Formula1:Analiză după ziua de vineri din MP al Regiunii Emilia Romagna – Surprize, Surprize

Distribuie articolul:

Max Verstappen, aflat într-o postură neputincioasă, rar întâlnită în ultimii ani: „O zi dificilă, A fost pur și simplu dificil să obțin un echilibru bun și nu m-am simțit cu adevărat confortabil în mașină. În schimbările de direcție este foarte ușor să pierd mașina, așa că sunt câteva lucruri la care trebuie să ne uităm, pentru că astăzi a fost pur și simplu rău. De asemenea, ritmul de cursă a fost foarte prost, așa că, cu siguranță, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le îmbunătățim dacă vrem să fim competitivi mâine.”

După o zi de vineri, caracterizată de cifre groaznice pentru echipa din Milton Keynes (poate cel mai departe de etalon după 2020), team-ul condus de Christian Horner rămâne cu speranța că ședința lungă din noaptea de vineri spre sâmbătă a adus câteva soluții tehnice oportune. Există minuni, dar ele pot fi realizate de o echipă tehnică slăbită? N-aș zice, însă pot fi realizate de cel mai bun pilot de pe grilă, candidat deja la un loc în top 7 piloți din istorie, aflat în vârful carierei sale.

Cei de la Ferrari au avut parte de o zi foarte bună pentru a-și testa pachetul de upgrade-uri livrat la Imola, iar piloții s-au descurcat foarte bine. Charles Leclerc a reușit cel mai bun timp al zilei de vineri, dar încă mai este mult până la o victorie istorică pe circuitul din Emilia Romagna. Oricum, monegascul a adresat laude monopostului său upgradat în declarația de la finalul zilei:

„Sentimentul cu mașina este destul de bun, îmbunătățirile aduse mașinii funcționează așa cum ne așteptam, ceea ce reprezintă un pas bun. Și da, a fost o zi foarte liniștită, așa că este grozav, iar a fi acasă este întotdeauna un sentiment special pentru Ferrari, a fi aici și a avea atât de mult sprijin pe toată pista înseamnă foarte mult pentru noi toți.

Va fi grozav dacă weekendul va continua în această direcție. Cu toate acestea, mâine condițiile se vor schimba masiv. Vântul se va întoarce complet, ceea ce va avea un efect mare asupra tuturor mașinilor, iar acolo trebuie să fim cei mai buni la anticiparea acestor schimbări.”

Adevăratul performer al zilei este McLaren, echipă care, în realitate, dovedește cel mai bun ritm în cursă și în calificări.

Lando Norris a realizat un tur de forță pe pneurile soft în a doua sesiune de calificări, fiind cu 0.25s mai rapid decât Charles Leclerc până în Rivazza 1, unde a greșit, iar ulterior a virat spre boxe. În ritm de cursă, McLaren dovedește o superioritate clară față de rivali. Piastri a avut o medie de 1.20.53 cu pneul hard, într-un stint de 10 tururi, iar Lando Norris a rulat 15 tururi cu pneul medium, având o medie de 1.20.83. În fapt, Charles Leclerc se intercalează între piloții McLaren, cu 1.20.73 pe medium, dar stintul său a durat doar 9 tururi.

În clasament urmează piloții Mercedes, dar stinturile de 6 tururi pe pneul hard nu sunt concludente pentru a fi analizate. Apoi se regăsește Sergio Perez, cu o medie de 1.21.3 după 9 tururi pe medium, la două sutimi în fața lui Carlos Sainz, care a avut un stint asemănător. Sunt 6 zecimi/tur între Piastri și primul Red Bull.

Ritmul de calificare: Plusuri și minusuri pentru fiecare echipă

Red Bull: monopost rapid în primele 6 viraje (până în Villeneuve, la limita dintre primul și al doilea sector), etalon pe linile drepte (la mică distanță de McLaren și Ferrari), dar cu mapări puțin mai restrictive ale propulsorului. Verstappen a pierdut 2 zecimi în Tosa – T7 – apoi fiind mai lent în fiecare viraj până la final, în comparație cu Leclerc. Probleme mari în Acque Minerali, unde a pierdut încă 0.1s, și în Variante Alta. Cel mai rapid monopost în ultimul viraj

Ferrari: probleme în primul sector (unde McLaren are superioritare), cel mai rapid monopost în sectoarele 2 și 3, pe reaccelerări și în apexul virajelor 7, 9, 11, 14-15, 17.

McLaren: cel mai rapid monopost în primul sector, aduce pneurile cel mai rapid în temperatură. Din T7 își imparte virajele cu monopostul Ferrari.

Ritmul de calificare: Plusuri și minusuri pentru fiecare echipă

Red Bull: monopost rapid în primele 6 viraje (până în Villeneuve, la limita dintre primul și al doilea sector), etalon pe linile drepte (la mică distanță de McLaren și Ferrari), dar cu mapări puțin mai restrictive ale propulsorului. Verstappen a pierdut 2 zecimi în Tosa – T7 – apoi fiind mai lent în fiecare viraj până la final, în comparație cu Leclerc. Probleme mari în Acque Minerali, unde a pierdut încă 0.1s, și în Variante Alta. Cel mai rapid monopost în ultimul viraj

Ferrari: probleme în primul sector (unde McLaren are superioritare), cel mai rapid monopost în sectoarele 2 și 3, pe reaccelerări și în apexul virajelor 7, 9, 11, 14-15, 17.

McLaren: cel mai rapid monopost în primul sector, aduce pneurile cel mai rapid în temperatură. Din T7 își imparte virajele cu monopostul Ferrari.

Să vorbim despre restul grilei. Monopostul Mercedes a avut evoluții bune pe zonele de accelerație și în ultimele 2 viraje. În rest, pierde masiv față de Ferrari și McLaren pe toate virajele medii-rapide. Este foarte posibil ca piloții să fi rulat cu mai puțin combustibil în rezervor. Aston Martin și VCARB reprezintă enigmele zilei. Prima menționată a rulat extrem de slab, după pachetul uriaș de upgrade-uri care a fost a fost adus. Yuki Tsunoda a rulat cu o cantitate mai mică de benzină în rezervor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *