You are currently viewing Alex Palou, câștigător incontenstabil la St. Petersburg

Alex Palou, câștigător incontenstabil la St. Petersburg

Alex Palou a câștigat Prima cursă din sezonul 2025 al NTT IndyCar Series, care a avut loc duminică, străzile tradiționale din St. Petersburg găzduind această disciplină a motorsportului pentru a 21-a oară. Spaniolul a avut o cursă fără erori ce i-a permis să obțină victoria în prima etapă a sezonului, acesta fiind plecat din grilă chiar de pe locul opt.

Veteranii seriei, Scott Dixon și Josef Newgarden au completat podiumul, fiecare pilot luptând cu probleme care i-au împiedicat să ocupe primul loc.

Josef Newgarden, Alex Palou, Scott Dixon – Sursă Foto – Indycar/X

Povestea Cursei

Cursa abia începuse înainte ca un incident de proporții să atragă după sine prima neutralizare după nici măcar un tur. Pe măsură ce cei 27 de piloți treceau prin primele două viraje, spațiul pe circuitul stradal devenea din ce în ce limitat, iar monoposturile se ciocneau unele de altele. În virajul 3 Nolan Siegel a fost acroșat de Will Power.

Ambii piloți au intrat puternic în zid, iar debutantul Louis Foster s-a răsucit și el în mijlocul plutonului, în timp ce restul piloților încercau să evite haosul. Toți cei trei piloți au fost nevoiți să se retragă pe loc, fără să fi parcurs niciun tur complet în sezonul 2025.

Sursă Video – Indycar/X

Perioada de neutralizare a însemnat pentru piloții care au pornit cu pneurile noi din acest sezon cu compoziție foarte moale au putut intra la boxe în turul al treilea pentru a scăpa de pneurile inferioare. În general, pe parcursul weekend-ului, echipele au făcut tot ce au putut pentru a utiliza pneurile mai moi pe care Firestone le-a adus în acest weekend, dar acestea s-au degradat prea repede și puțini au fost capabili să le folosească pentru mai mult de 10 tururi. Toți piloții, cu excepția a nouă, au profitat de această oportunitate, ceea ce a condus la strategii împărțite pentru restul cursei.

Noul cauciuc din Guayule – Sursă : MotorTrend

Odată ce cursa a fost reluată, aceasta a continuat fără întrerupere și într-un ritm monoton pentru restul după-amiezii.

Câțiva piloți au încercat să facă ca pneurile moi Guayule Firestone să dureze 30 de tururi, împărțind cursa de 100 de tururi în aproximativ trei părți egale.

Această strategie nu a funcționat bine, însă, și toți au fost nevoiți să intre din nou pentru a schimba pneurile după mai puțin de 10 tururi.

Sursă Video – Indycar/X

Pato O’Ward a rămas pe pneurile moi mai mult decât oricare alt pilot, 20 de tururi într-un singur stint. Este și mai surprinzător faptul că a reușit să urce în pluton atât de repede.

Sursă Foto – Motociclismo

Tânărul star a început cursa pe locul 23, dar a urcat pe locul 11 până la sfârșitul cursei.

Spaniolul Alex Palou a câștigat cursa, cu puțin peste 25% din tururile conduse. Alex Palou a avut grijă de pneuri pe parcurusul cursei mai bine decât concurenții săi și s-a luptat cu Josef Newgarden în ultimele tururi, în ciuda problemelor cauzate de trafic (cei ce nu erau în același tu cu liderul) Deși părea că va lupta pentru victorie în ultimele 10 tururi, Josef Newgarden a avut o scădere dramatică de ritm în ultimul tur.

El a dezvăluit după cursă că a avut probleme cu combustibilul, ceea ce a făcut ca echipajul de la boxe să îl anunțe prin radio să renunțe la ritmul normal al său pentru a putea ajunge la linia de sosire. Acest lucru i-a permis lui Scott Dixon să îl depășească și să ocupe locul doi pe podium.

Sursă Video – IndyCar/X

Nici Scott nu a scăpat fără probleme. Dixon a pilotat în întreaga cursă fără comunicații radio și a considerat că și-ar fi putut asigura singur victoria dacă ar fi putut intra la boxe în momentele optime. Calculul greșit al combustibilului și problemele radio au fost micile detalii care au determinat în cele din urmă ordinea de pe podium într-o luptă strânsă.

Piloții revin pe pistă peste trei săptămâni, când IndyCar va reveni pe noul circuit Thermal Club pentru o rundă care, de data aceasta, va fi una cu puncte.

Rezultatele Cursei

#PilotIntervalTururi condusePuncte
1Alex Palou1:51:08.51182651
2Scott Dixon2.8669541
3Josef Newgarden6.2044236
4Scott McLaughlin8.68784036
5Kyle Kirkwood10.970930
6Marcus Ericsson23.083528
7Felix Rosenqvist24.289526
8Christian Lundgaard32.20452325
9Rinus VeeKay38.944322
10Alexander Rossi42.338520
11Pato O’Ward42.729319
12Graham Rahal48.499218
13David Malukas49.150017
14Santino Ferrucci49.521616
15Christian Rasmussen52.383515
16Colton Herta52.7048115
17Conor Daly59.632413
18Kyffin Simpson60.170012
19Callum Ilott61.230011
20Robert Shwartzman62.375010
21Sting Ray Robb1 lap9
22Devlin DeFrancesco1 lap8
23Jacob Abel1 lap7
24Marcus Armstrong54 laps37
25Nolan Siegel100 laps5
26Will Power100 laps5
27Louis Foster100 laps5

Sursă Thumbnail : AutoNews Info

Surse inspirație (pe lângă vizionare personală) – Motorsport, Motorsport Week

Distribuie articolul:

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Lasă un răspuns