You are currently viewing Autocritica Squad se pregătește în Suedia pentru noul sezon din FIA ​​Eco Rally Cup

Autocritica Squad se pregătește în Suedia pentru noul sezon din FIA ​​Eco Rally Cup

Mircea Meșter și Cornel Șocariciu vor lua startul, pentru al treilea sezon consecutiv, în Cupa Mondială FIA de Regularitate cu Mașini Electrice (FIA Eco Rally Cup). Autocritica Squad, singurul echipaj românesc din competiție, va concura cu Renault Megane E-Tech Electric și Renault 5 E-Tech Electric la 9 din cele 13 etape programate în 2025.

2023 a fost primul sezon pentru Mircea Meșter și Cornel Șocariciu în FIA Eco Rally Cup, competiția internațională de regularitate cu mașini electrice, iar cea mai bună clasare a fost un loc 5 la etapa din Cehia. În 2024, Autocritica Squad a participat la eco-raliurile din prima jumătate a sezonului, iar cel mai bun rezultat a venit tot în Cehia, chiar pe terenul campionilor mondiali, Mircea Meșter și Cornel Șocariciu reușind să se impună la una dintre cele mai dificile etape din campionat.

Autocritica Squad reprezintă Autocritica.ro, publicație digitală automotive ultra-quality lansată pe piață în 2021 și în cadrul căreia Mircea Meșter și Cornel Șocariciu activează ca jurnaliști. Prezența constantă a echipei în Cupa Mondială FIA este o primă explorare internațională la nivel înalt pentru publicația 100% românească.

În 2025 echipajul va lua startul pentru a treia oară într-un sezon din Cupa Mondială FIA de Regularitate cu Mașini Electrice și va participa la 9 etape, inițial cu Renault Megane E-Tech Electric, apoi, în a doua jumătate a sezonului, cu noul Renault 5 E-Tech Electric. În plus, Mircea Meșter și Cornel Șocariciu vor lua startul și la Östersund Winter Eco Rally, etapa din Suedia fiind una de antrenament pentru Autocritica Squad, înaintea unui sezon care se anunță extrem de disputat.

„Începem sezonul optimiști, pentru că cele două modele pe care le vom utiliza în 2025 sunt foarte potrivite pentru acest tip de competiție. Pentru că una dintre cerințele tehnice ale competiției este ca mașinile care concurează să nu aibă niciun fel de modificare față de versiunea de producție, Renault Megane E-Tech Electric și Renault 5 E-Tech Electric bifează cu brio toate caracteristicile de manevrabilitate, dinamică și consum de care avem nevoie pe serpentinele de la Monte Carlo, pe gheața suedeză, în Dolomiți, în Islanda, pe șoselele de coastă de pe malul Atlanticului sau pe drumurile înfășurate pe dealuri din Cehia și Slovenia. Am ales 9 etape din cele 13 ale sezonului și sperăm să adunăm cât mai multe podiumuri care să ne ofere o clasare finală în Top 5 al Cupei Mondiale FIA Eco Rally Cup. Orice rezultat mai bun decât acesta va fi binevenit, pentru că ne luptăm cu echipaje care au mulți ani de experiență în regularitate, și care se bazează pe campionate naționale foarte puternice – un lucru care nouă ne lipsește complet. Sunt sigur că etapa din Suedia va fi terenul ideal de pregătire pentru noi înaintea acestui sezon”, spune Mircea Meșter, pilotul echipajului Autocritica Squad.

Calendarul FIA Eco Rally Cup  din 2025 are în total 13 etape programate în Belgia, Cehia, China, Elveția, Islanda, Italia, Marea Britanie, Monaco, Portugalia, Scoția, Slovenia și Spania, iar Autocritica Squad va lua startul în cel puțin 9 raliuri, acesta urmând să fie sezonul cu cele mai multe participări pentru echipajul român. În clasamentul general al competiției, fiecare echipaj va puncta cu cele mai bune 8 rezultate adunate la etapele la care participă de-a lungul sezonului.

FIA Eco Rally Cup este singura competiție internațională de regularitate dedicată mașinilor electrice de serie, iar raliurile se desfășoară pe drumuri publice, în regim de trafic normal. Accentul în competițiile de regularitate este pus pe constanță, în FIA Eco Rally Cup fiind luat în calcul însă și consumul de energie, un element important care poate răsturna clasamentele stabilite pe probe.

Pentru a optimiza consumul modelelor electrice Renault, echipajul Autocritica Squad contează pe anvelopele speciale furnizate de Michelin, partenerul tehnic al echipei. De-a lungul sezonului, echipajul românesc va utiliza atât anvelope din gama Michelin Pilot Sport, cât și din gama dedicată electricelor Pilot Sport EV, care permit reducerea consumului de energie cu până la 7%.

”Experiența acumulată în sezoanele din 2023 și 2024 nu doar că ne motivează să continuăm, dar ne pune într-o poziție din care putem să renunțăm la statutul de underdog și să jucăm în această disciplină complexă aproape de la același nivel cu concurenții mult mai bine cotați. Mai avem multe lucruri de perfecționat, iar orice kilometru în plus pe probele de regularitate ne va aduce și mai aproape de podiumuri recurente. Sunt mândru că pot reprezenta România într-o competiție girată de FIA și că există parteneri puternici care susțin ideea noastră”, spune Cornel Șocariciu, copilotul echipajului Autocritica Squad.

ETAPĂ DE ANTRENAMENT ÎN SUEDIA

Sezonul 2025 începe pentru Autocritica Squad cu o etapă de antrenament în Suedia. Östersund Winter Eco Rally este un raliu de regularitate, programat între 23 și 25 ianuarie,  care se va desfășură pe drumuri acoperite cu zăpadă și gheață în condiții de temperatură care coboară până la -25 de grade Celsius, iar pe lista de start se află cele mai bune echipaje locale, dar și echipaje de top care se vor lupta cu siguranță pentru titlu în FIA Eco Rally Cup.  

În cele două zile ale raliului de regularitate, echipajele vor avea de parcurs aproximativ 400 de kilometri, mai mult de jumătate dintre aceștia în regim de probă specială. Punctul culminant al raliului suedez va fi o probă specială care se va desfășura pe un lac înghețat și care va testa atât capacitatea echipajelor de a rula în regim de regularitate, cât și tehnica de pilotaj.

Mircea Meșter și Cornel Șocariciu au participat la trei ediții ale Östersund Winter Eco Rally, iar cel mai bun rezultat al echipajului românesc la etapa suedeză a venit în 2024, când a terminat pe locul al cincilea la General.

Etapa din Suedia este unică, fiind singura care se desfășoară integral pe drumuri acoperită de zăpadă și gheață. Tocmai de aceea vorbim despre un raliu în care pilotajul joacă un rol determinant, mult mai important decât în celelalte etape ale calendarului. Orice eroare minoră te poate scoate din competiție, pentru că gheața nu iartă, iar concurenții locali acoperă o bună parte din lista de echipaje. Vom avea alături însă un Renault Megane E-Tech Electric, una dintre cele mai echilibrate electrice de pe piață la nivel dinamic, iar anvelopele de iarnă Michelin Pilot Alpin ne vor fi aliați pe șoselele și drumurile forestiere înghețate din zona orașului Östersund”, spune Mircea Meșter.

Alături de Autocritica Squad se va afla în 2025 și OMV eMotion, rețea de stații de încărcare pentru mașini electrice dezvoltată de OMV la nivel regional. În rețeaua OMV eMotion din țara noastră există stații de încărcare rapidă cu puteri de până la 300 kW, iar energia electrică de la aceste stații provine integral din surse regenerabile. Planul companiei OMV Petrom, cel mai mare furnizor de servicii de mobilitate electrică din România, este de a deschide în țara noastră peste 5000 de puncte de încărcare până la sfârșitul anului 2030.

„Ne bucurăm că avem alături trei companii foarte importante care susțin aventura noastră internațională în singura competiție organizată de FIA care utilizează mașini de serie. Renault, Michelin și OMV Petrom prin rețeaua de stații OMV eMotion ne vor fi alături în toate cele 10 etape ale sezonului și sperăm să ne ridicăm la nivelul încrederii pe care au investit-o în noi”, declară cei doi membri ai echipajului Autocritica Squad.

Programul Autocritica Squad în FIA ​​ECO Rally Cup 2025

23-25 ianuarie – Östersund Winter Eco Rally – Suedia (test pre-sezon)

27 februarie – 02 martie – MAHLE Eco Rally de la Comunitat Valenciana – Spania

14-16 martie – Czech New Energies Rally – Cehia

28-30 martie – Oeiras Eco Rally – Portugalia

11-13 aprilie –  MAHLE Eco Rally – Slovenia

22-25 mai – e-Rallye Ardenne Roads – Belgia

06-07 iunie – EcoRally Iceland – Islanda

28-31 august – E-Rallye du Chablais – Elveția
15-18 octombrie – eRallye Monte-Carlo – Monaco

07-09 noiembrie – ECO Dolomites GT – Italia

În calendarul Cupei Mondiale FIA de Regularitate cu Mașini Electrice mai fac parte și etapele Eco Rally Scotland – Marea Britanie (26-27 iulie), Eco Rally A Coruna – Spania (19-21 septembrie), Greater Huangshan International EcoRally – China (23-28 septembrie) și Eco Rally da Madeira – Portugalia (03-04 octombrie).

În clasamentul final FIA Eco Rally Cup 2025 se vor lua în calcul cele mai bune 8 rezultate obținute în sezonul 2025.

Sursa articol: Berti Panaiot (Comunicat de presă)

Sursa foto: Berti Panaiot (Comunicat de presă)

Distribuie articolul:

Andrei Vlad Baicu

Am vârstă de 25 de ani și am terminat Academia de Studii Economice din București profilul Marketing și Masterul în Relații Publice în Marketing. Sunt pasionat de motorsport de când eram copil. Am participat ca spectator la FIA GT, Renault Road Show și alte evenimente iar din anul 2019 particip activ ca spectator la competiții naționale și pe viitor îmi doresc și la cele internaționale. Am și un cont de Instagram cu numele baicu.vlad_romaniaculturecars unde postez de la competitii dar și un canal de YouTube cu numele Romania Culture Cars unde postez vloguri și interviuri.

Lasă un răspuns