Știri Formula1: CEO-ul Alpine dezvăluie planurile de a rezolva problemele uriașe interne.

Distribuie articolul:

Luca de Meo, a conturat un plan clar pentru a rezolva problemele semnificative din cadrul echipei sale de Formula 1.

Echipa franceză a început cele mai recente modificări ale regulamentului într-un mod rezonabil anul trecut, impunându-se drept „cei mai buni dintre restul”.

În ciuda faptului că fiabilitatea se prezintă ca o slăbiciune clară, Alpine avea o bază solidă pe care să se bazeze pentru 2023.

Cu toate acestea, aspirațiile echipei de a lupta pe front nu s-au concretizat în vacanța de iarnă. Din prima zi din pre-sezon, A523 s-a dovedit a fi relativ necompetitiv.

În ciuda încrederii liniștite pe care Otmar Szafnauer a arătat-o în interviuri, au existat puține semne că Alpine ar fi un candidat mondial în Bahrain.

Finalizarea P9 a lui Pierre Gasly, deși o revenire puternică din calificări, a validat acest consens timpuriu. Totuși, evenimentele ulterioare din Australia și Miami au oferit un oarecare optimism că echipa Enstone s-ar putea trage singură pe teren. În anumite condiții, echipa franceză a fost capabilă să ofere unor oameni ca Aston Martin probleme de care să-și facă griji.

Deși un weekend fantastic la Monaco a oferit o încurajare suplimentară, A523 a arătat puține promițături de atunci. În timp ce mașina este relativ conformă în ceea ce privește manevrabilitatea, nu are performanța de a concura pentru victorii majore. Ocon și Gasly au reușit ambii podiumuri excepționale în 2023 – dar acestea au fost rezultate anormale.

Gata cu „planurile pe cinci ani”

Mai mult, dezvoltarea de la mijlocul sezonului la McLaren a servit drept lupă pentru lipsa de progres la Enstone și Viry. Cu toate acestea, în ciuda realității situației Alpine, în urmă cu doar optsprezece luni, CEO-ul Laurent Rossi a schițat „planul cincinal” al echipei.

Personalul de rang înalt al echipei părea convins că această cronologie este potrivită. Prin urmare, ritmul lui Alpine din acest an nu ar fi trebuit să declanșeze nicio alarmă semnificativă în echipă – cel puțin în teorie.

Pe măsură ce primele curse au fost finalizate, însă, în curând au început să iasă la suprafață frustrările interne. Laurent Rossi a început campania din 2023 cu o serie de critici la adresa echipei. Francezul a enumerat o varietate de nemulțumiri, aparent nemulțumit de progresul echipei.

Ca răspuns, chiar dacă prin interacțiuni cu mass-media, directorul echipei Otmar Szafnauer a spus clar că succesul în F1 nu poate fi grăbit. Evident, au existat dezacorduri interne.

La puțin timp după acest schimb, în weekendul GP al Belgiei, a fost anunțată demiterea lui Szafnauer și Permane. Deși au existat elemente clare de confuzie și incertitudine, un lucru a devenit clar în curând… „Planul cincinal” larg discutat nu mai era viabil.

Luca de Meo și ceilalți angajați seniori de la Alpine și-au stabilit obiective pentru un succes mai imediat în F1.

Într-un discurs susținut la Enstone (difuzat la fabrica din Viry), De Meo a subliniat o serie de schimbări.

Divizii interne

O serie de subiecte au fost discutate de CEO-ul Renault, care au fost discutate atât de L’Équipe, cât și de motorsport-total. De Meo a spus clar că vechile moduri de gândire nu vor mai fi tolerate.

Alpine va lucra pentru o nouă abordare și o colaborare sporită. Anterior, au existat cazuri de divizare clară între departamentele engleză și franceză din echipă.

Un exemplu al acestei tensiuni are loc în weekend-urile curselor, când se știe că personalul englez și francez al echipei rezervă hoteluri separate. La un constructor care își produce propriile motoare, această lipsă de chimie este dăunătoare.

Alpine a primit multe critici pentru nefiabilitatea motoarelor lor – mai ales în sezonul 2022. Pe lângă fiabilitate, unitatea de putere franceză produce mai puțini cai putere decât Mercedes, Honda sau Ferrari.

Cu toate acestea, nu este un secret pentru nimeni că Alpine are deficiențe în diverse domenii. Scuzele devin, de asemenea, din ce în ce mai greu de acceptat în Formula 1 modernă. După cum au demonstrat Aston Martin și McLaren, coeziunea internă și inovația vor fi răsplătite pe pistă.

Alpine va beneficia aproape instantaneu (cel puțin optic) de mai puțin zgomot. Controlul în jurul ținutei a afectat negativ performanțele lor de F1. Acestea fiind spuse, Bruno Famin și echipa sa tehnică trebuie să lucreze eficient pentru a reduce decalajul față de front.

  • Sursa Foto: Twitter @AlpineF1Team / @Rbrdaily
  • Sursa: Formularacers

2 comentarii la „Știri Formula1: CEO-ul Alpine dezvăluie planurile de a rezolva problemele uriașe interne.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *