După o sesiune de calificări imprevizibilă, cu un final „prematur” (din cauza condițiilor meteo), Max Verstappen a obținut prima poziție. În circumstanțe normale, McLaren ar fi avut „un cuvânt de spus” în Q3. Aston Martin a fost surpriza plăcută a calificărilor, în timp ce Leclerc a reușit o nouă performanță peste „limitele” monopostul Ferrari.
-Max Verstappen a obținut pole-ul cu numărul 31 al carierei. Astfel, pilotul olandez se apropie de performanțele lui Nigel Mansell (32 de pole-uri), respectiv Alain Prost (33 de pole-uri). Va fi doar o chestiune de timp (cel puțin în teorie), până când Verstappen va reuși să depășească aceste performanțe.
-După cum bine știm, Q3-ul a fost afectat de condițiile meteo. De altfel, în ultima parte a calificărilor, piloții au avut la dispoziție un singur tur cronometrat.
-Max Verstappen s-a plâns de aderența existentă la nivelul asfaltului. De asemenea, în ciuda pole-ului obținut, Max nu a fost mulțumit nici de comportamentul mașinii. Cel mai probabil, echipa austriacă va fi nevoită să ridice garda la sol (din cauza denivelărilor). Acestea sunt prezente la finalul sectorului median și după virajul Juncao (punctul cheie al acestui circuit, în viziunea lui Martin Brundle).
-McLaren a ratat șansa la o primă linie (sau chiar la pole), în urma evoluției din Q3. Lando Norris nu a reușit un tur competitiv, iar Oscar Piastri a ieșit în afara circuitului, în sectorul 3.
-Din cauza erorii comise de pilotul australian (care a dus la apariția steagului galben), Sergio Perez a avut de suferit și a fost nevoit să încetinească. Până la acel moment, pilotul mexican avea un timp bun (care îi asigura o poziție în top 4).
-Cu siguranță, Aston Martin a fost surpiza plăcută a sesiunii de calificări. Lance Stroll și Fernando Alonso au reușit să se califice în linia a doua. De menționat (conform celor de la The Race), că Aston Martin a folosit o configurație aero „mai veche”.
-Un alt aspect de remarcat: Lance Stroll s-a calificat în fața lui Fernando Alonso. Este pentru a 3-a oară în acest sezon, când Lance reușește acest lucru. La „general”, scorul este de 17-3 (pentru Alonso). La finalul sesiunii, pilotul canadinan a declarat: „Am blocat roțile peste tot și am ratat fiecare apex. A fost o mizerie. Cu toate acestea, rezultatul a fost suficient pentru locul 3.”
-După cele 2 pole-uri consecutive, Charles Leclerc a reușit o nouă performanță foarte bună. Pilotul monegasc s-a calificat pe poziția secundă. La polul opus, Carlos Sainz „a plătit tribut” condițiilor meteo.
De altfel, în ultima partea a calificărilor, Sainz a fost unul dintre ultimii piloți care a ieșit pe circuit. Aparent, în pofida performanței foarte bune, nici Leclerc nu a fost prea „încântat” (la fel ca Max Verstappen, sau Lance Stroll) de aderența prezentă la nivelul asfaltului.
Conform monegascului: „După sectorul 2, nu am mai avut aderență. Am vrut să intru la boxe, dar echipa mi-a spus să continui. Inițial, am crezut că am terminat pe locul 10.”
-Noul regulament al celor de la FIA (care interzice staționarea monoposturilor pe zona ieșirii de la boxe), nu a avut „succesul” preconizat. George Russell, Pierre Gasly și Esteban Ocon au fost penalizați cu 2 poziții pe grilă, din cauza unor incidente pe linia standurilor.
-După pole-ul obținut anul trecut, Haas nu a mai reușit o performanță notabilă. În ciuda noului „pachet” de upgrade-uri, echipa americană nu a ajuns nici măcar în Q3.
-Alături de echipa condusă de Gunther Steiner, și Alpha Tauri a fost o „dezamăgire”. Yuki Tsunoda și Daniel Ricciardo „s-au oprit” în Q1. Posibil ca temperaturile scăzute de la nivelul asfaltui, să fi afectat evoluția echipei.
-În altă ordine de idei, nici Williams nu a confirmat evoluțiile anterioare (din ultimele GP-uri). Alex Albon nu a „trecut” de Q2, în timp ce Logan Sargeant (care probabil va rămâne la Williams și în 2024) a obținut locul 19.
-În calificări, „lingura de lemn” a revenit celor de la Alfa Romeo. Valtteri Bottas și Zhou Guanyu vor pleca din coada plutonului (alături de Sargeant). Prin urmare, Alfa Romeo își continuă evoluțiile oscilante din acest sezon.
-În opinia lui Mark Hughes, dacă aceste calificări s-ar fi desfășurat în condiții normal, ordinea (cel puțin pe un singur tur) ar fi fost următoarea: Red Bull, McLaren, Aston Martin, Ferrari și Mercedes. Vom vedea, dacă acest scenariu va deveni realitate….