Lewis Hamilton demonstrează că vârsta este doar un număr în Formula 1. La 40 de ani, septuplul campion mondial nu doar că este pregătit să concureze la cel mai înalt nivel, dar și-a propus un obiectiv clar: cucerirea celui de-al optulea titlu mondial.
Un nou început la Ferrari
Mutarea lui Hamilton la Ferrari pentru sezonul 2025 a fost posibilă datorită contractului său pe termen scurt cu Mercedes. Echipa germană i-a oferit britanicului un acord de un an pentru 2024, cu opțiune pentru încă un sezon, dar Hamilton a decis să activeze clauza de reziliere și să accepte provocarea de a concura pentru Scuderia Ferrari. Mercedes l-a înlocuit pe Hamilton cu tânărul de 18 ani, Andrea Kimi Antonelli, o decizie influențată de filosofia lui Toto Wolff.
„Există un motiv pentru care am semnat doar un contract de un an plus opțiune. Suntem într-un sport unde claritatea mentală este esențială și cred că fiecare are un termen de valabilitate. Trebuie să mă gândesc la noua generație”, a explicat șeful Mercedes în cartea Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane, lansată în noiembrie 2024.
Ulterior, Wolff a precizat că declarațiile sale au fost scoase „puțin din context”, dar Hamilton a avut un răspuns ferm pentru această teorie.
Hamilton: „Sunt diferit de orice alt pilot de 40 de ani”
Deși nu s-a arătat deranjat de comentariile lui Wolff, Hamilton a respins complet ideea că vârsta i-ar afecta performanțele. „Nu mă comparați niciodată cu altcineva”, a declarat el pentru Time Magazine. „Sunt primul și singurul pilot de culoare din acest sport. Sunt diferit. Am avut un drum unic, am trecut prin multe. Nu mă poți compara cu un alt pilot de 40 de ani din trecut sau din prezent, pentru că nimeni nu este ca mine. Sunt motivat, ambițios, nu am soție și copii. Mă concentrez doar pe un singur lucru: să câștig. Asta este prioritatea mea numărul unu.”

În ultimele patru decenii, doar opt piloți au concurat în Formula 1 la 40 de ani sau mai mult, iar succesul lor a fost limitat. Singurul care a câștigat o cursă a fost Nigel Mansell, care s-a impus în Marele Premiu al Australiei din 1994, la 41 de ani. Michael Schumacher a reușit să obțină pole position la Monaco în 2012, la 43 de ani, dar a pierdut poziția din cauza unei penalizări anterioare. Hamilton nici măcar nu este cel mai în vârstă pilot din grilă, avându-l drept exemplu pe Fernando Alonso, care continuă să concureze la 43 de ani pentru Aston Martin.
Un nou capitol, aceeași ambiție
La testele de pre-sezon din Bahrain, Frederic Vasseur, șeful Ferrari, a lăudat entuziasmul lui Hamilton, spunând că acesta are aceeași motivație ca un debutant. După mai bine de un deceniu la Mercedes, britanicul se simte revitalizat de această nouă provocare.Totuși, sezonul 2024 nu a fost cel mai ușor pentru Hamilton. Deși ritmul său de cursă a rămas competitiv, în calificări a fost învins de George Russell în 24 din cele 30 de sesiuni (incluzând și sprinturile), cel mai slab bilanț din cariera sa la Mercedes.

Poate Hamilton să câștige al optulea titlu mondial?
Sezonul 2025 se anunță unul dintre cele mai competitive din istorie, cu Ferrari, Red Bull, Mercedes și McLaren printre favoriți. Hamilton știe că drumul către un nou titlu mondial nu va fi ușor, dar nu se lasă descurajat. „Știu exact unde trebuie să ajung. Știu cum să ajung acolo. E departe și va fi greu, dar am toate ingredientele necesare, am o echipă extraordinară în jurul meu. Totul se reduce la cât de mult îți dorești asta. Și nu pot exprima în cuvinte cât de mult îmi doresc acest titlu”, a declarat Hamilton. Dacă nu va reuși în 2025, britanicul nu are de gând să se retragă prea curând: „Ce pot să vă spun este că retragerea nu este pe radarul meu. Aș putea concura până la 50 de ani, cine știe?” Cu o determinare de fier și o carieră legendară în spate, Hamilton este pregătit să scrie un nou capitol în istoria Formula 1. Va reuși să devină primul octuplu campion mondial? Rămâne de văzut.
Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special.
Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.
Pai era lógic ca răspuns lui Otto Wolf .. oricum am încredere că va ajuta mult echipa Ferrari Lewis acum, de abia aștept locurile 1 SI 2 pentru ei, poate sunt eu mai visător, dar consider că e un Lucru benefic pentru Ferrari.
Toto … E doar un frustrat.