Potrivit dailysportscar, Lamborghini va înceta atât programul HyperCar, cât și , cel mai probabil , și cel LMGT3 din Campionatul Mondial de Anduranță cu efect imediat, ceea ce va face ca atât Hypercar-ul SC63 LMDh, cât și mașina Huracan LMGT3 să părăsească grila.
Singura veste bună este că SC63 va continua probabil să concureze în IMSA, fie prin intermediul unui efort cu o singură mașină pentru întregul sezon, fie printr-o operațiune extinsă cu două mașini.
Zvonurile au persistat luni de zile cu privire la viitorul programelor Iron Lynx/Squadra Corsa în 2025. Rezultatele nu au fost acolo pe pistă nici pentru mașina LMDh, nici pentru Iron Lynx și Iron Dames în mașinile lor GT3. Între restricțiile bugetare, lipsa de pregătire și dezvoltare pentru SC63 și lipsa de fiabilitate cu Huracan, uzina italiană s-a confruntat cu multiple greutăți în lupta pentru a fi competitivă pentru sezonul 2024.
De asemenea, de adăugat faptul că 2025 va fi ultimul sezon oficial pentru Huracan în competițiile mari internaționale și se pare că toată lumea se orientează deja către oportunități mai buni, inclusiv Iron Dames.
Zvonurile și „frica” apăruseră încă din vară , de când WEC a anunțat noua regulă Hypercar cu două prototipuri, care va cere tuturor producătorilor să alinieze cel puțin două prototipuri pe grilă începând cu 2025. Lamborghini s-a confruntat cu realitatea necesității de a avea un al doilea prototip pe pistă, chiar și atunci când le lipsea dezvoltarea și progresul cu singurul lor înscris.
De asemenea, acest lucru deschide acum ușa pentru ca un alt producător să ia locul lui Huracan în rândurile LMGT3, iar speculațiile continuă să se îndrepte către Mercedes-AMG și posibilitatea de a vedea AMG GT3 omologat rapid și înscris în WEC pentru 2025, ceea ce ar fi un alt pas către Mercedes pentru a-și asigura propriul loc pe grila Hypercar.
Ce se întâmplă cu Iron Dames?
Există multe lucruri care trebuie luate în considerare și, în esență, toate opțiunile sunt pe masă, iar acest lucru include modificarea celor două echipe GT ale Lamborghini, Iron Lynx și Iron Dames. Lamborghini trebuie să echilibreze responsabilitățile financiare ale derulării acestor programe la nivel general, precum și nevoia de a-și extinde programul SC63 Hypercar, și se pare că Dames ar putea fi pe cale de dispariție pentru a face lucrurile să funcționeze.
Potrivit Racer, există o probabilitate ca Dames să părăsească Lamborghini pentru a se întoarce la Porsche și a prelua conducerea Pure X Rxcing, care obținut deja titlul mondial la LMGT3 în 2024 și care va face tranziția la o echipă LMP2 în European Le Mans Series și Asian LMS în 2025. Mișcarea le va fi familiară celor de la Dames, deoarece echipa a avut, în acest sezon, un 911 GT3 R (992) în ELMS și anterior au concurat cu 911 RSR-19 2023 și cei de la Dames nu au avut prea mult succes cu Huracan în 2024, nici în WEC, nici în IMSA Endurance Cup, și, după rezultate și palmaresul general al echipei, pare că este vorba mult mai mult de mașină decât de talentul din spatele volanului. Huracan a fost cel puțin nesigur pentru Dames în WEC, cu mai multe de retrageri și nicio clasare pe podium în urma eforturilor lor. Iron Lynx nr. 60 nu s-a descurcat mult mai bine, clasarea lor pe locul 3 la Spa fiind o mare diferență față de restul formelor lor de curse din acest sezon – o poziție medie de sosire de 12,8. Cu toate acestea, într-o răsturnare completă de situație, Lynx tocmai a câștigat titlul european LMGT3 în ELMS cu puțin peste două săptămâni în urmă.
Așadar, ar putea îndepărtarea de Iron Dames să economisească suficienți bani pentru a menține programul SC63 în funcțiune – și, mai important, să se dezvolte în 2025? Dacă acesta este genul de sacrificiu necesar pe care trebuie să îl vedem pentru a se întâmpla acest lucru, nu ar fi o alegere rea.
Sursă Thumbnail – The News Market