
Clasa Națională Dacia Revival, noua entitate promițătoare din motorsportul românesc
Pentru pasionații mărcii naționale, sezonul 2025 debutează cu o veste mai mult decât bună.
Până anul trecut existau două organisme care coordonau activitatea sportivă în ceea ce privește automobilul nostru autohton Dacia, împărțind modelele Clasa Națională Dacia și Dacia Revival.

Dar iată că începând cu acest sezon, pentru o mai bună desfășurare a activității automobilistice sportive naționale, cele două entități au fuzionat, creând Clasa Națională Dacia Revival.
După o pauză îndelungată, ultimul weekend al lunii martie a adus pe asfaltul circuitului MotorPark Romania de lângă comuna Adâncata, competiția dedicată în exclusivitate atât mașinilor istorice de curse, cât și a celor de stradă.

Organizată sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Retromobil România, întrecerea istorică auto, a beneficiat de prezența unor piloți cu experiență, a gentleman driver-ilor, sau a unor debutanți, personaje care au creeat un adevărat show, la volanul bolizilor pe patru roți.
Structurată în trei părți distincte – Regularitate pe Circuit, Street și Viteză pe Circuit Istorice – Romanian Retro Racing, căci despre această competiție este vorba, a aliniat la start numeroase mașini de colecție, unele fiind adevărate bijuterii, printre care și câteva modele românești, cu rădăcini în “hexagon”.

Astfel, “bătrânele” Dacii 14xx aliniate la start, au făcut deliciul publicului spectator, al organizatorilor și al mediei, prestanța lor în cadrul concursului istoric, fiind una de-a dreptul spectaculoasă.

Totodată evenimentul a fost onorat de prezența președintelui Comisiei Istorice din cadrul FRAS – Florin Daniel Guran, cât și de cea a președintelui onorific al aceleiași comisii – Horia Popescu.
De asemenea, pe marginea traseului de competiție, încurajându-i pe participanți, s-a aflat și campionul național en-titre Dacia Revival, nimeni altul decât brașoveanul Robert Adam.
Iar dacă la “Regularitate” sau “Street” numărul acestora a fost minim (un model Dacia Sport la Regularitate și “părintele” Daciei 1100, un Renault 8 Gordini la Street), iată că în cadrul “Vitezei pe Circuit Istorice”, nu mai puțin de cinci elegante “doamne” și-au disputat întâietatea atât la “Open”, cât și în cadrul celor două grupe.
La grupa “1” bucureșteanul Mihai Alexandrescu, reușește să-și adjudece victoria și locul secund la “Open”, pilotand fără cusur un model 1400 de culoare roșie, vechi de peste 40 de ani, o Dacie foarte bine întreținută, că de altfel toate mașinile multiplului campion daciot.
Maestru al Sportului în automobilism și persoană dedicată proiectelor sportive care implică mașina noastră istorică națională, seniorul Alexandrescu ne-a declarat pe scurt:
”Sezonul 2025 a debutat cu multe elemente pozitive în ceea ce privește Dacia 14xx, fuzionarea Clasei Naționale Dacia, cu Dacia Revival, precum și prezența promițătoare pe linia de start, fiind doar două dintre acestea”.
Pentru Andrei Rotaru și a să frumoasă Dacie de culoare albă, etapă cu numărul unu din cadrul Romanian Retro Racing, a fost una de bun augur, reșițeanul obținând la finalul ei, locul al doilea la grupa “1” și poziția a treia la “Open”.
În cadrul aceleiași grupe, Mihail Garmacea urcă pe treaptă a treia a podiumului de premiere, încheind al cincelea la “Open”.
Pe un ton optimist, el ne-a relatat povestea primei runde:
“În sfârșit debutez cu o mășînă pregătită pentru competiție, cu buget redus, cu gândul “hai că se poate!”.
La fel că anul trecut, având sprijinul Ami Racing, începem antrenamentele dezmortindu-ne după pauză dintre sezoane, iar după mici reglaje la carburator și încă două strângeri de cheie la tobă finală, luăm startul în manșă de calificări, terminând printre ultimii, cu Dacia mea aflată la a două tinerețe.
În prima manșă de concurs încep alergarea pe circuit, moment în care aud o pocnitură, iar motorul meu se auzea ciudat și nu mai trăgea, eu încheind rundă în trei bujii, a patra ținută de fișa, atârnând pe lângă delcou.
El a reușit să remedieze oarecum problema, înțepenesc bujia la pistonul patru și încep manșă secundă de dată această nemaiforțând motorul, pentru a putea termină etapă.
„A fost fain și deși am avut probleme, am reușit să obțin locul trei la grupa“1”. Aștept etapă a două să îmi iau revanșa.” a încheiat pilotul Daciei de culoarea lămâii.
Mihai Pop și a să superbă Dacie de culoare argintie, reușesc victoria la “Open” dar și la grupa “2”, el rezumând experiență începutului de sezon, astfel:
“Prima etapă de Viteză pe Circuit de la MotorPark Adâncată 2025, a fost una plină de adrenalină, cu o competiție strânsă și dueluri spectaculoase.
Mașină mea s-a comportat impecabil pe tot parcursul cursei, fără probleme tehnice sau incidente, ceea ce mi-a permis să mențin un ritm constant și să mă concentrez pe fiecare tur.
Un lucru remarcabil la această etapă, a fost prezența numeroasă a batranelor Dacii, care au demonstrat încă o dată, că sunt mășini capabile să facă spectacol pe circuit.
Spiritul lor de lupta nu a lipsit nici de această dată, iar lupta a fost strânsă până la final.
Am reușit să ocup locul 1 la grupa și “Open”, rezultat care ma motivează și mai mult etapele viitoare.
A fost o cursa reușită , plină de momente intense, iar entuziasmul din paddock și de pe circuit, ne arată că motorsportul românesc este într-o continuă creștere.
Urmează noi provocări și sunt gata să le înfrunt.”
Pentru Cosmin Ilie, weekend-ul trecut s-a desfășurat sub influență cifrei 2, el încheind etapă ialomițeană pe locul secund la grupa “2” și aceeași poziție la “Open”.
De altfel, succint, în doar câteva cuvinte, el a descris experiență sa:
“Cursa de pe MotorPark a fost una plină de provocări, dar și de satisfacții.
Chiar dacă în manșă secundă, cutia de viteze a cedat, am reușit să iau startul și să duc cursa până la capăt, demonstrând încă o dată că motorsportul înseamnă determinare, pasiune și dorința de a lupta, indiferent de obstacole.
Până la acel moment, mașină s-a comportat bine, ritmul a fost bun, iar duelurile de pe circuit, intense.
Adrenalină a fost la cote maxime, iar fiecare tur a fost o bătălie pentru poziții.
Deși problemele tehnice m-au pus la încercare, nu am renunțat și am reușit să termin cursa, ceea ce în sine este o victorie.
Mulțumesc organizatorilor în mod special, pentru acordarea șansei de a pleca de pe linia boxelor și abia aștept să ne revedem.” a încheiat Cosmin.
În concluzie, prima etapă a sezonului care a adus participantele Clasei Naționale Dacia Revival pe circuit, a fost una încununată de succes, fapt ce dovedește că mașinile bunicilor noștrii, încă sunt capabile să arate frumusețe și performanță.
Următoarea etapă se va desfășura pe dată de 4 mai, pe același circuit.
Clasament Dacia Grupa “1’
1. Mihai Alexandrescu 65 pct.
2. Andrei Rotaru 51 pct.
3. Mihail Garmacea 23 pct.
Clasament Grupa “2”
1.Mihai Pop 65 pct.
2. Cosmin Ilie 51 pct.
Clasament Dacia “Open”
1.Mihai Pop 65 pct.
2. Mihai Alexandrescu 51 pct.
3. Andrei Rotaru 44 pct.
Credit foto: Boboacă Ilie Marius – Autostiri.ro
Articol realizat de Boboacă-Ilie Marius.