România va participa la Motocrosul Națiunilor

După o pauză de 11 ani, România va participa din nou la Motocrosul Națiunilor. Selecționată României va fi formată pentru ediția din acest an din Krisztian Tompa (MX1), Zoltan Ordog (MX2) și veteranul George Căbăl (MX Open).

La ediția din acest și-au anunțat participarea peste 40 de națiuni, Franța fiind campioana în exercițiu, cu titlul adjudecat în fața propriului public, la Ernee. Din componența ultimei prezențe de la Motocrosul Națiunilor din 2013, de la Teutschental, mai face parte doar George Căbăl. 

Trebuie menționat faptul că de-a lungul istoriei, România a avut numeroase participări la Motocrosul Națiunilor, cel mai bun rezultat fiind locul patru adjudecat în 1968, la Chișînău, oraș aflat la acea vreme în Uniunea Sovietică.

Ediția din 2024 a Motocrosului Națiunilor se va desfășura în Marea Britanie, la Matterley Bassin, și va avea loc în perioada, 5-6 octombrie.

BlueStreamline pleacă cu premiul special de la Formula Student Alpe Adria

După succesul răsunător obținut la Formula Student Spain, componenții proiectului BlueStreamline au participat la Formula Student Alpe Adria.  Competiția a avut loc în Croația și se află deja la a șaptea ediție, prima întrecere studențească din țara ex iugoslavă având loc în 2017.

Pentru echipa Universității Transilvania coordonată de profesorul Mihai Comșiț, participarea din Croația nu a fost la fel de fructuoasă precum cea din Spania, însă, echipa brașoveană s-a întors acasă cu premiul special la anduranță. 

BlueStreamline a luat ființă în 2008 că inițiativa a studenților din cadrul Universității Transilvania din Brașov, având drept scop crearea și dezvoltarea unei mașini de curse pentru evenimentele de tip Formula Student.

Pe lângă participarea din Croația, proiectul BlueStreamline va participa și în acest an și la alte competiții de tip Formulă Student din Europa, cum ar fi Formula Student Balkans și Formula Student Portugal. Așa cum am menționat deja, sezonul 2024 a debutat foarte prolific, cu victoria din cadrul Formula Student Spain.

Următoarea întrecere de tip Formula Student la care vor participa cei de la BlueStreamline va fi în Formula Student Polonia, programată să se desfășoare între 27 august și 2 septembrie, pe traseul Autodrom Słomczyn

BlueStreamline participă în acest weekend la Formula Student Alpe Adria

După succesul răsunător obținut la Formula Student Spain, componenții proiectului BlueStreamline vor participa la Formula Student Alpe Adria.  Competiția are loc în Croația și se află deja la a șaptea ediție, prima întrecere studențească din țara ex iugoslavă având loc în 2017. 

La ediția din 2023, BlueStreamline a obținut locul 9 din 12 echipe. Pentru echipa proiectului coordonat de Mihai Comșiț, aceasta va fi a patra participare consecutivă la întrecerea croată. Cea mai bună clasare a echipei Universității Transilvania din Brașov a venit la prima participare, din 2021, atunci când au încheiat pe locul al patrulea la finalul competiției.

Pe lângă participarea din Croația, proiectul BlueStreamline va participa și în acest an și la alte competiții de tip Formulă Student din Europa, cum ar fi Formula Student Balkans și Formula Student Portugal. Așa cum am menționat deja, sezonul 2024 a debutat foarte prolific, cu victoria din cadrul Formula Student Spain.

BlueStreamline a luat ființă în 2008 că inițiativa a studenților din cadrul Universității Transilvania din Brașov, având drept scop crearea și dezvoltarea unei mașini de curse pentru evenimentele de tip Formula Student.

Formula Student este o competiție dedicată tinerilor ingineri și anul acesta a ajuns la cea de-a 26 aniversare. Formula Student Alpe Adria se desfășoară în perioada 20-25 august.

ISTORICUL PARTICIPARILOR BLUESTREAMLINE ÎN FORMULĂ STUDENT ALPE ADRIA

2023 –  locul 9 

2022 – locul 11

2021 – locul 4  

BlueStreamline se impune din nou în Formula Student Spain

Aflată la cea de-a 14-a ediție, Formulă Student Spain și-a desfășurat competiția din acest an pe Circuit de Catalunya. Echipa studențească a Universității Transilvania din Brașov, condusă de Mihai Comsiț și-a asigurat un nou succes.

BlueStreamline a luat ființă în 2008 că inițiativa a studenților din cadrul Universității Transilvania din Brașov, având drept scop crearea și dezvoltarea unei mașini de curse pentru evenimentele de tip Formula Student. 

Rezultatul din acest an nu este unul singular pentru proiectul coordonat de Mihai Comsiț. Gruparea transilvăneană a obținut în ultimii ani victorii în cadrul competițiilor similare din Portugalia, Spania și România. 

Pe lângă participarea din Spania, proiectul BlueStreamline va participa și în acest an și la alte competiții de tip Formula Student din Europa, cum ar fi Formula Student Balkans, Formula Student Portugal sau Formula Student Alpe Adria.

Formula Student este o competiție dedicată tinerilor ingineri și anul acesta a ajuns la cea de-a 26 aniversare.

INTERVIU | Patricia Sîrbu Mărculeț: „Întotdeauna îmi doresc să devin o versiune mai bună a mea. Motorsportul se dezvoltă cu ajutorul fanilor.”

Site-ul nostru își continuă campania de promovare a femeilor din motorsportul național, iar Patricia Sîrbu Mărculeț a acceptat invitația de a ne acorda un interviu. Campioană națională în cadrul Campionatului de Slalom Paralel (clasa Femina), vicecampioană națională în cadrul RES (clasa A1) și Rallycross (clasa Junior 2), Patricia a reușit să se impună pe scena motorsportului românesc.

Într-o conversație destul de amplă, Patricia ne-a povestit despre începuturile sale în motorsport, despre susținerea familiei și a sponsorilor în parcursul ei de până acum, despre visurile pe care le are, despre nivelul motorsportului din România și despre sezonul 2024.

De asemenea, Patricia a vorbit în termeni laudativi la adresa fanilor și a subliniat rolul covârșitor pe care aceștia îl au „în dezvoltarea și creșterea motorsportului.”

Discuția integrală purtată cu Patricia Sîrbu Mărculeț, o descoperiți în rândurile de mai jos.

1. Patricia, cum ți-ai început cariera în motorsport? Ce te-a atras către acest domeniu?

„Povestea mea începe de dinaintea debutului în motorsport, deci pot spune că m-a atras încă din copilărie acest domeniu. De mică am fost pasionată de mașini (și de viteză). Tatăl meu activând în acest domeniu și profesional, pe lângă pasiunea pentru mașini, pe care am moștenit-o de la el, am fost de mică înconjurată de mașini. Însă, debutul meu în sport a venit mai târziu, în adolescență și nu a fost planificat. Când spun asta mă refer la faptul că totul a început cu ideea unor cursuri pentru a înțelege mai bine cum se comportă o mașină în diferite situații, ca ulterior să devin un participant la trafic responsabil. Însă, pe parcurs, părinții mei și-au dat seama că sunt talentată și mi-au oferit șansa să particip în competiții automobilistice. And the rest is history….”

2. Cât de mult a contat sprijinul familiei tale și a sponsorilor, în parcursul pe care l-ai avut până acum?

„Enorm. Datorită părinților mei am reușit să pornesc pe acest drum. Clar, fără ajutorul, îndrumarea sau contactele lor nu aș fi reușit să ajung unde sunt astăzi, în al șaselea an de curse și cu multiple titluri naționale. Totodată, este foarte cunoscut și nivelul financiar foarte ridicat al acestui sport. Părinții mei nu pot să susțină din resurse proprii aceste costuri, așa că a fost necesar chiar din primul an competițional să căutăm sponsori. De-a lungul timpului mi s-au alăturat firme din diferite domenii pentru a susține activitatea mea sportivă, fapt pentru care le mulțumesc enorm. Anul acesta îmi sunt alături în această aventură frumoasă Fabi Total Grup, Familia Toneli, Pilot Pen Romania, Dacris, Böllhoff, Terra Plast Trade, Omniasig, Repsol prin Valtec Premium Lubricants, Avi Compact, Algernon, EDB Racing by Fane Motorsport prin Eduard Birloiu, ALP Service Vopsitorie și Tinichigerie și Consterra Optim.”

3. Ai participat în numeroase competiții (Rallycross, Slalom Paralel, Time Atack, Women Rally, RES). Care sunt cele mai importante realizări ale carierei tale?

„Într-adevăr, am luat startul în numeroase campionate, în cadrul cărora am adunat mai multe titluri naționale de-a lungul anilor. Acestea oferă satisfacția că toată munca din spate a meritat. Modul în care sportul acesta te maturizează, te disciplinează și te împinge ca la fiecare ieșire pe circuit să devii o versiune mai bună a ta, pentru că primară este competiția cu tine însuți, apoi cu ceilalți, este ceva absolut fantastic, care te formează ca om. Mai mult decât atât, un câștig imens, din punctul meu de vedere, îl reprezintă oamenii pe care îi cunoști și care aleg să facă parte din această aventură, pe care altfel poate nu ai fi avut șansa să îi întâlnești.”

4. Deși ai un palmares impresionant, consideri că ai un vis pe care nu l-ai atins / îți dorești să îl atingi în motorsport?

„Cred cu tărie ca „sky is the limit” în ceea ce privește motorsportul. Oricând poate apărea o oportunitate sau o șansă, pe care nu ai cum să o anticipezi. Doresc să mă îmbunătățesc continuu și întotdeauna să fiu o versiune mai bună, mai rapidă și mai corectă a mea decât data anterioară când m-am urcat la volan. Un vis aș putea spune că este să particip cu Suzuki-ul meu în Swift Cup Europe, mașina având configurația tehnică pentru a lua startul. De asemenea, îmi doresc să împărtășesc la cât mai mulți oameni povestea mea din motorsport, cu scopul de a atrage cât mai mulți pasionați în lumea sportului cu motor, pentru că merită din toate punctele de vedere.”

5. În motorsport, cât de mult contează nivelul de pregătire (atât fizică, cât și mentală)?

„Acestea trebuie să coexiste în egală măsură, pentru că una dintre ele poate reprezenta motivația, dacă cealaltă este prezentă mai puțin. Încerc să aloc suficient timp ambelor componente prin exerciții dedicate, astfel ca la cursă să fiu într-o condiție pregătită de luptă, atât din puncte de vedere fizic, cât și mental.”

6. Ce mașină pilotezi în prezent? Cât de mult îți pune în valoare stilul de pilotaj? Poți compensa anumite carențe ale acesteia, prin modul tău de a o pilota?

„Momentan particip în competiții cu un Suzuki Swift Sport Cup, mașină care a participat în trecut în Swift Cup Europe. Recunosc că ador japoneza mea și consider că este perfectă pentru acest moment al carierei mele. Întotdeauna am spus că până în momentul în care pilotul nu va ajunge “să bată mașina”, și nu invers, nu are sens să o modificăm față de configurația ei de cupă, așa cum am cumpărat-o.”

7. În „rețeta” unui pilot de succes, cât de mult contează talentul și cât de important este aspectul tehnic?

„O „rețetă” bine definită nu cred că există, sau poate nu am descoperit-o eu încă . Ambele aspecte sunt la fel de importante. Desigur că pentru fiecare dintre noi, aportul fiecăreia este diferit, dar în final contează că totul să fie un tot unitar foarte bine armonizat. De asemenea, una nu este de ajuns și nu poate funcționa, dacă nu o are pe cealaltă.”

8. Macadam sau asfalt? Care este suprafața ta preferată?

„Categoric asfaltul.”

9. Ce părere ai despre nivelul motorsportului din România? Crezi că se îndreaptă în direcția corectă?

„De când am intrat în această lume, pot spune că lucrurile s-au îmbunătățit, printr-o mai bună reprezentare a sportului în media, prin numărul mai mare de participați prezenți la start, prin diversificarea diferitelor tipuri de campionate. Însă, toate acestea nu ar trebui să reprezinte un motiv de relaxare, ci o ambiționare pentru ceva mai bun. În ceea ce privește circuitul, acolo unde sunt al 3-lea an prezentă la start, pot spune că se îndreaptă în direcția corectă. În fiecare an sunt introduse elemente noi, cu scopul de a crește competitivitatea campionatului și numărul participanților la start. Foarte importantă este și dorința de a progresa, care este prezentă.”

10. Ai un model / idol din motorsport?

„Da, persoanele care îmi sunt alături în acest sport, care mă îndrumă, mă învață și mă ajută constant să devin cea mai bună varianta a mea. Pe plan internațional urmăresc activitatea Sophiei Florsch.”

11. Ce sfaturi ai oferi unei persoane care își dorește să între în lumea sporturilor cu motor?

„În primul rând să vină la competiții și să interacționeze cu piloții sau cu echipele acestora. Tuturor ne place să vorbim despre această pasiune comună. De asemenea, să nu se lase descurajat și să nu renunțe dacă are un vis.
Nu în ultimul rând să experimenteze diferite ramuri ale motorsportului până când o găsește pe cea potrivită și întotdeauna să ceară ajutorul, deoarece în afara circuitului cu toții vrem să fim prieteni și să ne ajutăm reciproc la nevoie.”

12. Care sunt planurile tale pentru sezonul 2024?

„În acest an competițional planul este să iau startul în Campionatul de Anduranță RES și să lupt pentru pozițiile fruntașe ale clasamentului, atât la Clasa A1, cât și la Clasa Femina.”

13. Cât de mult contează aportul fanilor în acest domeniu? Îți oferă o motivație suplimentară?

„Foarte mult. Să vezi oameni care stau în tribună, familia și prietenii care vin să te susțină, deși ei poate nu au această pasiune, îți oferă și mai multă motivație să lupți pentru un rezultat și mai bun. Mai mult decât atât, cu ajutorul fanilor, fie online sau fizic, sportul crește, se dezvoltă și poate, cine știe, la un moment dat acei fani vor fi prezenți la linia de start.”

14. Că tot vorbeam de fani, te rugăm să transmiți unui mesaj susținătorilor tăi și cititorilor Apex Motorsport News.

„Mulțumesc foarte mult că ați parcurs și urmăriți povestea mea și de abia aștept să ne cunoaștem la circuit! Este întotdeauna o onoare și imensă plăcere să împărtășesc povestea mea pasionaților de motorsport și celor care îmi urmăresc povestea. Următoarea etapă Romanian Endurance Series este programată pe 13-14 aprilie la Motorpark Romania. Ne vedem acolo!

Foto: Cătălin Năstase / Cristian Petrache

INTERVIU | Cristina Dovleac: „Motorsportul provoacă dependență. Urmați-vă visele, oricât de mărețe ar fi ele!”

Continuăm seria interviurilor realizate de site-ul nostru. De data aceasta, am decis să intrăm în „culisele” Drag Racing-ului, alături de Cristina Dovleac.

Cristina este unul din exponenții de vârf ai acestei competiții, ea fiind vicecampioană națională la clasa S10 (în 2021 și 2022).

În urma conversației pe care am avut-o, Cristina ne-a povestit (printre altele) despre începuturile sale în motorsport, despre obiectivele pe care le are și despre persoana care a ajutat-o să intre în acest domeniu.

Discuția integrală, în rândurile de mai jos.

1. Cristina, cum ți-ai început cariera în motorsport? Ce te-a atras la acest domeniu?

Mașinile îmi plăceau de mică. A contat foarte mult, faptul că și prietenul meu este pasionat. Am fost prima oară ca spectator în 2016, alături el, la o etapa de drag race. El a participat la acea etapă. Mi-am propus ca în viitor să particip și eu, iar de aici a plecat pasiunea pentru drag.

2. Ai reușit să obții performanțe notabile la drag. Aceste reușite ți-au crescut motivația și încrederea? Identifici un progres, comparativ cu sezonul tău de debut?

Au fost niște rezultate notabile pentru mine, având la dispoziție o masină only diesel și daily. Am avut un record de 10.9s pe 402m, iar motivația a crescut cu acest timp. Din păcate, nu putem spune că am evoluat foarte mult. Noi avem 3-4 etapte pe an, iar câteodată totul este o loterie. Astrele nu se aliniază întotdeauna. Dar, este o pasiune. Nu contează doar victoriile. Conteaza și sentimentele pe care ți le oferă acest sport, atunci când te aflii la start.

3. Care este momentul preferat al carierei tale? Ai un vis / obiectiv pe care ți l-ai dori atins în motorsport?

Obiectivul deja l-am atins în momentul când am intrat în bariera celor 10s cu Albinuța mea, dar întotdeauna este loc de mai bine. Vise am multe, dar este mult de muncă. Principalul meu țel este să îmi păstrez masina only diesel și să am un timp cât mai bun.

4. Ai o persoană care ți-a influențat cariera într-o manieră pozitivă?

Da, iubitul meu. Mergând cu el la etape de drag, văzându-i emoțiile și sentimentele care îl încearcau de fiecare dată când se așeza la start, mi-am propus să am și eu aceleași emoții. Tot timpul stăteam pe margine și îl susțineam, încurajam, dar în acelasi timp îmi doream sa fiu eu în locul lui. Acum, urmează să ne întrecem unul cu celălalt.

5. Ce părere ai despre nivelul motorsportului din România? Crezi că acest domeniu se îndreaptă în direcția corectă?

Hmm, în ce priveste drag-ul, să speram că da. Când mă uit la alte discipline, da, consider că se îndreaptă în direcția corectă. Avem oameni care au dus motorsportul din Romania la alt nivel, iar aici mă refer la prietenul nostru, Dragos Stăcescu. El deține recordul la cel mai rapid BMW diesel, din lume!

6. Ce sfaturi ai oferi unei persoane care își dorește să între în lumea sporturilor cu motor? Pasiunea este elementul esențial? Pe lângă asta, mai sunt necesare și ale lucruri?

Să își asume că provoacă dependență. Pe lângă pasiune sunt necesare și bugetul, răbdarea și gândul că nu poți câștiga tot timpul.

7. Ai declarat că îți plac două lucruri: „mașinile și unghiile”. Cum reușești „să îmbini” aceste lucruri?

Una din pasiuni produce bani, cealaltă îi mănâncă. Ambele pasiuni au început de când eram mica. Salonul pe care îl am acum se află pe locul unui garaj; garaj unde tatăl meu repara mașini. Mereu eram pe lângă el. Mă urcam în mașină, iar mai apoi mă prefăceam că o pornesc și conduc.

8. Ce planuri ai pentru sezonul 2024?

Să îmi ating task-urile legate de masină. La exterior, ea va suferi niște modificări mari. Probabil că o să umblăm puțin și la motor. Anul acesta vreau să îl dedic Albinuței, să o aduc în punctul în care visez. Momentan, mașina are 515 CP.

9. Te rugăm să adresezi un mesaj fanilor tăi și cititorilor Apex Motorsport News.

Nu uitați să vă urmați visele, oricât de mărețe ar fi ele!

Cristina pilotează un BMW Seria 4 (motor de 3l, Bi-Turbo). Recent, „Albinuța” a primit o serie de upgrade-uri (la turbină, intercooler, evacuare). Îi urăm succes Cristinei, în noul sezon competițional!

INTERVIU | Alessia Pătru: „Ambiția și perseverența sunt principalele calități ale unui sportiv.”

Deși se află la începutul carierei sale, Alessia Pătru a reușit să se impună pe scena motorsportului din România.

În acest interviu, Alessia a acceptat să ne vorbească despre planurile sale de viitor, despre pasiunile sale, despre motorsportul românesc. De asemenea, ea a transmis un mesaj fanilor săi și persoanelor care își doresc să între în universul sporturilor cu motor.

Conversația integrală purtată cu Alessia Pătru, o găsiți în rândurile de mai jos.

1.Alessia, ești la începutul unei cariere prodigioase în motorsport. Din punctul tău de vedere, performanța necesită sacrificii? Ce trebuie să facă un sportiv pentru a se menține în top?

Cu siguranță, un sportiv trebuie să facă sacrificii pentru a face performanță, dar totul este ușor atunci când îți place ceea ce faci. Fiecare pilot are stilul lui de a se menține în top. În opinia mea, perseverența și ambiția sunt cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă un sportiv dedicat.

2. Ce alte pasiuni mai ai în afară de motorsport?

În timpul liber, pe lângă antrenamentele săptămânale, îmi place să merg la sală. Așa reușesc să mă mențin, să duc un stil de viață sănătos. De asemenea, îmi place foarte mult să merg și la bazin.

3. Ai concurat în Campionatul Național de Rallycross și în Campionatul Național de Slalom Paralel. Rezultatele obținute ți-au crescut motivația și încrederea? Cum ai evoluat ca pilot în comparație cu sezonul tău de debut?

M-a motivat extrem de mult, faptul că am câștigat mai multe titluri în anul meu de debut. Asta m-a împins să merg din ce în ce mai tare. Am încercat să învăț cât mai multe și să pilotez cât se poate de corect.

4. Ai declarat că prioritatea ta este CNVC. Ce te atrage în mod special la această competiție?

Ador Viteza în Coastă. Din cauza acestei disicipline, eu m-am îndrăgostit de motorsport. Cu siguranță, prioritatea mea este să adun câți mai mulți kilometri și cât mai multă experiență în acest domeniu. Unul din scopurile mele este să particip în acest campionat.

5. Care este momentul preferat al carierei tale? Ai un vis pe care ți-ai dori să îl atingi în acest domeniu?

Momentul meu preferat a fost când am ajuns la Gala Campionilor, la Opera Națională din București. Asta m-a motivat cel mai mult să încerc să îmi indeplinesc visul, acesta fiind să particip la raliul mare.

6. Ce părere ai despre nivelul motorsportului din România? Crezi că se îndreaptă în direcția corectă?

Consider că se află la un nivel foarte ridicat. Mă bucur că în fiecare an, acesta se perfecționează din ce în ce mai mult. Asta mă face să mă îndrăgostesc și mai mult de acest sport.

7. Ce sfaturi ai da unei persoane care dorește să intre în lumea sporturilor cu motor? Pasiunea este elementul esențial / principal sau mai sunt necesare și alte lucruri?

Încurajez toate persoanele pasionate de motoare să între în lumea motorsportului, indiferent de vârstă. O să se îndrăgostească și mai mult de acest sport, după ce o să simtă andrenalina de la curse.

8. Ce planuri ai pentru sezonul 2024?

În 2024, principalul meu scop este să adun cât mai mulți kilometri și să am un parcurs echilibrat (din toate punctele de vedere). Încerc să câștig experiență atât pe asfalt, cât și pe macadam. Indiferent de cât de greu o să fie, eu nu o să uit niciodată cât de mult iubesc cursele.

9. La finalul acestui interviu, te rugăm să adresezi un mesaj fanilor tăi și cititorilor Apex Motorsport News.

Vă mulțumesc enorm pentru susținerea din anii anteriori, vă asigur că o nu o să vă dezamăgesc. Vă aștept la curse într-un număr cât mai mare, să simțim andrenalina și emoțiile de acolo!!! Și nu uitați, toți plecăm de undeva.❤️
INTERVIU | Alexandra Teslovan: „2023 a fost un an incredibil. Vreau să le mulțumesc fanilor pentru toată susținerea acordată.”

Alexandra Teslovan – Un nume care nu mai are nevoie de nici o prezentare. După un sezon 2023 încununat de succes, Alexandra a acceptat să ne vorbească despre performanțele obținute anul trecut, despre planurile pe care le are în 2024 și despre momentele frumoase pe care le-a trăit în lumea motorsportului. Conversația integrală purtată cu Alexandra, o găsiți în rândurile de mai jos.

1. Alexandra, te afli la finalul primului tău sezon complet în Campionatul National de Raliuri. Cum ți s-a părut această experiență?

A fost un an incredibil, nici nu am cuvinte…primele raliuri au fost extrem de palpitante și pline de emoții, a fost un challenge atât pentru mine cât si pentru copilotul meu. Mă bucur extrem de mult că am putut lega o prietenie cu Vlad. Anul acesta a fost începutul unui nou capitol, acum urmează un pas important în carierea mea de sportiv.

2. Performanțele tale din 2023 au fost remarcabile. Ai încheiat anul cu un titlu național la juniori în cadrul Rally2 și cu un titlu de vicecampioană națională la clasa A1. Ce au însemnat aceste rezultate pentru tine? Ți-au depășit așteptările pe care le aveai la startul sezonului?

A fost un an bun, într-adevăr, dar nu ne-am concentrat neapărat pe un rezultat anume, focusul nostru a fost acela de a parcurge cât mai mulți kilometrii fără abandon și de a fi din ce în ce mai rapizi pe măsură ce acumulam mai mulți kilometri.

3. În 2021, ai realizat un sezon în care te-ai împărțit între Time Attack și Slalom Paralel. Atunci ai decis să continui drumul spre CNR sau alegerea era luată dinainte?

Încă de la început, visul meu a fost să ajung în CNR, dar am vrut să o luam treptat ca să urmăm pașii corecți!

4. Care este suprafața ta preferată dintre macadam și asfalt?

Grea întrebare. Încă nu știu, amândouă mă atrag, pe asflat am mai mulți kilometri față de macadam având în vedere sezoanele pe care le am pe circuit.

5. Că tot discutăm despre preferințe. Ai vreun moment preferat, care ți-a influențat parcursul tău în motorsport?

Unul dintre momentele mele preferate, care pot spune ca mi-a marcat într-un mod pozitiv parcursul meu în motorsport, a fost cand Sebi Barbu m-a luat sub aripa lui. El este mentorul meu și mă bucur extrem de mult că pot învăța de la el!

6. În 2024, cât de des o să te vedem la Campionatul Național de Viteza în Coastă?

Sinceră să fiu, nu știu, o etapă sau două sigur voi concura, în rest o să fiu prezentă ca și spectator.

7. În ultima perioadă, femeile au început să aibă o implicare din ce în ce mai mare în motorsport. Acest lucru se vede și la noi în țară. În România, crezi că femeile sunt susținute suficient pentr a-și atinge acest vis?

În opinia mea, toți trebuie să fim susținuți în mod egal, indiferent de gen, și consider că suntem tratați egal. Personal, nu m-am gândit niciodată că am nevoie de mai multă susține doar pentru că sunt fată!

8. Alexandra, care sunt planurile tale pentru sezonul 2024?

Sunt extrem de fericită să zic că voi evolua cu un Peugeot 208 R2. Am decis că e timpul pentru o schimbare și uite că o facem. Vrem să acumulam cât mai multă experiența și cât mai mulți kilometrii.

9. Acum, la finalul acestui interviu, te rugăm să transmiți un mesaj fanilor tăi și cititorilor Apex Motorsport News.

Vă mulțumesc pentru toată susținerea și toate mesajele de la voi!❤️ Abia aștept să ne revedem când începe sezonul!

Articol de Ionuț Timofte și Ionuț Popa