Agrement versus competiție: Care sunt diferențele dintre karturi?

Karturile de agrement sunt făcute pentru a putea fi conduse de oricine.

În direcția opusă avem karturile de competiție, rapide, costisitoare, și care pedepsesc pilotul pentru cea mai mică greșeală. Pentru cei care vor să treacă de pe karturi Vmax pe Rotax, există niște diferențe care trebuie luate în considerare.

Motorul

Karturile de agrement nu sunt create pentru performanță. Motorul este electric, cu viteza de accelerație mult mai mică, ținând persoana de la volan, chiar și cea fără experiență, sigură. Karturile competitive sunt, în majoritatea timpului, conduse de piloți cu experiență. Deși gradul de experiență diferă, acestea accelerează mult mai repede și sunt mai agresive, având motorul în 2 timpi și ajungând la 50 CP.

Șasiul si greutatea

Pe langa faptul ca sunt mult mai lente din punct de vedere al motorului, karturile de agrement sunt și mult mai grele, din cauza protectiilor suplimentare laterale, aducandu-le greutatea la 100-120 kg. Karturile de performanță au protecție minimală a pilotului, ele focusându-se pe viteza si preciziei, optimizând greutatea. De obicei, nu depășesc 90 kg.

Reglaje și întreținere

Karturile commerciale sunt făcute pentru a funcționa fără multe reglaje. Se fac întrețineri minime, de rutină, pentru a se asigura o condiție optimă și, cel mai important sigură. La campionate, verificările sunt la ordinea zilei. Se verifică motorul, sistemul de răcire, torsiunea șasiului, presiunea și temperatura în pneuri, sistemul de frânare, cel electric și direcția.

În concluzie, deși distincte, ambele forme de karting necesită precizie, dedicare și viteza. Este important ca pilotul să rămână concentrat, indiferent de cât de nou sau tehnic este kartul.

Despre autor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *