You are currently viewing Piloții de F1 sunt „mai uniți ca niciodată” în urma tensiunilor cu FIA

Piloții de F1 sunt „mai uniți ca niciodată” în urma tensiunilor cu FIA


În urma unui interviu acordat de pilotul britanic George Russell, acesta a sugerat că datorită tensiunilor dintre FIA și Asociația Piloților de Grand Prix (GPDA), piloții sunt mult mai uniți în acest sezon. Russell, care este acum Director al GPDA după retragerea lui Sebastian Vettel, va beneficia de suportul lui Carlos Sainz, recent numit în aceeași funcție.

„Mă bucur mult că Sainz s-a alăturat GPDA. Evident, este un pilot excelent, o persoană foarte inteligentă și matură – cu multă experiență în spate. […] Faptul că Sainz este acum una dintre vocile principale din organizație este, în opinia mea, un plus foarte mare.”

Tensiunile dintre FIA si Grand Prix Drivers’ Association

În sezonul trecut, mai mulți piloți au avut neînțelegeri cu FIA din diverse motive pe parcursul întregului an. Principalul protagonist al acestor conflicte a fost Max Verstappen. Olandezul a fost sancționat cu muncă în folosul comunității după ce a folosit un limbaj inadecvat la o conferință de presă din cadrul etapei din Singapore. Ca răspuns, cvadruplul campion mondial a organizat sesiuni media neoficiale în paddock pe parcursul întregului weekend.

Cum a fost justificată pedeapsa primită de Max Verstappen:

„Max Verstappen, driver of car 1, used language to describe his car at the event in Azerbaijan which is generally considered “coarse, rude” or may “cause offence” and is not suitable for broadcast. When summoned to the stewards, the driver explained that the word used is ordinary in speech as he learned it, English not being his native language. While the stewards accept that this may be true, it is important for role models to learn to be mindful when speaking in public forums, in particular when not under any particular pressure. 
Verstappen apologised for his behaviour.”

fIA

Imediat după aflarea penalizării, Verstappen a avut un mesaj la adresa președintelui FIA, Mohammed Ben Sulayem. A evidențiat că „sub influența adrenalinei” din acel moment, exista șanse ca piloții sa folosească un limbaj mai vulgar, dar doar în acele momente.

Nici măcar nu puteam să spun […] nici măcar nu e atât de rău. Ce suntem, copii de 5 sau 6 ani?

Charles Leclerc a avut și el probleme pentru un lucru similar la Marele Premiu din Mexic, dar pilotul Ferrari a fost doar amendat. Acesta a folosit același cuvânt pe care și pilotul olandez l-a folosit când a exprimat modul cum s-a simțit când aproape a pierdut controlul monopostului în timpul cursei din Mexic. FIA a motivat penalizarea pilotului Ferrari doar cu amenda, pentru că „și-a cerut imediat scuze după ce a folosit limbajul vulgar.”

Lewis Hamilton i-a reproșat președintelui FIA modul cum s-a exprimat atunci când acesta a făcut o asemănare intre piloții din Motorsport si rapperi.

„Trebuie să facem distincție clară între sportul nostru, motorsportul, și muzica rap. Nu suntem rapperi, știi? Ei folosesc acel cuvânt de nenumărate ori pe minut. Noi nu facem asta. Ei sunt ei, iar noi suntem noi.”

Mohammed Ben Sulayem

„Nu mi-a plăcut modul cum s-a exprimat. […] Folosirea termenului ‘rapperi’ este un stereotip puternic, iar având în vedere că majoritatea rapperilor sunt de culoare, se creează clar o distincție de tipul ‘noi nu suntem ca ei’. Cred că acea alegere de cuvinte a fost nepotrivită. Există o conotație rasială.”

Noul regulament privind limbajul vulgar

Piloții de Formula 1 ar putea fi suspendați din curse sau ar putea pierde puncte în campionat pentru înjurături sau declarații politice, conform noilor reguli ale FIA.

Așa arată acum noile penalizări in urma încălcării regulamentului:

Prima abatereAmenda in valoare de 40.000 euro
A doua abatereAmenda in valoare de 80.000 euro si șansa de a fi suspendat timp de o luna
A treia abatereAmenda in valoare de 120.000 euro, suspendare timp de o luna si pierderea unui număr nespecificat de puncte

Apex Motorsport News

Știri, analize și multă pasiune!

Distribuie articolul:

Adina-Mihaela Pricochel

Hello, sunt Adina! Experiența mea vasta din sport m-a trimis către o noua provocare: Motorsport. Am început sa urmăresc din 2022 cu Marele Circuit din Ungaria si de atunci a început pasiunea pentru F1. Ulterior, am făcut cunoștință cu următoarele discipline (anduranță, raliuri) din dorința de a descoperi si mai multe despre aceasta clasa feroce Motorsport. Hobby-ul meu de a scrie m-a împins către provocarea de a învața si mai mult despre noi discipline si chiar lucruri noi din cursele pe care le urmăresc deja.

This Post Has One Comment

  1. Bulgarash

    Personal nu sunt de acord cu toate aceste cenzuri. La fel cum a spus si Max, cand ai toata acea adrenalina in corp, nu realizezi ca spui toate acele chestii. Baietii de la FIA se comporta ca niste copii carora le-a furat cineva inghetata… Articol de 11/10 ! felicitari !

Lasă un răspuns