașina soră nr. 24 (pentru locul doi la general).
Cu toate acestea, Thomas Preining a fost nevoit să economisească foarte mult combustibil cu doar 15 minute înainte de final, pierzând mai multe secunde pe tur în fața mașinii Dinamic GT nr. 24.
Loek Hartog presează din greu pentru a-l prinde pe fostul campion DTM. Cu toate acestea, Preining s-a menținut pe locul al doilea, deși a fost depășit de lider în acest proces.
Totuși, la finalul celor 24 de ore de curse, BMW M4 GT3 Evo nr. 777, condus de Team WRT împreună cu Almanar Racing și pilotat de Max Hesse, Dan Harper, Darren Leung, Ben Tuck și Al Faisal Al Zubair, a trecut linia de sosire pentru a obține victoria în deșert, cu un tur înaintea concurenței.
BMW a obținut victoria la general cu nr. 777, de la nr. 92 Pure Rxcing Porsche și nr. 24 Dinamic GT Porsche. BMW-ul cu nr. 991 Paradine Competition a luat locul întâi la categoria GT3 AM, iar Porsche-ul cu nr. 91 Herberth s-a impus la GT3 PRO/AM.
Echipa AlManar Racing by Team WRT din Oman a obținut o victorie fabuloasă în cursa de deschidere a Trofeului 24H SERIES Middle East, Michelin 24H DUBAI. Echipa a câștigat cu un tir avans față de adversari.
Mereu în lupta pentru primele poziții încă de la începutul cursei, coechipierii Max Hesse, Al Faisal Al Zubair, Daniel Harper, Ben Tuck și Darren Leung au reușit să obțină o victorie celebră, care a fost al patrulea succes la cursa de 24H DUBAI pentru echipa WRT.
„Sunt super, super încântat – este o mega victorie, mulțumesc foarte, foarte mult echipei și BMW”, a spus Hesse încântat, ”Nu am câștigat cu adevărat pe ritmul de cursă, dar am câștigat pe strategie și o bună execuție, ceea ce se datorează echipei. Nu am fost cei mai rapizi, dar am fost suficient de rapizi!”
Locul al doilea a revenit Porsche 911 GT3 R (992) al Pure Rxcing, care a obținut pole position-ul cu numărul 92, împărțit de Thomas Preining, Harry King, Alexey Nesov și Alex Malykhin. În timpul ultimelor tururi, mașina a trebuit să încetinească semnificativ pentru a economisi combustibil, dar a terminat totuși pe locul al doilea.
Porsche 911 GT3 R (992) nr. 24 de la Dinamic GT, pilotat de Loek Hartog, Klaus Bachler, Anders Fjordbach, Thomas Kiefer și Stanislav Minsky, a completat podiumul general.
În GT3 Am, Paradine Competition a câștigat cu BMW M4 GT3 EVO nr. 991 pe locul cinci în clasamentul general, condus de Darren Leung. Victoria la Pro-Am a revenit Porsche-ului 911 (992) GT3.
Red Camel-Jordans.nl a câștigat clasa 992 cu Porsche 911 GT3 Cup (992), cu frații Rik și Luc Breukers, tatăl Ivo Breukers și Fabian Danz, după o luptă pe tot parcursul cursei cu nr.912 Tierra Outdoor Racing by HWM a lui Huub și Lucas van Eijndhoven, Ralph Poppelaars și Jop Rappange.
GTX a fost dominat pe tot parcursul cursei de Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO nr.710 de la Leipert Motorsport pilotat de Brendon Leitch, Don Yount, JJ Song, Takis și Gerhard Watzinger.
În GT4, echipajul AGMC Racing by Simpson Motorsport BMW M4 GT4 (G82), cu Ramez Azzam, William Tewiah, Timothy Docker, Tudor Tudurachi și Tiger Tari, a câștigat după ce principalii doi rivali ai echipei s-au retras.
În TCE-TCX, AsBest Racing a obținut o victorie clară cu Seat Leon Cup Racer nr.101, în mâinile lui Pia Ohlsson, Christian Ladurner, Thomas Alpiger, Mohammed Al Owais și Nadir Zuhour.
Premiul Spirit of the Race a fost acordat în ultima oră a întâlnirii echipei Razoon – More Than Racing. Cu modelul Porsche 718 Cayman GT4 RS nr. 414 aparent scos din cursă, un efort herculean și o atitudine corectă din partea echipei au permis mașinii împărțite de Ajith Kumar, Dominik Olbert și Leo Pichler să revină și să termine pe locul patru în GT4.
Rezultate
Surse inspiratie : DailySuperCar, 24H Series, DiveBomb
Sursă Thumbnail: Team WRT