Alex Palou a câștigat Prima cursă din sezonul 2025 al NTT IndyCar Series, care a avut loc duminică, străzile tradiționale din St. Petersburg găzduind această disciplină a motorsportului pentru a 21-a oară. Spaniolul a avut o cursă fără erori ce i-a permis să obțină victoria în prima etapă a sezonului, acesta fiind plecat din grilă chiar de pe locul opt.
Veteranii seriei, Scott Dixon și Josef Newgarden au completat podiumul, fiecare pilot luptând cu probleme care i-au împiedicat să ocupe primul loc.

Povestea Cursei
Cursa abia începuse înainte ca un incident de proporții să atragă după sine prima neutralizare după nici măcar un tur. Pe măsură ce cei 27 de piloți treceau prin primele două viraje, spațiul pe circuitul stradal devenea din ce în ce limitat, iar monoposturile se ciocneau unele de altele. În virajul 3 Nolan Siegel a fost acroșat de Will Power.
Ambii piloți au intrat puternic în zid, iar debutantul Louis Foster s-a răsucit și el în mijlocul plutonului, în timp ce restul piloților încercau să evite haosul. Toți cei trei piloți au fost nevoiți să se retragă pe loc, fără să fi parcurs niciun tur complet în sezonul 2025.
Perioada de neutralizare a însemnat pentru piloții care au pornit cu pneurile noi din acest sezon cu compoziție foarte moale au putut intra la boxe în turul al treilea pentru a scăpa de pneurile inferioare. În general, pe parcursul weekend-ului, echipele au făcut tot ce au putut pentru a utiliza pneurile mai moi pe care Firestone le-a adus în acest weekend, dar acestea s-au degradat prea repede și puțini au fost capabili să le folosească pentru mai mult de 10 tururi. Toți piloții, cu excepția a nouă, au profitat de această oportunitate, ceea ce a condus la strategii împărțite pentru restul cursei.

Odată ce cursa a fost reluată, aceasta a continuat fără întrerupere și într-un ritm monoton pentru restul după-amiezii.
Câțiva piloți au încercat să facă ca pneurile moi Guayule Firestone să dureze 30 de tururi, împărțind cursa de 100 de tururi în aproximativ trei părți egale.
Această strategie nu a funcționat bine, însă, și toți au fost nevoiți să intre din nou pentru a schimba pneurile după mai puțin de 10 tururi.
Pato O’Ward a rămas pe pneurile moi mai mult decât oricare alt pilot, 20 de tururi într-un singur stint. Este și mai surprinzător faptul că a reușit să urce în pluton atât de repede.

Tânărul star a început cursa pe locul 23, dar a urcat pe locul 11 până la sfârșitul cursei.
Spaniolul Alex Palou a câștigat cursa, cu puțin peste 25% din tururile conduse. Alex Palou a avut grijă de pneuri pe parcurusul cursei mai bine decât concurenții săi și s-a luptat cu Josef Newgarden în ultimele tururi, în ciuda problemelor cauzate de trafic (cei ce nu erau în același tu cu liderul) Deși părea că va lupta pentru victorie în ultimele 10 tururi, Josef Newgarden a avut o scădere dramatică de ritm în ultimul tur.
El a dezvăluit după cursă că a avut probleme cu combustibilul, ceea ce a făcut ca echipajul de la boxe să îl anunțe prin radio să renunțe la ritmul normal al său pentru a putea ajunge la linia de sosire. Acest lucru i-a permis lui Scott Dixon să îl depășească și să ocupe locul doi pe podium.
Nici Scott nu a scăpat fără probleme. Dixon a pilotat în întreaga cursă fără comunicații radio și a considerat că și-ar fi putut asigura singur victoria dacă ar fi putut intra la boxe în momentele optime. Calculul greșit al combustibilului și problemele radio au fost micile detalii care au determinat în cele din urmă ordinea de pe podium într-o luptă strânsă.
Piloții revin pe pistă peste trei săptămâni, când IndyCar va reveni pe noul circuit Thermal Club pentru o rundă care, de data aceasta, va fi una cu puncte.
Rezultatele Cursei
# | Pilot | Interval | Tururi conduse | Puncte |
---|---|---|---|---|
1 | Alex Palou | 1:51:08.5118 | 26 | 51 |
2 | Scott Dixon | 2.8669 | 5 | 41 |
3 | Josef Newgarden | 6.2044 | 2 | 36 |
4 | Scott McLaughlin | 8.6878 | 40 | 36 |
5 | Kyle Kirkwood | 10.9709 | – | 30 |
6 | Marcus Ericsson | 23.0835 | – | 28 |
7 | Felix Rosenqvist | 24.2895 | – | 26 |
8 | Christian Lundgaard | 32.2045 | 23 | 25 |
9 | Rinus VeeKay | 38.9443 | – | 22 |
10 | Alexander Rossi | 42.3385 | – | 20 |
11 | Pato O’Ward | 42.7293 | – | 19 |
12 | Graham Rahal | 48.4992 | – | 18 |
13 | David Malukas | 49.1500 | – | 17 |
14 | Santino Ferrucci | 49.5216 | – | 16 |
15 | Christian Rasmussen | 52.3835 | – | 15 |
16 | Colton Herta | 52.7048 | 1 | 15 |
17 | Conor Daly | 59.6324 | – | 13 |
18 | Kyffin Simpson | 60.1700 | – | 12 |
19 | Callum Ilott | 61.2300 | – | 11 |
20 | Robert Shwartzman | 62.3750 | – | 10 |
21 | Sting Ray Robb | 1 lap | – | 9 |
22 | Devlin DeFrancesco | 1 lap | – | 8 |
23 | Jacob Abel | 1 lap | – | 7 |
24 | Marcus Armstrong | 54 laps | 3 | 7 |
25 | Nolan Siegel | 100 laps | – | 5 |
26 | Will Power | 100 laps | – | 5 |
27 | Louis Foster | 100 laps | – | 5 |
Sursă Thumbnail : AutoNews Info
Surse inspirație (pe lângă vizionare personală) – Motorsport, Motorsport Week