CEO-ul Renault justifică ieșirea din F1: „Sponsorii sunt puțini, avem nevoie de bani.”

Distribuie articolul:

În mai puțin de doi ani, echipa Alpine a suferit o schimbare radicală. Piloți, directori de echipă și directori tehnici se numără printre plecările notabile ale grupării din Enstone. Alegerea Alpine de a nu mai utiliza motoare Renault începând cu 2026, este o altă schimbare cheie – care a fost justificată în principal de factori economici.

Aspectele financiare au jucat un rol decisiv în încheierea parteneriatului Renault F1 cu Alpine

Timp de mulți ani, a existat un optimism uriaș în jurul proiectului Renault /Alpine. Chiar și piloți de renume precum Daniel Ricciardo și Fernando Alonso au fost implicați în acest proiect.

Cu toate acestea, în ultimii doi ani, Alpine a coborât vertiginos în ierarhie. După ce a terminat sezonul 2022 pe locul 4, Alpine ocupă acum locul 9 în clasament și se luptă să termine în zona locului 10.

În încercarea de a rezolva problemele existente, au fost luate în considerare multe schimbări. Trei directori de echipă au fost la cârma echipei Alpine în ultimele douăsprezece luni – acesta fiind poate cel mai evident exemplu al instabilității lor.

Cel mai recent, Alpine a ajuns la concluzia că nu se mai merită să continue cu motoarele Renault.

SINGAPORE, SINGAPORE – SEPTEMBER 22: Esteban Ocon of France driving the (31) Alpine F1 A524 Renault leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W15 on track during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 22, 2024 in Singapore, Singapore. (Photo by Joe Portlock/Getty Images)

Alpine recunoaște că a pierdut sponsori din cauza performanțelor slabe

Vorbind pentru L’equipe, Luca de Meo, directorul general al Renault, a explicat că considerentele financiare au influențat puternic această decizie:

Fanii – cu excepția adevăraților entuziaști, sunt de acord – că sponsorii vin pentru o echipă, nu pentru un motor. Partenerii semnează cu McLaren, nu cu motorul Mercedes sub capotă.”

Publicul acestei competiții s-a schimbat. Acesta s-a extins, iar această nouă clientelă are o interpretare diferită a acestui sport.”

Susținem un pilot, o marcă – nu un motor. Alpine, având în vedere poziția noastră (locul 9 în clasamentul constructorilor) pierde bonusuri.”

Sponsorii sunt puțini, iar asta este o problemă. Alpine trebuie să facă bani.”

Pierre Gasly, from BWT Alpine F1 Team, is driving an Alpine A524, and Lewis Hamilton is driving a Mercedes W15, during the race of the Formula 1 Aramco Spanish Grand Prix, held at the Barcelona Catalunya circuit, in Barcelona, Spain, on June 23, 2024. (Photo by Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto via Getty Images)

Renunțarea la statutul de echipă de uzină al celor de la Alpine pentru a deveni o echipă client – deși nu este complet lipsită de logică – pare o soluție lipsită de ambiție și mediocră.

Personalul de la fabrica echipei din Viry insistă că dezvoltarea motorului 2026 mergea bine. Din păcate pentru acești ingineri, acest lucru nu a fost suficient pentru a-și asigura viitorul.

În timp ce Renault se retrage din Formula 1, Ferrari este deja încearcă să profite de acest lucru. Alții constructorii vor selecta la rândul ingineri ai celor de la Renault, mai ales că Audi își dezvoltă noul departament de motoare.

1.794 Vizualizări articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *