You are currently viewing Rowland Oliver își ia revanșa cu victorie în a doua cursă la Jeddah

Rowland Oliver își ia revanșa cu victorie în a doua cursă la Jeddah

Privire de ansamblu

Oliver Rowland și-a mărit avansul în Campionatul Mondial de Formula E cu o victorie impunătoare în Cursa 2 din capitala Arabiei Saudite, conducând un Top 4 numai de piloți britanici la Jeddah. Rowland, care și-a consolidat deja poziția de lider al campionatului cu locul doi în cursa 1, are acum două victorii în acest sezon, fiind primul pilot care reușește acest lucru în sezonul 11, ceea ce îi consolidează statutul de favorit la Campionatul Mondial.

Sursă Foto – Supplied/Formula E

Pilotul Nissan a avut o cursă perfectă, ținându-l în spate pe debutantul și pole-man-ul Taylor Barnard de la NEOM McLaren, care a ocupat locul al doilea după câteva ultime tururi tensionate, unde a trebuit să și apere poziția față de mai-experimentatul Jake Hughes de la Maserati MSG Racing.

Sursă Foto – FIA Formula E (X)

Jake Dennis a fost al patrulea din cvartetul britanic care trecut linia de sosire în ordine consecutivă, depășind în ultimele viraje DS Penske-ul lui Jean-Eric Vergne, care a terminat pe un dezamăgitor loc șapte.

Nick Cassidy a limitat daunele unui week-end dezastruos cu un finish locul cinci, iar cel de-al doilea pilot Maserati, Stoffel Vandoorne a terminat al șaselea, după ce a plecat din spatele grilei.

Pascal Wehrlein a terminat pe locul al optulea, iar Dan Ticktum a punctat pentru a doua oară în acest sezon, terminând pe locul al nouălea, Edoardo Mortara ocupând ultima poziție în clasament, locul al zecelea.

Povestea Cursei

La stingerea luminilor, Barnard l-a acoperit pe Rowland, în timp ce Hughes l-a depășit pe Rowland pentru locul doi, iar în virajul 4 a urmat haosul.

La intrare, Guenther a dat dovadă de prea mult entuziasm și l-a lovit lateral pe Antonio Felix da Costa, trimițându-i pe amândoi în spatele plutonului.

În turul 2, Hughes părea dornic să preia conducerea din mâinile lui Barnard, în timp ce al doilea pilot McLaren Sam Bird era acum pe locul patru, cu de Vries pe cinci și Ticktum pe șase.

Robin Frijns a trecut incredibil prin pluton, acum pe locul nouă, cu un loc în fața lui David Beckmann, în timp ce Guenther a intrat la boxe, cursa sa fiind încheiată. Da Costa a ieșit și el din cursă, pierzându-și definitiv avansul în campionatul piloților pe care îl avea la începutul acestui weekend.

Sursă Foto – Andrew Ferraro , Motorsport Images

Barnard a continuat să conducă, în fruntea unui 1-2-3-4 britanic, cu Vergne pe locul cinci, care l-a depășit apoi pe Bird pentru locul patru.

Lucas di Grassi a fost primul care a activat modul Attack și a urcat până pe locul 10, în timp ce Evans, Wehrlein și Cassidy se chinuiau să avanseze.

Sursă Foto – Andrew Ferraro , Motorsport Images

Vergne era acum al treilea, atingându-l pe Rowland în timp ce acesta își câștiga poziția, în timp ce Ticktum îl depășea pe Bird în exteriorul virajului 2 pentru locul cinci.

Di Grassi era acum al patrulea cu un minut rămas din Attack Mode, înregistrând cel mai rapid tur de până acum când a luat locul al treilea. Apoi, brazilianul a preluat rapid locul al doilea, Barnard rezistând, totuși, atacului veteranului.

Sursă Foto – Motorcycle Sports

Wehrlein era acum în modul Attack și câștigase rapid trei locuri, ocupând locul 11. Beckmann a activat și el modul Attack, în timp ce Wehrlein a urcat pe locul 10.

Cu timpul din modul de atac al lui di Grassi terminat, brazilianul a coborât pe locul patru cu Ticktum pe urmele sale, dar acesta avea să piardă poziția în favoarea lui Wehrlein, care a urcat pe locul patru, și în fața lui di Grassi.

Rowland era acum lider, cu Barnard în spatele lui Vergne și Wehrlein. Progresul lui Frijns a continuat, acum pe locul șapte, în timp ce Cassidy a stabilit cel mai rapid tur cu ajutorul modului Attack, ajungând acum pe locul 11.

Sursă Foto – Carl Harrison , AutoGear Media

Pilotul kiwi era acum al optulea în turul 9, în timp ce diferența dintre Rowland și Vergne în față era de trei zecimi.

Evans și Frijns erau acum în modul Attack, startul rapid al pilotului Envision condamnându-l la o baterie cu două-trei procente mai mică decât a celor din jurul său.

Cu toate acestea, a urcat pe locul al treilea și, la startul turului 12, a trecut rapid de Rowland și Barnard la intrarea în virajul 1, deschizând o diferență de aproape o secundă până la sfârșitul turului.

Sursă Foto – Autocar India

Evans, mai apoi, a preluat locul al treilea de la Barnard, Frijns având acum un deficit de aproximativ patru procente față de ceilalți piloți din frunte, în timp ce Hughes a urcat pe locul al treilea folosind, pentru prima dată în cursă modul Attack.

Di Grassi a continuat să fie în top 10, în timp ce Rowland a activat primul său mod Attack în turul 14, cedându-i locul doi lui Hughes, dar, pe măsură ce timpul de putere suplimentară a Maserati-ului se epuiza, Rowland a depășit atât pilotul Maserati, cât și pe Robin Frijns pentru a prelua conducerea.

Barnard se afla acum pe locul cinci, fără să folosească modul Attack, dar a făcut-o în turul 15, pentru prima dată, împreună cu Vergne. El l-a retrogradat rapid pe Evans pe locul cinci și apoi a urcat până pe locul doi, în timp ce Vergne îl urma pe locul trei, iar Ticktum activa și el pentru prima dată modul de putere suplimentară.

Sursă Foto – McLaren

Rowland avea acum un avans de aproximativ 1,5 secunde, dar Barnard l-adepășit pe Frijns și a redus distanța față de pilotul Nissan, preluând conducerea în primul viraj în turul 17, în timp ce Ticktum l-a depășit pe Frijns pentru locul cinci.

Cassidy folosea acum al doilea Attack Mode, urcând pe locul șase în fața coechipierului său, în timp ce Barnard deschidea un avans de o secundă față de Rowland, cu Vergne la o jumătate de secundă în urmă, pe locul trei.

Cassidy era acum al cincilea, iar Dennis urca pe locul nouă. Barnard părea să nu-și piardă cumpătul în acest mediu agitat, permițându-i lui Rowland să preia din nou conducerea.

Cassidy era acum al treilea, iar Rowland avea un avantaj de două procente față de McLaren-ul lui Barnard, cu șase minute rămase din Attack Mode-ul său.

Cassidy îl urmărea pe Barnard pentru locul doi, în timp ce Rowland conducea cu o jumătate de secundă. Dennis, cu a doua folosință a modului atac, a urcat pe locul cinci, apoi pe patru și apoi pe locul doi în turul 24.

În virajul 13, Dennis l-a luat pe Rowland în frunte, iar Barnard i-a luat locul doi lui Rowland și a optat pentru ultimul său atac, la fel ca di Grassi, care a urcat pe locul șase. Evans, care a suferit avarii, a abandonat.

Vergne era acum al treilea cu ultimul său Attack Mode, cu Ticktum și Hughes pe locurile șase și șapte, în timp ce Rowland îi lua conducerea lui Dennis, cu trei minute din modul Attack rămase.

Dennis părea vulnerabil la o posibilă încercare de depășire din partea lui Vergne, dar Barnard i-a depășit, în cele din urmă, pe amândoi pentru a ajunge al doilea, acum la mai puțin de două secunde în spatele lui Rowland, dar pilotul Nissan mai avea încă 40 de secunde în plus de Attack Mode.

Hughes era acum pe locul patru, cu mai mult timp de mod Attack rămas decât oricine din fața sa, în timp ce Ticktumîl depășea pe Dennis pentru locul cinci. Comisarii de cursă au confirmat că nu vor mai fi tururi suplimentare, cu două tururi înainte de final.

Cei trei din față, Rowland, Barnard și Vernge, au folosit tot timpul alocat modului Attack, iar Hughes mai avea încă un minut . Rowland conducea cu 1,7 secunde avans.

În ultimul tur, Rowland avea un avans de peste trei secunde, pilotul Nissan părând rapid în toate sectoarele, în timp ce Hughes se năpustea asupra lui Barnard,pilotul McLaren ținând plutonul în spate în timp ce Rowland continua să mărească avantajul.

Rowland a obținut victoria fără probleme, cu Barnard al doilea, Hughes al treilea și Dennis al patrulea după un ultim tur fenomenal al pilotului Andretti, Cassidy ocupând locul cinci. Vandoorne a terminat al șaselea după o cursă superbă, plecat de pe ultimul loc.

Rezultatele Cursei

PozițiePilotNaționalitateEchipă
1Oliver RowlandGBRNissan
2Taylor BarnardGBRMcLaren
3Jake HughesGBRMaserati
4Jake DennisGBRAndretti
5Nick CassidyNZLJaguar
6Stoffel VandoorneBELMaserati
7Jean-Eric VergneFRADS Penske
8Pascal WehrleinDEUPorsche
9Dan TicktumGBRCupra Kiro
10Edoardo MortaraCHEMahindra
11Nico MüllerCHEAndretti
12Sam BirdGBRMcLaren
13Nyck de VriesNEDMahindra
14Robin FrijnsNEDEnvision
15Norman NatoFRANissan
16Lucas di GrassiBRZLola Yamaha ABT
17David BeckmannDEUCupra Kiro
18Zane MaloneyBRBLola Yamaha ABT
19Sebastian BuemiCHEEnvision
DNFMitch EvansNZLJaguar
DNFMaximilian GüntherDEUDS Penske
DNFAntonio Felix da CostaPRTPorsche

Clasamentul Piloților

PozițiePilotNaț.EchipăPuncte
1Oliver RowlandGBRNissan68
2Taylor BarnardGBRMcLaren51
3Antonio Felix da CostaPRTPorsche39
4Maximilian GüntherDEUDS Penske37
5Jake HughesGBRMaserati27
6Jean-Eric VergneFRADS Penske26
7Mitch EvansNZLJaguar25
8Pascal WehrleinDEUPorsche25
9Jake DennisGBRAndretti25
10Nyck de VriesNEDMahindra24
11Edoardo MortaraCHEMahindra17
12Sam BirdGBRMcLaren16
13Stoffel VandoorneBELMaserati16
14Nick CassidyNZLJaguar10
15Sebastian BuemiCHEEnvision6
16Dan TicktumGBRCupra Kiro6
17Nico MüllerCHEAndretti2
18Robin FrijnsNEDEnvision0
19Zane MaloneyBRBLola0
20Norman NatoFRANissan0
21David BeckmannDEUCupra Kiro0
22Lucas di GrassiBRZLola0

Clasamentul Echipelor

PozițieEchipăPuncte
1Nissan68
2McLaren67
3Porsche58
4DS Penske63
5Maserati43
6Mahindra41
7Jaguar35
8Andretti27
9Envision6
10Cupra Kiro6
11Lola Yamaha ABT0

Surse Video : FiaFormulaE(X)

Sursă Thumbnail : Alastair Staley / LAT Images

Surse Inspirație (Pe lângă vizionare Personală) – Motorsport, Autosport, Motorsports Week

Distribuie articolul:

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Lasă un răspuns