La fel ca în alte sporturi, arbitrii/comisarii principali se schimbă la fiecare etapă. De data aceasta, în cadrul Marelui Premiu al Statelor Unite, ce se va desfășura în acest weekend, avem patru nume din toate colțurile lumii.
- Garry Conelly: Membru al Consiliului Mondial al Sporturilor cu Motor al FIA, membru al Comitetului Consultativ Științific al FIA și delegat pentru Mediu al FIA, a jucat un rol esențial în aducerea Campionatului Mondial de Raliuri în Australia în 1988. A fost președinte al Comitetului de Organizare și membru al consiliului, precum și secretar de cursă al Rally Australia până în decembrie 2002. A fost comisar și observator FIA din 1989, ocupându-se de FIA WRC, FIA WTCC și FIA Formula One World Championship. Este președinte al Australian Institute of Motor Sport Safety și director al Australian Road Safety Foundation.
- Loic Blaquelaine: Lucrează, în principal, ca și comisar de cursă pentru Formula 1 și Formula 3. Născut în Ardenne, lângă celebrul Circuit de Spa-Francorchamps, a fost implicat în sporturile cu motor de la o vârstă fragedă. Lucrează la Londra în domeniul juridic, fiind specializat în drept financiar. De asemenea, a fost angajat în mai multe discipline internaționale ale motorsportului, inclusiv Porsche Supercup, TCR, Le Mans Cup și Porsche GT Cup.
- Derek Warwick, fost pilot de Formula 1 și campion mondial de anduranță, a participat, ca pilot, în 146 de mari premii între 1981 și 1993 pentru Toleman, Renault, Brabham, Arrows și Lotus. A acumulat 71 de puncte și a obținut patru clasări pe podium, cu două tururi rapide. A fost campion mondial în anduranță (fostul WSC, acum FIA WEC) în 1992, pilotând pentru Peugeot, și a câștigat și Le Mans în același an. A concurat cu Jaguar în 1986 și 1991 în anduranță și a participat la British Touring Car Championship între 1995 și 1998, precum și la Le Mans în 1996, alături de echipa Courage Competition. Warwick este frecvent comisar de piloți FIA și a fost președinte al British Racing Drivers’ Club.
- Dennis Dean, steward renumit la nivel național, a fost implicat în sporturile cu motor de când a devenit verificator (scrutineering) în cadrul Sports Car Club of America (SCCA), la sfârșitul anilor 1970. A lucrat la nivel național în calitate de verificator, comisar și director de cursă, inclusiv timp de 10 ani ca și comisar-șef adjunct sau comisar-șef (director de cursă) al SCCA National Championship Runoffs. A fost verificator la 10 curse de Formula 1 din SUA, în Las Vegas, Indianapolis și Austin. A fost, de asemenea, vicepreședinte al Club Racing și Rally/Solo pentru SCCA. În prezent, este membru al Comisiei Internaționale de Revizuire a Codului Sportiv al FIA.
Sursă Informații : FIA
258 Vizualizări articol