George Russell a reușit o performanță remarcabilă în calificările Marelui Premiu al Canadei, obținând pole position-ul într-o manieră impresionantă și surprinzându-i pe Max Verstappen, piloții McLaren și piloții Ferrari.

Pilotul britanic de la Mercedes a fost singurul care a coborât sub pragul de 1:11, oprind cronometrul la 1:10.899. A fost cel mai rapid tur al sesiunii, cu 1 zecime și 60 de miimi mai bun decât timpul lui Verstappen, care va porni totuși din prima linie — un rezultat ce marchează a 200-a prezență în prim-planul grilei pentru echipa austriacă Red Bull Racing.

Oscar Piastri, liderul clasamentului general, s-a clasat al treilea, în timp ce coechipierul său, Lando Norris, a comis o greșeală în primul tur rapid din Q3 și nu a mai reușit să îmbunătățească la a doua încercare, fiind nevoit să ia startul duminică pe locul al șaptelea.

Mercedes a confirmat ritmul solid arătat în antrenamente, cu Kimi Antonelli pe un excelent loc patru, urmat de Lewis Hamilton — o schimbare notabilă de formă pentru ambele echipe. Fernando Alonso va lua startul de pe poziția a șasea, într-un Aston Martin care arată competitiv și în acest weekend.

În spatele lui Norris, Charles Leclerc a pierdut poziții importante după o eroare în ultimul tur rapid, iar tânărul pilot RB, Isack Hadjar, a impresionat cu locul nouă, însă a primit o penalizare de trei poziții pentru blocarea lui Carlos Sainz în Q1. Penultimul în top 10 este Alex Albon, în ciuda unei probleme tehnice în prima parte a calificărilor, când o bucată de caroserie desprinsă(mai specific, „capota”) a cauzat o întrerupere cu steag roșu. De asemenea și Yuki Tsunoda a fost penalizat cu 10 poziții pe grilă în ultima sesiune de antrenamente, pentru depășirea sub condiții de steag roșu, Franco Colapinto completând, astfel, top 10-ul grilei cursei de duminică.

Clasament Integral Calificări

Circuitul Gilles Villeneuve, cu puține viraje de mare viteză și multe zone de frânare agresivă, nu a oferit suficient „spațiu” monopostului McLaren pentru a-și demonstra eficiența aerodinamică. Previziunea s-a adeverit: Mercedes a obținut pole-ul prin George Russell, urmat de Max Verstappen pentru Red Bull, într-o sesiune de calificări intensă.

O decizie strategică importantă a fost alegerea anvelopelor în Q3: atât Russell, cât și Verstappen au optat pentru pneuri medii, în locul tradiționalelor softuri. În mod surprinzător, aceste anvelope medii – mai moi decât în alți ani – s-au comportat excelent în condițiile circuitului canadian. McLaren a mers pe calea clasică, cu softuri, mizând pe stabilitatea și performanța pachetului său tehnic, ceea ce i-a adus lui Oscar Piastri un solid loc 3 pe grilă.

Lando Norris, însă, a ratat din nou momentul decisiv în Q3. A comis o eroare de bază: a frânat prea târziu înainte de ultima șicană, pierzând spatele mașinii și fiind nevoit să iasă drept. Greșeala a fost amplificată de mesajul primit prin radio, în care inginerul de cursă i-a cerut să „revină la referințele de frânare” – un detaliu care, pentru un pilot de top, ar trebui să fie deja automatizat. În final, Norris s-a clasat doar pe locul 7, în spatele unor piloți precum Antonelli, Hamilton și Alonso – piloți pe care, teoretic, trebuia să-i depășească lejer.

Oscar Piastri a avut și el momente dificile, în special în Q1, unde a pierdut controlul la ieșirea din primul viraj, o zonă despre care Windsor avertizase anterior. Max Verstappen, în schimb, a fost impecabil. Stilul său curat, echilibrat, cu o mică pauză de direcție înainte de frânare, i-a permis să abordeze, de exemplu, virajul 2 cu o tranziție fină, aproape imperceptibilă – o tehnică pe care niciun alt pilot n-a reușit să o reproducă la fel de eficient.

George Russell a fost și el impresionant, dar stilul său rămâne mai „colțuros”, tensionat, asemănător cu cel al lui Niki Lauda în primele sale zile la BRM. Russell este mereu la limită, dar cu o marjă de eroare zero. Verstappen, deși pilotează la fel de repede, o face cu mai multă finețe și flexibilitate – are un „sweet spot” mai mare, care îi permite o operare mai aproape de limită.

Fernando Alonso a pilotat excelent pentru Aston Martin, demonstrând încă o dată abilitatea sa de a extrage maximul din pachetul tehnic. Lance Stroll, în schimb, a fost eliminat din Q1 în același monopost – o diferență care vorbește de la sine despre nivelul celor doi piloți.

Mercedes a a venit cu un pachet echilibrat, fără probleme tehnice, ceea ce a facilitat performanța lui Russell. Red Bull, pe de altă parte, a avut provocări: Verstappen s-a plâns de direcția prea grea și de lipsa de eficiență la frânare – o problemă recurentă pentru Red Bull în ultimele sezoane. Aceste incertitudini ar putea deveni critice în cursă, având în vedere că Gilles Villeneuve este unul dintre cele mai solicitante circuite pentru sistemul de frânare al unui monopost F1.

Oscar Piastri merită aplauze pentru locul 3, într-un weekend în care McLaren știa că nu va avea același avantaj. Mai mult, și-a depășit coechipierul și rivalul direct, Lando Norris. Kimi Antonelli, tânărul pilot Mercedes, a impresionat și el, clasându-se pe locul 4 cu un set uzat de pneuri medii. Stilul său de pilotaj este mai blând decât al lui Russell și excelează în zonele lente, dar încă nu are aceeași încredere în virajele rapide.

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid dintre piloții Ferrari și și-a făcut treaba fără greșeli. Charles Leclerc părea mai rapid în Q2, dar a comis o eroare majoră în a doua șicană, dând vina pe pilotul Isack Hadjar pentru această greșeală, totuși, stupidă. Max a trecut de trei monoposturi în turul său rapid fără să piardă controlul – așa că scuza lui Leclerc nu se susține.

Ar putea Russell să întoarcă soarta și să câștige în Canada duminică?

Dacă George Russell a fost surprins să vadă că a încheiat în fruntea clasamentului după sesiunea a doua de antrenamente libere (FP2) – pentru prima dată în acest sezon – atunci calificările din Canada i-au oferit un motiv și mai mare de satisfacție: a obținut pole position-ul.

Monopostul Mercedes a arătat extrem de competitiv pe Circuitul Gilles Villeneuve de-a lungul întregului weekend. Temperaturile scăzute s-au dovedit favorabile monopostului W16, o obișnuință de peste 10 ani la formația germană, iar atât Russell, cât și coechipierul său, Kimi Antonelli, au reușit să scoată maximum din pneurile de compoziție medie, în timp ce restul piloților păreau să se bazeze în special pe cele soft.

Russell a înregistrat un timp de 1:10.899 – cel mai rapid al sesiunii – și a reușit să-i învingă pe piloții McLaren, care păreau favoriți. Cu toate acestea, startul cursei se anunță tensionat, deoarece britanicul va pleca din prima linie alături de Max Verstappen, pilotul cu care a avut o coliziune în ultima etapă, desfășurată în Spania. Așadar, se anunță o luptă interesantă până în primul viraj.

După calificări, Russell a explicat că pneul mediu a fost cu siguranță varianta mai rapidă în ziua respectivă. A menționat că sesiunea de calificare a fost una imprevizibilă, cu schimbări constante în fruntea clasamentului. În Q1 a fost mai jos în clasament, însă în Q2 a reușit un tur bun. În prima parte din Q3 nu a avut ritmul dorit, fiind cu trei sau patru zecimi în urmă, dar pe final a reușit un tur puternic, beneficiind de încrederea oferită de pneul mediu.

Totuși, Russell a subliniat că succesul său nu s-a datorat exclusiv alegerii pneurilor. Deși diferența față de Oscar Piastri (aflat pe soft) a fost de aproximativ trei zecimi, Russell a recunoscut că nu ar fi fost capabil să facă exact același tur pe soft, dar nici nu crede că pneul mediu ar fi fost cu atât de mult superior. A concluzionat că, indiferent de compoziția aleasă, acel tur ar fi fost unul excepțional.

Russell nu a lăsat nimic la voia întâmplării și a reușit să obțină pole-ul cu un avans de peste o zecime. Confruntarea directă cu Verstappen de la start promite o dispută intensă, mai ales în contextul recentului lor conflict pe pistă.

Extrem de mulțumit de prestația sa, Russell a spus că turul de pole a fost probabil unul dintre cele mai intense și satisfăcătoare din cariera lui. Pe volanul său, urmărea diferența de timp (delta) și observa cum, la fiecare viraj, câștiga câte o zecime. În ultimul viraj, era deja cu șase zecimi mai rapid decât în turul precedent și a simțit că acel tur este unul „uriaș”. Când a trecut linia de sosire și a văzut că este primul, a fost luat prin surprindere, dar extrem de fericit.

Referitor la faptul că va pleca de pe grilă alături de Verstappen, Russell a făcut o remarcă ironică, spunând că mai are câteva puncte pe licența FIA „de folosit”, sugerând cu umor că este pregătit pentru orice s-ar putea întâmpla.

Lando Norris „suprapilotează”, și se vede asta

A fost același refren pentru Lando Norris în calificările din Canada: după ce a dominat sesiunea a treia de antrenamente libere (FP3), britanicul a avut dificultăți în Q3, recunoscând ulterior că a făcut „prea multe greșeli”.

În primul său tur rapid, Norris a ieșit larg, ceea ce l-a obligat să încerce imediat un al doilea tur cu același set de pneuri soft, în speranța că acestea mai ofereau suficientă aderență. Acest al doilea tur i-a adus doar poziția a șaptea pe grilă.

În ultimele minute ale sesiunii, Norris a ieșit din nou pe circuit cu gândul de a-și îmbunătăți timpul, însă a atins zidul la ieșirea din virajul 7, ceea ce i-a compromis complet ultima speranță la prima linie. Dezamăgit, pilotul McLaren a sugerat că Max Verstappen are șanse mai mari la victorie și a admis că echipa sa nu a beneficiat de același avantaj ca pe alte circuite.

Deși plecarea de pe locul șapte nu îi compromite complet șansele în lupta pentru titlu, Norris se așteaptă la o cursă dificilă, în care va trebui să recupereze poziții.

Britanicul părea să aibă un avantaj clar față de coechipierul său, Oscar Piastri, după ce a condus în FP3 și apoi din nou în Q1. Totuși, în Q3, totul s-a destrămat: a ratat șicana finală în prima tentativă, iar turul doi, cu aceiași pneuri, l-a plasat provizoriu pe locul cinci. Cu gumele noi, a mai avut o șansă, însă contactul cu zidul l-a lăsat fără progres.

Ulterior, Norris a declarat că cele două erori majore – ieșirea largă în ultimul viraj din primul tur și atingerea zidului în cel final – au fost decisive pentru clasarea slabă.

În timp ce Piastri a terminat calificările pe trei, în spatele unui Mercedes și al unui Red Bull, Norris a subliniat că McLaren nu a fost la fel de competitiv în Montreal. El a explicat că layout-ul circuitului și comportamentul monopostului în aceste condiții nu au fost favorabile echipei. Deși a fost mulțumit de echilibru în general, a admis că mașina nu era suficient de rapidă pentru pole, dar ar fi putut lupta pentru un loc în top 3 fără greșelile comise.

Norris a adăugat că asfaltul cu aderență scăzută și natura agresivă a circuitului, cu multe denivelări și borduri, afectează mai mult performanța McLaren-ului decât pe alți rivali.

Un alt subiect important a fost alegerea configurației suspensiei față: Norris a păstrat varianta modificată introdusă de echipă în acest weekend, în timp ce Piastri a revenit la versiunea anterioară. Chiar dacă această schimbare nu a avut scopul de a face mașina mai rapidă, Norris nu este sigur că a îmbunătățit senzația de control. A precizat că va fi nevoie de mai multe curse – în special în Austria și la Silverstone – pentru a evalua cu adevărat dacă această modificare aduce vreun beneficiu. A concluzionat că, deși modificarea ar putea aduce mai multă sensibilitate în pilotaj, nu este garantat că va îmbunătăți performanța pură a mașinii.

Privind spre cursă, Norris s-a arătat rezervat în privința șanselor de a urca pe podium, în lipsa unui ritm solid și constant. A menționat că strategia va juca un rol esențial, fiind posibile una, două sau chiar trei opriri la boxe în funcție de comportamentul pneurilor. Chiar dacă speră la un scenariu favorabil, a admis că nu are același nivel de încredere ca în alte curse recente și că obținerea unui loc fruntaș va fi o adevărată provocare.

Andrea Stella : „Nu am fost influențați negativ de upgrades-uri”

Șeful echipei McLaren, Andrea Stella, a afirmat că noua suspensie față experimentală nu a influențat negativ rezultatul echipei în calificările pentru Marele Premiu al Canadei din Formula 1.

La Circuit Gilles Villeneuve, performanțele echipei au fost amestecate: Oscar Piastri a obținut locul trei pe grilă, la două zecimi de secundă în urma lui George Russell, în timp ce Lando Norris a încheiat doar pe locul șapte, în urma unor greșeli în ambele tururi rapide din Q3.

Norris a fost singurul care a testat noua suspensie, concepută pentru a îmbunătăți senzația de control asupra monopostului MCL39, însă a declarat că schimbarea nu a avut un impact semnificativ. Piastri a optat să rămână cu configurația clasică. Stella a fost de acord că va fi nevoie de mai multă rulare pe circuite convenționale pentru a evalua cu adevărat eficiența noii componente.

„Am montat noua suspensie față pe mașina lui Lando,” a explicat Stella. „Ambele monoposturi aveau acces la ea, dar am vrut să experimentăm pe partea lui Lando, pentru că această modificare vizează în special transmiterea unei senzații mai clare prin suspensie și direcție.”

El a subliniat că, fiind o modificare subtilă, este greu ca piloții să-i perceapă efectele în lipsa unui test comparativ direct, dificil de realizat în timpul unui weekend de cursă.

Stella a insistat că experimentul nu a adus niciun dezavantaj pentru Norris și că poziția sa slabă pe grilă s-a datorat exclusiv greșelilor personale. Deși rezultatul final a fost modest, el a remarcat că Lando a fost competitiv pe parcursul weekendului, pierzând doar puțin în Q3. Din acest motiv, consideră testul suspensiei un succes și o opțiune de set-up care poate varia în funcție de preferințele fiecărui pilot.

Stella a declarat că Norris avea viteza necesară pentru a lupta pentru pole position și că, până la atingerea zidului în ultimul tur, timpul său era promițător. „Lando a simțit că are ritmul necesar, dar pe un circuit ca acesta, dacă încerci prea mult, plătești scump. Asta s-a întâmplat.”

Cu toate acestea, Stella a văzut și aspecte pozitive. El a remarcat un progres clar în modul în care Norris interacționează cu monopostul: „La începutul sezonului, Lando spunea că nu simte suficient din partea frontală a mașinii. Acum, cu modificările aduse – inclusiv această suspensie – pare că s-a simțit bine imediat.”

Chiar dacă greșelile din Q3 au compromis rezultatul final, Stella este încrezător că Norris poate extrage tot potențialul monopostului într-un tur de calificare. „Dacă i-am fi oferit un nou set de pneuri și i-am fi spus să nu forțeze prea mult, cu siguranță ar fi fost acolo sus, luptând pentru pole.”

Franco Colapinto a primit șansa carierei sale

Revenirea lui Franco Colapinto în Formula 1 nu a decurs tocmai cum și-ar fi dorit. După prestațiile promițătoare alături de Williams în 2024, pilotul argentinian a întâmpinat dificultăți în a-și menține ritmul în echipa Alpine, iar seria de cinci curse garantate pare să se apropie de final fără rezultate notabile.

Totuși, duminică va pleca de pe locul 10.

Colapinto nu a ajuns în Q3 – timpul său l-a plasat inițial pe poziția a 12-a, însă a câștigat două locuri în urma penalizărilor primite de Albon și Yuki. Aceasta reprezintă, astfel, cea mai bună ocazie pentru el de a obține punctele atât de importante care i-ar putea asigura un loc permanent în echipă pentru restul sezonului.

Pilotul argentinian a avut câteva ieșiri în decor în timpul weekendului de la Montreal, pe Circuit Gilles Villeneuve, așa că duminică va trebui să adopte o strategie mai prudentă. Cu toate acestea, și-a creat o poziție favorabilă pentru a profita la maximum de cursă.

O nouă distrugere a unei cariere din partea Red Bull, în curând?

Yuki Tsunoda continuă să aibă un sezon dificil în Formula 1, nereușind încă să se adapteze la monopostul Red Bull RB21, de când a urcat pentru prima dată la volanul acestuia, în cursa de acasă din Japonia. Restul sezonului 2025 nu a fost nici el mai blând cu pilotul japonez.

Deși sâmbătă a obținut al 11-lea timp în calificări – una dintre cele mai bune sesiuni ale sale în acest sezon – orice avantaj s-a risipit rapid. Tsunoda va pleca de pe ultimul loc al grilei din cauza unei penalizări de 10 poziții primite în urma unui incident din FP3.

Sancțiunea i-a fost acordată după ce l-a depășit pe Oscar Piastri în timpul unui steag roșu, o încălcare clară a regulamentului. Piastri lovise ușor zidul de la ieșirea din ultimul viraj, iar incidentul a generat apariția resturilor pe pistă și întreruperea sesiunii. Tsunoda a trecut de McLarenul avariat pe linia dreaptă din spate, în ciuda condițiilor de neutralizare.

Pilotul Red Bull a criticat decizia, numind-o „ridicolă” și susținând că nu avea alte opțiuni. El a explicat că Piastri rula cu aproximativ 80 km/h și că a fost nevoit să-l depășească pentru a evita să ruleze printre resturi care i-ar fi putut afecta monopostul. Tsunoda a insistat că a făcut-o în siguranță, cu viteză redusă și atenție la traficul din jur, dar comisarii nu au găsit circumstanțe atenuante.

Pe lângă controversa penalizării, weekendul lui Tsunoda a fost afectat și de o problemă la frâne în FP3, care i-a afectat încrederea înaintea calificărilor. Deși nu a reușit să ajungă în Q3 – pentru a cincea oară în acest sezon – el a declarat că locul 11 a fost, în context, un rezultat acceptabil.

Tsunoda a comparat situația actuală cu perioada petrecută la VCARB , explicând că acolo avea încredere deplină în monopost, lucru care îi lipsește acum în Red Bull. Pierderea unei sesiuni esențiale de antrenamente, pe un circuit tehnic precum Montreal, a contribuit și mai mult la instabilitatea sa mentală și tehnică.

Totuși, el a remarcat unele progrese după ce mașina i-a fost adusă la același nivel cu cea a lui Verstappen. Tsunoda a declarat că simte potențial în monopost și că știe exact ce viraje trebuie să îmbunătățească. Cu toate acestea, un alt start de pe poziția 20 – al doilea consecutiv – va face ca misiunea din cursa de duminică să fie extrem de dificilă pentru el.

Yuki Tsunoda a recunoscut că este conștient de ceea ce îl așteaptă în cadrul echipei Red Bull dacă rezultatele sale nu se vor îmbunătăți în restul sezonului 2025 de Formula 1.

Deși începutul său promițător, când l-a înlocuit pe Liam Lawson în al treilea Grand Prix al anului, părea să sugereze o integrare reușită în echipa principală, forma lui Tsunoda s-a deteriorat în ultimele curse. În ultimele trei etape, pilotul japonez a adunat un singur punct, încheind cu o prestație slabă în Spania – un weekend pe care el îl consideră o excepție de la parcursul general.

Conducerea Red Bull și-a exprimat public intenția de a încheia sezonul cu Tsunoda, recunoscând dificultatea de a stăpâni monopostul RB21. Cu toate acestea, pilotul știe că doar performanțele vor conta în evaluarea viitorului său.

Tsunoda a declarat că este conștient de consecințele posibile: „Atât timp cât nu performez, știu ce urmează. Știu și eu că nu este locul în care ar trebui să fiu.” Cu toate acestea, el a adăugat că are încredere că poate reveni puternic și că îmbunătățirile făcute în ultimii ani și în debutul acestui sezon sunt reale, chiar dacă în acest moment atenția presei este concentrată pe al doilea loc din Red Bull.

Pentru Marele Premiu al Canadei, Tsunoda a primit undă verde din partea echipei să testeze o modificare nedezvăluită, în speranța că această cursă poate reprezenta un moment de cotitură. „Cred că acest circuit poate fi un fel de reset. Înțelegerea mea în privința mașinii a progresat, dar am nevoie de mai mult timp pe pistă pentru a aplica totul în mod concret.”

El a mai explicat că progresul este real, dar nu simte presiunea de a forța totul imediat: „Știu că va veni acel moment, nu vreau să grăbesc lucrurile.”

Un alt factor care l-a ajutat a fost o sesiune de teste într-un monopost Red Bull RB19 pe aceeași pistă unde pilotase anterior modelul RB21. Această comparație i-a permis să ofere echipei feedback valoros privind diferențele de comportament și potențialele elemente ce pot fi împrumutate de la monopostul anterior. „Am dat multe ture, iar testul m-a ajutat să evidențiez idei utile. Deși am folosit pneuri ale academiei, deci nu identice cu cele de cursă, diferențele au fost clare. Per ansamblu, nu este o diferență uriașă, dar există lucruri de care putem profita.”

El a încheiat explicând că, în paralel, a participat și la un test de pneuri Pirelli pentru sezonul 2026, concentrându-se exclusiv pe oferirea de feedback constructiv pentru viitor.

Poate Alonso să continue forma bună demonstrată la Barcelona?

Zvonurile s-au întețit în paddock-ul de la Montreal după ce Fernando Alonso a fost văzut de mai multe ori în zona de ospitalitate a celor de la Alpine în acest weekend. Deși gurile rele speculează despre viitorul său, atenția de acum se îndreaptă acum spre prezent: poziția a șasea de pe grila de start.

Nu este cel mai bun loc ocupat de Alonso în acest sezon — în Emilia Romagna a pornit de pe cinci — însă atunci nu a reușit să termine în puncte. La Barcelona, a intrat cu greu în top 10, dar a reușit, în cele din urmă, să salveze câteva puncte pentru Aston Martin.

Este aceasta o schimbare de formă pentru veteranul spaniol? Este încă prea devreme să spunem cu certitudine. Totuși, poziția din care va pleca duminică îi oferă o oportunitate reală să arate că încă are resursele necesare pentru a lupta cu cei mai buni. Dacă reușește să se impună în duelurile strânse ale primelor viraje și să-și gestioneze cursa cu inteligența care l-a consacrat, Alonso ar putea transforma această plecare din P6 într-un rezultat remarcabil.

Pe un circuit îngust și plin de capcane precum cel de la Montreal, unde agresivitatea și experiența pot face diferența, Alonso e omul potrivit la locul potrivit. El și-a făcut un obicei din a scoate maximul din situații aparent modeste — și dacă duminică se aliniază toate stelele, cine știe?

Max Verstappen poate repeta episodul din 2024

În alte condiții, o plecare de pe locul al doilea în Formula 1 ar fi motiv de sărbătoare — dar pentru Max Verstappen, ar putea fi chiar cea mai incomodă poziție posibilă.

După un Mare Premiu tensionat la Barcelona, unde o strategie îndrăzneață s-a transformat într-un eșec și un puseu de furie, Verstappen se regăsește acum în centrul atenției nu doar din motive sportive. Confruntarea sa cu George Russell în timpul cursei din Spania i-a adus trei puncte de penalizare pe superlicență, totalul ajungând astfel la 11 — cu doar unul sub limita care atrage o suspendare automată de o cursă.

Aflat acum din nou pe grilă alături de Russell, în Canada, Verstappen este vizibil iritat de întrebările continue despre situația sa disciplinară, declarând că este „săturat” de acest subiect. Pe fondul acestei tensiuni, startul de duminică la Montreal promite să fie exploziv.

Deși a fost aproape de pole position, Verstappen a fost detronat în ultimul moment de George Russell. Olandezul a fost totuși mulțumit de performanța sa:

„Am progresat în fiecare sesiune, am planificat strategia pe medii și totul a decurs bine. Sunt mulțumit. Mașina a fost bună și vineri, dar trebuie să fim atenți la uzura pneurilor.”

Cu temperaturi mai ridicate prognozate pentru cursă și o pistă solicitantă pentru pneuri, Verstappen mizează pe gestionarea inteligentă a cauciucurilor pentru a înclina balanța în favoarea sa:

„Sperăm să fim competitivi și să extragem tot ce putem din mașină. Nu știm sigur dacă va merge, dar vom vedea după cursă.”

Helmut Marko, consilierul Red Bull, rămâne convins că Verstappen poate câștiga în Canada, în ciuda poziției secunde pe grilă:

„Suntem foarte mulțumiți. Dacă ne uităm la ritmul de cursă, Mercedes W16 pare mult mai slab în gestionarea uzurii pneurilor.”

Marko a subliniat că scenariul este similar cu cel din sezonul trecut, când Max a pornit tot de pe locul doi și a obținut victoria. În plus, alegerea strategică a pneurilor a fost „bine gândită”:

„A fost o decizie tensionată, dar a funcționat. Am păstrat ambele opțiuni și a fost alegerea potrivită.”

În ciuda presiunii și riscului de suspendare, Verstappen pare pregătit pentru o nouă demonstrație de forță, într-o cursă care promite dueluri directe, strategie fină și, poate, o nouă victorie pe teren dificil.

Surse Inspirație, reacții și știri (pe lângă vizionare personală) : Autosport, The Race, Formula Data Analysis, Racing News 365, Sky Sports, FIA, Planet F1, Motorsport Week, GP Blog, Crash, F1 Pace, Peter Windsor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *