Carlos Sainz speră ca mașina Ferrari 2024 să aibă caracteristici diferite, după ce a dezvăluit că nu s-a simțit confortabil la volanul lui SF23.
Ultimele douăsprezece luni au fost dificile pentru Ferrari și pentru perechea de piloți. După un început fulminant de sezon în 2022 (odată cu intrarea în vigoare a noului regulament), echipa a intrat într-o perioadă de regres.
În pauza de iarnă (din sezonul precedent), Ferrari nu a reușit să recupereze decalajul față de Red Bull. Astfel, „Căluțul Cabrat” a asistat neputincios la dominația echipei austriece
Cu toate acestea, Carlos Sainz a reușit să se impună în Singapore, punând capăt seriei de victorii a monopostului RB19. Într-un sezon dominat autoritar de o singură grupare, acest succes a însemnat mult pentru Ferrari și pentru fanii F1.
În ciuda acestei victorii, Sainz a pierdut duelul intern cu Charles Leclerc.
Bilanțul lor în calificări a fost relativ egal până în Japonia, dar Leclerc l-a depășit în mod categoric pe spaniol, după etapa susținută la Suzuka.
Acest lucru este atribuit upgrade-urilor aduse de Ferrari, în Japonia. Deși au „deblocat” doar performanțe minime, aceste actualizări au făcut ca SF-23 să fie mult mai ușor de pilotat – în special pentru monegasc.
Carlos Sainz: “Mașina de anul trecut mi-a dat dureri de cap”
Cu toate aceste aspecte pozitive, mai este încă un drum lung de parcurs. În cadrul unui interviu recent, Sainz a oferit un feedback despre 2023 și a subliniat aspirațiile sale pentru 2024.
„Se vorbește mult despre faptul că mașina mi se potrivește bine, că îmi place”.
“Să fiu sincer, ea mi-a oferit doar dureri de cap. Coechipierul meu și echipa nu înțeleg acest lucru.”
„Nu mi-a făcut plăcere să o pilotez. A trebuit să adaptez multe lucruri și să fac experimente din punct de vedere al setup-ului.”
„Sper ca 2024 să am o mașină mai versatilă, mai ușor de setat”.
Îmbunătățirea gestiunii pneurilor și manevrabilitatea monopostului, sunt obiectivele celor de la Ferrari pentru sezonul următor. Acest lucru va fi crucial mai ales în regim de cursă, unde gestionarea pneurilor a fost un punct slab în ultimii ani.
Marele Premiu din Las Vegas a fost un punct de cotitură pentru Ferrari. Leclerc a reușit să își păstreze pneurile și să se lupte cu Verstappen pentru victorie.
Fără un incident nefericit în antrenamentele libere, Carlos Sainz ar fi pornit de pe locul doi și ar fi luptat și el pentru o poziție la vârf.
În orice caz, echipa tehnică a lui Fred Vasseur poate avea încredere în rezultatul obținut. În cele din urmă, însă, primele indicii privind evoluția lor din 2024 vor sosi în testele de pre-sezon.
Ferrari va încerca să îi mulțumească pe ambii piloți cu mașina din acest an – deși performanța „absolută” trebuie să rămână prioritară.