Privire de ansamblu
Oliver Rowland și-a mărit avansul în Campionatul Mondial de Formula E cu o victorie impunătoare în Cursa 2 din capitala Arabiei Saudite, conducând un Top 4 numai de piloți britanici la Jeddah. Rowland, care și-a consolidat deja poziția de lider al campionatului cu locul doi în cursa 1, are acum două victorii în acest sezon, fiind primul pilot care reușește acest lucru în sezonul 11, ceea ce îi consolidează statutul de favorit la Campionatul Mondial.

Pilotul Nissan a avut o cursă perfectă, ținându-l în spate pe debutantul și pole-man-ul Taylor Barnard de la NEOM McLaren, care a ocupat locul al doilea după câteva ultime tururi tensionate, unde a trebuit să și apere poziția față de mai-experimentatul Jake Hughes de la Maserati MSG Racing.

Jake Dennis a fost al patrulea din cvartetul britanic care trecut linia de sosire în ordine consecutivă, depășind în ultimele viraje DS Penske-ul lui Jean-Eric Vergne, care a terminat pe un dezamăgitor loc șapte.
Nick Cassidy a limitat daunele unui week-end dezastruos cu un finish locul cinci, iar cel de-al doilea pilot Maserati, Stoffel Vandoorne a terminat al șaselea, după ce a plecat din spatele grilei.
Pascal Wehrlein a terminat pe locul al optulea, iar Dan Ticktum a punctat pentru a doua oară în acest sezon, terminând pe locul al nouălea, Edoardo Mortara ocupând ultima poziție în clasament, locul al zecelea.
Povestea Cursei
La stingerea luminilor, Barnard l-a acoperit pe Rowland, în timp ce Hughes l-a depășit pe Rowland pentru locul doi, iar în virajul 4 a urmat haosul.
La intrare, Guenther a dat dovadă de prea mult entuziasm și l-a lovit lateral pe Antonio Felix da Costa, trimițându-i pe amândoi în spatele plutonului.
În turul 2, Hughes părea dornic să preia conducerea din mâinile lui Barnard, în timp ce al doilea pilot McLaren Sam Bird era acum pe locul patru, cu de Vries pe cinci și Ticktum pe șase.
Robin Frijns a trecut incredibil prin pluton, acum pe locul nouă, cu un loc în fața lui David Beckmann, în timp ce Guenther a intrat la boxe, cursa sa fiind încheiată. Da Costa a ieșit și el din cursă, pierzându-și definitiv avansul în campionatul piloților pe care îl avea la începutul acestui weekend.

Barnard a continuat să conducă, în fruntea unui 1-2-3-4 britanic, cu Vergne pe locul cinci, care l-a depășit apoi pe Bird pentru locul patru.
Lucas di Grassi a fost primul care a activat modul Attack și a urcat până pe locul 10, în timp ce Evans, Wehrlein și Cassidy se chinuiau să avanseze.

Vergne era acum al treilea, atingându-l pe Rowland în timp ce acesta își câștiga poziția, în timp ce Ticktum îl depășea pe Bird în exteriorul virajului 2 pentru locul cinci.
Di Grassi era acum al patrulea cu un minut rămas din Attack Mode, înregistrând cel mai rapid tur de până acum când a luat locul al treilea. Apoi, brazilianul a preluat rapid locul al doilea, Barnard rezistând, totuși, atacului veteranului.

Wehrlein era acum în modul Attack și câștigase rapid trei locuri, ocupând locul 11. Beckmann a activat și el modul Attack, în timp ce Wehrlein a urcat pe locul 10.
Cu timpul din modul de atac al lui di Grassi terminat, brazilianul a coborât pe locul patru cu Ticktum pe urmele sale, dar acesta avea să piardă poziția în favoarea lui Wehrlein, care a urcat pe locul patru, și în fața lui di Grassi.
Rowland era acum lider, cu Barnard în spatele lui Vergne și Wehrlein. Progresul lui Frijns a continuat, acum pe locul șapte, în timp ce Cassidy a stabilit cel mai rapid tur cu ajutorul modului Attack, ajungând acum pe locul 11.

Pilotul kiwi era acum al optulea în turul 9, în timp ce diferența dintre Rowland și Vergne în față era de trei zecimi.
Evans și Frijns erau acum în modul Attack, startul rapid al pilotului Envision condamnându-l la o baterie cu două-trei procente mai mică decât a celor din jurul său.
Cu toate acestea, a urcat pe locul al treilea și, la startul turului 12, a trecut rapid de Rowland și Barnard la intrarea în virajul 1, deschizând o diferență de aproape o secundă până la sfârșitul turului.

Evans, mai apoi, a preluat locul al treilea de la Barnard, Frijns având acum un deficit de aproximativ patru procente față de ceilalți piloți din frunte, în timp ce Hughes a urcat pe locul al treilea folosind, pentru prima dată în cursă modul Attack.
Di Grassi a continuat să fie în top 10, în timp ce Rowland a activat primul său mod Attack în turul 14, cedându-i locul doi lui Hughes, dar, pe măsură ce timpul de putere suplimentară a Maserati-ului se epuiza, Rowland a depășit atât pilotul Maserati, cât și pe Robin Frijns pentru a prelua conducerea.
Barnard se afla acum pe locul cinci, fără să folosească modul Attack, dar a făcut-o în turul 15, pentru prima dată, împreună cu Vergne. El l-a retrogradat rapid pe Evans pe locul cinci și apoi a urcat până pe locul doi, în timp ce Vergne îl urma pe locul trei, iar Ticktum activa și el pentru prima dată modul de putere suplimentară.

Rowland avea acum un avans de aproximativ 1,5 secunde, dar Barnard l-adepășit pe Frijns și a redus distanța față de pilotul Nissan, preluând conducerea în primul viraj în turul 17, în timp ce Ticktum l-a depășit pe Frijns pentru locul cinci.
Cassidy folosea acum al doilea Attack Mode, urcând pe locul șase în fața coechipierului său, în timp ce Barnard deschidea un avans de o secundă față de Rowland, cu Vergne la o jumătate de secundă în urmă, pe locul trei.
Cassidy era acum al cincilea, iar Dennis urca pe locul nouă. Barnard părea să nu-și piardă cumpătul în acest mediu agitat, permițându-i lui Rowland să preia din nou conducerea.
Cassidy era acum al treilea, iar Rowland avea un avantaj de două procente față de McLaren-ul lui Barnard, cu șase minute rămase din Attack Mode-ul său.
Cassidy îl urmărea pe Barnard pentru locul doi, în timp ce Rowland conducea cu o jumătate de secundă. Dennis, cu a doua folosință a modului atac, a urcat pe locul cinci, apoi pe patru și apoi pe locul doi în turul 24.
În virajul 13, Dennis l-a luat pe Rowland în frunte, iar Barnard i-a luat locul doi lui Rowland și a optat pentru ultimul său atac, la fel ca di Grassi, care a urcat pe locul șase. Evans, care a suferit avarii, a abandonat.
Vergne era acum al treilea cu ultimul său Attack Mode, cu Ticktum și Hughes pe locurile șase și șapte, în timp ce Rowland îi lua conducerea lui Dennis, cu trei minute din modul Attack rămase.
Dennis părea vulnerabil la o posibilă încercare de depășire din partea lui Vergne, dar Barnard i-a depășit, în cele din urmă, pe amândoi pentru a ajunge al doilea, acum la mai puțin de două secunde în spatele lui Rowland, dar pilotul Nissan mai avea încă 40 de secunde în plus de Attack Mode.
Hughes era acum pe locul patru, cu mai mult timp de mod Attack rămas decât oricine din fața sa, în timp ce Ticktumîl depășea pe Dennis pentru locul cinci. Comisarii de cursă au confirmat că nu vor mai fi tururi suplimentare, cu două tururi înainte de final.
Cei trei din față, Rowland, Barnard și Vernge, au folosit tot timpul alocat modului Attack, iar Hughes mai avea încă un minut . Rowland conducea cu 1,7 secunde avans.
În ultimul tur, Rowland avea un avans de peste trei secunde, pilotul Nissan părând rapid în toate sectoarele, în timp ce Hughes se năpustea asupra lui Barnard,pilotul McLaren ținând plutonul în spate în timp ce Rowland continua să mărească avantajul.
Rowland a obținut victoria fără probleme, cu Barnard al doilea, Hughes al treilea și Dennis al patrulea după un ultim tur fenomenal al pilotului Andretti, Cassidy ocupând locul cinci. Vandoorne a terminat al șaselea după o cursă superbă, plecat de pe ultimul loc.
Rezultatele Cursei
Poziție | Pilot | Naționalitate | Echipă |
---|---|---|---|
1 | Oliver Rowland | GBR | Nissan |
2 | Taylor Barnard | GBR | McLaren |
3 | Jake Hughes | GBR | Maserati |
4 | Jake Dennis | GBR | Andretti |
5 | Nick Cassidy | NZL | Jaguar |
6 | Stoffel Vandoorne | BEL | Maserati |
7 | Jean-Eric Vergne | FRA | DS Penske |
8 | Pascal Wehrlein | DEU | Porsche |
9 | Dan Ticktum | GBR | Cupra Kiro |
10 | Edoardo Mortara | CHE | Mahindra |
11 | Nico Müller | CHE | Andretti |
12 | Sam Bird | GBR | McLaren |
13 | Nyck de Vries | NED | Mahindra |
14 | Robin Frijns | NED | Envision |
15 | Norman Nato | FRA | Nissan |
16 | Lucas di Grassi | BRZ | Lola Yamaha ABT |
17 | David Beckmann | DEU | Cupra Kiro |
18 | Zane Maloney | BRB | Lola Yamaha ABT |
19 | Sebastian Buemi | CHE | Envision |
DNF | Mitch Evans | NZL | Jaguar |
DNF | Maximilian Günther | DEU | DS Penske |
DNF | Antonio Felix da Costa | PRT | Porsche |
Clasamentul Piloților
Poziție | Pilot | Naț. | Echipă | Puncte |
---|---|---|---|---|
1 | Oliver Rowland | GBR | Nissan | 68 |
2 | Taylor Barnard | GBR | McLaren | 51 |
3 | Antonio Felix da Costa | PRT | Porsche | 39 |
4 | Maximilian Günther | DEU | DS Penske | 37 |
5 | Jake Hughes | GBR | Maserati | 27 |
6 | Jean-Eric Vergne | FRA | DS Penske | 26 |
7 | Mitch Evans | NZL | Jaguar | 25 |
8 | Pascal Wehrlein | DEU | Porsche | 25 |
9 | Jake Dennis | GBR | Andretti | 25 |
10 | Nyck de Vries | NED | Mahindra | 24 |
11 | Edoardo Mortara | CHE | Mahindra | 17 |
12 | Sam Bird | GBR | McLaren | 16 |
13 | Stoffel Vandoorne | BEL | Maserati | 16 |
14 | Nick Cassidy | NZL | Jaguar | 10 |
15 | Sebastian Buemi | CHE | Envision | 6 |
16 | Dan Ticktum | GBR | Cupra Kiro | 6 |
17 | Nico Müller | CHE | Andretti | 2 |
18 | Robin Frijns | NED | Envision | 0 |
19 | Zane Maloney | BRB | Lola | 0 |
20 | Norman Nato | FRA | Nissan | 0 |
21 | David Beckmann | DEU | Cupra Kiro | 0 |
22 | Lucas di Grassi | BRZ | Lola | 0 |
Clasamentul Echipelor
Poziție | Echipă | Puncte |
---|---|---|
1 | Nissan | 68 |
2 | McLaren | 67 |
3 | Porsche | 58 |
4 | DS Penske | 63 |
5 | Maserati | 43 |
6 | Mahindra | 41 |
7 | Jaguar | 35 |
8 | Andretti | 27 |
9 | Envision | 6 |
10 | Cupra Kiro | 6 |
11 | Lola Yamaha ABT | 0 |
Surse Video : FiaFormulaE(X)
Sursă Thumbnail : Alastair Staley / LAT Images
Surse Inspirație (Pe lângă vizionare Personală) – Motorsport, Autosport, Motorsports Week