You are currently viewing Formula E – Jeddah -Maximilian Guenther câștigă cursa 100 a seriei

Formula E – Jeddah -Maximilian Guenther câștigă cursa 100 a seriei

Maximilian Guenther a convertit cu succes pole position-ul în victorie la primul Jeddah E-Prix, furându-i gloria lui Oliver Rowland în ultimul tur al primei curse din istoria Formulei E cu Pit Boost (reîncărcarea rapidă a bateriei la Boxe).

Taylor Barnard a urcat, pentru a doua oară în acest sezon, pe podium, urmat de Nyck de Vries, Jake Hughes și Jean-Eric Vergne.

Sursă Foto – Simon Galloway/LAT Images for Formula E

Edoardo Mortara a fost al șaptelea, Sam Bird al optulea după o revenire bună după o răsucire în primul tur, Antonio Felix da Costa al nouălea și Stoffel Vandoorne al zecelea.

Povestea Cursei

La stingerea luminilor, Guenther a condus în virajul 1, iar toată lumea părea să scape, cu excepția lui Bird, care a fost răsucit și trimis în spatele plutonului.

În virajul 6, Pascal Wehrlein și Mitch Evans s-au atins, germanul suferind o pană în cauciucul stâng spate, iar Evans a pierdut elan și l-a lovit în spate pe de Vries, avariind partea stângă față a monopostului său. Wehrlein a intrat la boxe, iar Evans a optat să rămână pe circuit, cu fum ieșind din zona afectată din cauza caroseriei care freca pneul.

Monopostul lui Nico Mueller a fost, de asemenea, avariat în partea din față într-o luptă separată, monopostul Andretti fiind lansat peste Porsche-ul lui da Costa, monopostul portughezului părând, în mod miraculos, să nu fi fost avariat în mare măsură, cu excepția unei porțiuni din spate care s-a desprins. Mueller a fost nevoit să abandoneze.

După șase tururi, Guenther conducea cu aproape două secunde față de Rowland, cu Barnard al treilea și de Vries al patrulea.

Rowland a redus din avansul lui Guenther, în timp ce Evans a intrat în cele din urmă la boxe, ieșind, după aceea, în spatele plutonului.

Un beneficiar al haosului a fost Vergne, care a urcat pe locul șase, cu Dan Ticktum pe locul șapte. Hughes părea într-o poziție bună, pe locul cinci.

Sursă Foto – Formula E

O piesă desprinsă din monopostul lui da Costa a rămas pe pistă, determinându-i pe comisarii de cursă să ia decizia de a neutraliza cursa cu Safety Car în turul 8, cu Guenther încă în frunte.

Mașina de siguranță a fost retrasă la sfârșitul turului, Guenther revenind în frunte, urmat de toată lumea, fără prea multe încercări de depășire, dar Bird era în formă, luând locul 16 de la Envision-ul lui Robin Frijns.

Da Costa era acum al șaptelea, nefiind încă împiedicat de Porsche-ul său, în timp ce de Vries a lovit din spate McLaren-ul lui Barnard, în timp ce pilotul Mahindra căuta să avanseze, ceea ce a și făcut la sfârșitul turului.

Sursă Foto – Porsche Formula E

Hughes a depășit rapid și McLaren-ul, care a încetinit și l-a atins pe de Vries. Hughes a încercat apoi să îl depășească pe de Vries, dar Maserati-ul a fost nevoit să renunțe rapid la orice speranță de a ocupa locul trei pentru moment.

În turul 11, Norman Nato a primit o penalizare de tip drive-through pentru o infracțiune tehnică, Rowland preluând conducerea la începutul turului 12.

Jake Dennis a fost primul care a activat modul Attack, optând pentru patru minute. El l-a depășit apoi pe Ticktum pentru locul opt, iar apoi pe da Costa pentru locul șapte în turul 14.

Hughes și Barnard au fost primii care au intrat la boxe pentru reîncărcare, urmați de da Costa. Dennis era acum al patrulea, iar Ticktum și Mortara erau următorii la boxe.

Ambele monoposturi Envision ale lui Frijns și Sebastien Buemi, acum în modul Attack, au urcat în top 10, Vergne, Vandoorne și Cassidy alegând, de asemenea, să activeze, pentru prima dată, modul Attack.

Nato a intrat apoi la boxe, urmat de de Vries, primii trei care au intrat la boxe folosind deja o dată modul Attack. Guenther a fost următorul, în timp ce de Vries a ieșit de la boxe înaintea lui Barnard, dar pilotul McLaren s-a încăpățânat să tragă tare pentru a ajunge pe locul 14.

Rowland, Dennis, Cassidy, Buemi și Bird au intrat toți la boxe, lăsându-l pe Vergne lider și pe Vandoorne al doilea. Frijns a fost al treilea, cu David Beckmann al patrulea și Wehrlein al cincilea.

Primii patru, în afară de Beckmann, au intrat la boxe, iar germanul a preluat conducerea, cu Wehrlein al doilea și Maloney al treilea. Rowland a revenit deja pe locul patru, cu Hughes și Barnard în spate, pilotul Nissan fiind, atunci, liderul net al cursei.

Sursă Foto – Formula E

Wehrlein a intrat la boxe și, odată cu toți ceilalți făcând acest lucru, ordinea inițială a revenit în mare parte la locul ei, dar Guenther a suferit cel mai mult, fiind acum pe locul șapte, dar cu ajutorul modului Attack, a trecut rapid în fața lui da Costa pentru locul șase și era, astfel, în urmărirea coechipierului său, Vergne.

Rowland avea acum aproape patru secunde avans, iar de Vries se apropia de lider de pe locul doi. Guenther era acum al treilea și părea că ar putea găsi o cale de a reveni în luptă.

Progresul lui de Vries s-a oprit, Rowland păstrând încă un avans de sub patru secunde, iar cu șapte tururi înainte de final, primii nouă clasați mai aveau încă patru minute de Attack Mode.

Ticktum, atât de promițător în calificări, a pierdut de asemenea mult teren în Pit Boost, acum pe locul 19 și în spatele coechipierului său, luptându-se cu piloții Lola Lucas di Grassi și Maloney.

De Vries și Guenther au activat modul Attack pentru ultima dată, urmați de Mortara, care se situa pe locul șapte.

Barnard era acum în fața lui Hughes, pe locul patru, în timp ce Dennis își făcea ultimul atac, urmat de Rowland, pierzând aproximativ o secundă, dar încă trei secunde în fața lui Guenther, ocupantul locului doi.

Toți cei din primii nouă clasați, cu excepția lui da Costa, au activat modul Attack pentru ultima dată, dar el a făcut-o la sfârșitul turului 27, când mai erau doar trei tururi din cursă de parcurs.

Guenther i-a luat avansul lui Rowland, care a scăzut la doar o secundă, cu de Vries și el la doar o secundă în urmă, pe locul trei.

Comisarii cursei nu au mai adaugat tururi, totalul rămânând la 31.

Mortara îl punea acum sub presiune pe Barnard, pilotul Mahindra trecând de cel McLaren, în timp ce Guenther reducea diferența la doar patru zecimi cu două tururi înainte de final.

Guenther a încercat să depășească pe exterior în virajul 6, iar la intrarea în ultimul tur al cursei, Rowland conducea cu doar trei zecimi, Barnard și Mortara apropiindu-se și ei.

Barnard a început să se distanțeze de Mortara, primii trei părând că pot câștiga toți. Guenther a încercat din nou aceeași manevră, dar Rowland a rezistat, însă pilotul Nissan mai avea doar 0,4 procente din baterie, în timp ce Guenther avea un procent.

Guenther, folosindu-și fracțiunea suplimentară de putere, l-a depășit pe Rowland pe exterior în ultima șicană pentru a prelua conducerea și victoria, obținând prima sa victorie de la Tokyo din anul trecut și transformând Pole Position-ul într-o victorie magistrală.

Tânărul Barnard a ocupat locul al treilea datorită avatajului energiei suplimentare față de Mortara, în timp ce coechipierul său de Vries a terminat al patrulea, iar Hughes al cincilea.

Rezultatele Cursei:

PozițiePilotNaționalitateEchipă
1Maximilian GüntherDEUDS Penske
2Oliver RowlandGBRNissan
3Taylor BarnardGBRMcLaren
4Nyck de VriesNEDMahindra
5Jake HughesGBRMaserati
6Jean-Eric VergneFRADS Penske
7Edoardo MortaraCHEMahindra
8Sam BirdGBRMcLaren
9Antonio Felix da CostaPRTPorsche
10Stoffel VandoorneBELMaserati
11Nick CassidyNZLJaguar
12Sebastian BuemiCHEEnvision
13Robin FrijnsNEDEnvision
14David BeckmannDEUCupra Kiro
15Pascal WehrleinDEUPorsche
16Lucas di GrassiBRZLola Yamaha ABT
17Zane MaloneyBRBLola Yamaha ABT
18Norman NatoFRANissan
19Dan TicktumGBRCupra Kiro
20Mitch EvansNZLJaguar
DNFJake DennisGBRAndretti
DNFNico MüllerCHEAndretti

Sursă Thumbnail – IMAGO / Andreas Beil

Surse Video : @FIAFormulaE(X)

Surse Inspirație (Pe lângă vizionare Personală) – Motorsport, Autosport, Motorsports Week

Distribuie articolul:

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Lasă un răspuns