Străzile înguste și alunecoase ale Croației, ploaia torențială de duminică și condițiile imprevizibile au pus la încercare toți concurenții, printre participanți aflându-se atât regulari ai Campionatului European , cât și regulari ai Campionatului Mondial (WRC2, WRC Junior & WRC3), dar echipajele Napoca Rally Academy au arătat din nou că pot lupta cu cei mai buni din Europa și din lume!
Simone Tempestini & Sergiu Itu, la finalul primului lor sezon complet european alături de echipa MRF Tyres Euroope, participând cu Skoda Fabia RS Rally2, pregătită de Keane Motorsport au terminat raliul în Top 10 la general, în ciuda multiplelor pene de cauciuc suferite în ambele zile, reușind totodată un impresionant loc 4 pe Power Stage în condiții aprige.
Totodata, contribuția echipajului Tempestini/Itu pe parcursul întregului sezon a fost esențială în succesul echipei MRF Tyres! Pe lângă punctele aduse pe parcursul sezonului, ultimele 2, obținute datorită locului 4 pe Power Stage-ul „Zagorska Sela – Kumrovec 2” (exact același Power Stage ca și în Raliul Croației al WRC din 2024) , au fost punctele ce au făcut diferența dintre MRF Tyres și M-Sport Ford în clasamentul echipelor, echipa indiană, cu Tempestini și Itu parte din ea, câștigând titlul european!
Frații Norbert & Francesca Maior, la revenirea în ERC, la al doilea raliu la clasa ERC1, participând cu Citroen C3 Rally2 al DTO Rally Team (firma pilotului și omului de afaceri Cristian Dolofan) , echipat cu pneuri Hankook, au încheiat raliul pe un excelent loc 8 la general, confirmând progresul fantastic într-un sezon plin de provocări, dar și de experiență acumulată la cel mai înalt nivel al Rallying-ului european!
De asemenea, în articolul de mai jos, vă voi prezenta evoluția echipajelor pe parcursul ambelor zile:
Vineri
Free Practice
După un sezon lung, plin de provocări și evoluții spectaculoase, scena finalei Campionatului European de Raliuri s-a mutat în Croația, pe asfaltul imprevizibil și extrem de tehnic al raliului care a pus la încercare chiar și cei mai experimentați piloți. Porțiuni înguste, viraje oarbe și aderență schimbătoare de la o probă la alta – rețeta perfectă pentru un weekend de luptă pură cu secundele.
Atât pentru Simone Tempestini, cât și pentru frații Maior, erau a doua participare a carierei lor la raliul Croației. Simone a mai participat o dată în 2014 (ERC), iar Norbert & Francesca anul trecut (ei deja fiind, oarecum, familiarizați cu câteva dintre probele raliului și atmosfera acestuia, chiar obținând și podiumul anul trecut la Junior WRC, la bordul unei Ford Fiesta Rally3 Evo al M-Sport Poland).
Primele sesiuni ale zilei, desfășurate pe proba Hruševec, de 6,12 kilometri , au oferit o primă imagine clară asupra echilibrului forțelor. Cu piloți din WRC și ERC aliniați la start, nivelul a fost unul de top și dificultatea de a ajunge în Top 10, una pe măsură.
Echipajul Simone Tempestini / Sergiu Itu (#11) a abordat antrenamentele libere cu o strategie atentă, concentrată pe reglaje fine și adaptarea mașinii la condițiile de aderență variabile. Cu un timp de 4:03.696, la a doua rulare, echipajul clujean a încheiat sesiunea pe locul 11, la mai puțin de 8 secunde de liderul Miko Marczyk — un ritm solid, dar calculat, care a indicat o setare axată pe consistență și siguranță înainte de calificări.
De cealaltă parte, Norbert și Francesca Maior (#14) au avut o sesiune constantă și curată, semn că au pus accentul pe acomodare și ritm progresiv. Cu un timp de 4:04.259, locul 12 în clasament, echipajul român a demonstrat că poate ține pasul cu vârful plutonului ERC, deși se afla la doar a doua apariție în campionatul european în acest sezon după o pauză de câteva etape.
Qualifying Stage
După reglajele de după antrenamentele libere, echipajele au intrat în Qualifying Stage, acolo unde timpii contau direct pentru ordinea pozițiilor de start, ce era crucial într-un astfel de raliu de asfalt, fără „anti-cut”-uri, unde liderii aveau avantajul unui asfalt mai curat, iar cei din mijloc și din urmă riscul mai mare la pene datorită noroiului și pietrișului aruncat pe asfalt și adâncirea liniei interioare a virajelor (+ aderență mai scăzută). Cu un asfalt deja murdar (fiind același traseu) și temperaturi în ușoară creștere, condițiile au fost dificile, iar presiunea – maximă.
Într-un exercițiu de viteză pură, Norbert și Francesca Maior au urcat spectaculos până pe locul 6, cu un timp excelent de 3:58.361 – la doar 2,4 secunde de liderul Marczyk. O performanță care a atras atenția comentatorilor Rally.TV și paddock-ului ERC, confirmând progresul constant al tânărului echipaj român și încrederea tot mai mare în potențialul mașinii Citroën C3 Rally2 pe asfalt.
(„Cum vă așteptați ca performanța voastră să difere într-un rally2, cu experiența acumulată în Croația și podiumul din etapa de JWRC de anul trecut?” – Hollie McRae) În acest moment, nu știu, pentru că a fost foarte greu, cu pietriș peste tot. Am avut și un moment (de pierdere a controlului) la început, și de asta am încercat să tragem tare să recuperăm din timpul pierdut, care, la final, în opinia mea, a fost doar de o secundă maximum. Dar totul e bine, mașina și notele au fost bune. Dar este incredibil, ritmul în calificări al concurenților în ERC este nebunește, trebuie să folosești fiecare milimetru al traseului. O experiență interesantă, dar acum trebuie să fim focusați pe restul raliului, e bine că nu începem din spate, dar vom vedea!
Tempestini și Itu au încheiat calificarea pe locul 11, cu timpul de 4:00.017, consolidând un start favorabil pentru prima probă specială.
(„Simone, un sezon dur pentru voi, dar ne bucurăm că v-ați întors în ERC, ce obiective aveți pentru Raliul Croației / finalul sezonului?”- Hollie McRae) Mulțumită celor de la MRF suntem aici. Prima dată în această formulă, aici în Croația. Această probă nu a fost cea mai bună pentru noi și poate ne-a afectat începutul de raliu, dar vom construi un ritm, vom încerca tot ce putem în acest weekend și mulțumim tuturor fanilor și partenerilor care ne susțin!”
Astfel, prima zi din Raliul Croației 2025 a arătat un debut solid pentru motorsportul românesc, cu ambele echipaje Napoca Rally Academy în top 11 la general. Într-un context în care diferențele de o secundă puteau însemna 3–4 poziții în clasament, ritmul demonstrat în calificări a fost un semn clar că echipele românești au venit pregătite pentru o luptă reală în finala ERC.
Sâmbătă
PS1 – Krašić – Sošice 1 (22,7 km)
Echipajul Simone Tempestini / Sergiu Itu (Škoda Fabia RS Rally2) a pornit prudent, dar bine, stabilind un ritm solid care i-a plasat în top 10 general. Cu un parcurs curat, fără riscuri inutile, Tempestini a mizat pe un ritm conservator, adaptat asfaltului încă destul de curat, dar rece.
Timp 12:56.5, la circa +17.7s față de liderul Armstrong.
De cealaltă parte, Norbert Maior / Francesca Maior (Citroën C3 Rally2) au adoptat o strategie similară – ritm calculat, fără derapaje. Deși mai puțin familiarizați cu particularitățile unor astfel de drumuri de asfalt la bordul unui Rally2, au încheiat prima probă în top 11, în apropierea grupului principal de piloți buni ai ERC și WRC2.
Timp 13:04.02, la +25.4s de lider.
PS2 – Hartje – Stojdraga 1 (20,93 km)
Pe a doua probă, traseul s-a dovedit mult mai lent, cu porțiuni de asfalt curat, dar și zone de umbră unde aderența a variat.
Maior a crescut ritmul semnificativ: timpii intermediari l-au menținut între locurile 6–8, finalizând proba la aproximativ +9.2 s de vârf, un rezultat care i-au avansat pe frați pe locul 9 general.
„Am simțit că putem merge mai tare și mai siguri, dar am vrut să ne asigurăm că ritmul e constant. A fost de-a dreptul o probă de asfalt.”
Tempestini/Itu au avut și ei o evoluție foarte curată, dar au pierdut ușor în zonele rapide. Cu toate acestea, și-au păstrat constanța, înregistrând un timp de 13:19.9, care i-a menținut în top 8 general.
De notat că în această probă au avut accident două echipaje „de calibru înalt” : Wagner/Ostlender(campionii austriei), Matulka/Syty (campionii poloniei).
PS3 – Breganica – Smerovišće 1 (14,7km)
Această probă mai scurtă a fost decisivă pentru poziționarea provizorie înainte de prima pauză în parcul de service.
Tempestini a atacat aici cu un ritm apropiat de cel al piloților din topul clasamentului ERC1, având primele split-uri chiar demne de a câștiga această probă, însă o pană suferită la mijlocul probei l-au trimis până pe locul 26 în probă și o coborâre până la locul 13 general ERC, cea mai joasă poziție generală a week-endului.
Frații Maior au arătat progrese notabile. Au reușit un impresionant loc 6 în probă cu un 10:08.5, urcând în top 8 ERC.
PS4 – Krašić – Sošice 2 (22,7 km)
Pe proba a patra, desfășurată pe un asfalt rece și acoperit pe alocuri cu pietriș, frunze și nămol, Norbert și Francesca Maior au continuat ritmul ascendent, semnând al 10-lea timp al probei cu 13:03.5, la doar +18.3 secunde de liderul Romet Jürgenson. Performanța i-a urcat pe locul 7 la general, consolidând poziția în topul primelor 10 echipaje, în fața unor nume de top.
Simone Tempestini și Sergiu Itu, aflați în luptă directă pentru un loc în top 10, au încheiat proba pe locul 13, cu 13:11.0, la +25.8 secunde de referință. Într-un context dificil, cu aderență variabilă și o rotie în zona finală a specialei din cauza unei note interpretate greșit, echipajul clujean a preferat un ritm controlat, mizând pe siguranță și consistență tehnică.
După PS4, Tempestini/Itu ocupau locul 13 la general, în timp ce Maior/Maior urcau pe 7, ambele echipaje păstrând un ritm constant și fără greșeli.
De asemenea, de menționat că în această probă au mai fost 2 accidente notabile : Mabellini/Lenzi(pretendenți principali la titlu) și Sarrazin/Roche(Iron Linx/WRC2).
PS5 – Hartje – Stojdraga 2 (20,93 km)
În cea de-a cincea probă specială, Tempestini/Itu au arătat o viteză superioară, semnând al 6-lea timp pe probă (13:13.7), la doar +5.0 secunde de liderul Jon Armstrong. Ritmul constant și reglajele fine aduse pe Škoda Fabia RS Rally2 s-au tradus într-o creștere vizibilă a încrederii și a stabilității în virajele de mare viteză.
Norbert și Francesca Maior au încheiat SS5 cu al 11-lea timp (13:18.0), menținându-se în top 7 general. Cu 1:02:51.7 cumulativ după cinci probe, echipajul a confirmat o zi aproape perfectă din punct de vedere strategic: fără riscuri inutile, dar cu un ritm competitiv constant în fața adversarilor mai experimentați.
„Cred că a fost bine, dar avem probleme cu încrederea și ritmul. Am încercat să fac mai mult, dar nu m-am simțit mai bine decât la prima încercare. Vreau doar să mă concentrez și să-mi mențin ritmul, fără să fac mai mult decât pot. Până acum, a fost o zi bună.” – Norbert Maior, la finalul probei
La finalul PS5:
- Maior/Maior – P7 general, +1:06.0
- Tempestini/Itu – P12 general, +1:56.9
PS6 – Breganica – Smerovišće 2 (14,7km)
Ultima probă a zilei de sâmbătă a fost și cea mai scurtă, dar și cea mai tehnică – un test de concentrare maximă după peste 100 de kilometri competitivi. Pe un asfalt extrem de murdar, Simone Tempestini și Sergiu Itu au continuat ascensiunea, semnând al 5-lea timp pe probă (10:10.1), la doar +13.2 secunde de liderul Armstrong. Evoluția lor a fost una foarte curată, cu o traiectorie precisă și fără erori de frânare, fapt care le-a permis să urce în top 10 general (locul 10) la finalul zilei, cu un total de 1:13:52.7.
Norbert și Francesca Maior au continuat să impresioneze prin ritmul constant, terminând PS6 pe locul 6 (10:10.9), la doar +14.0 secunde de referință. Cu un total general de 1:13:02.6, echipajul românesc a încheiat prima zi pe locul 5 la general!
„Sunt mulțumit, dar a fost foarte dificil! Incredibil. Pentru a obține mai mult, trebuie să-ți asumi anumite riscuri, iar în mintea mea nu poți să fac accident cu mașina! Sunt foarte mulțumit de mașină, de set-up și de pneuri. Dimineață am avut o aderență foarte bună și îmi plac foarte mult pneurile Hankook. Să sperăm că mâine nu vom avea nevoie de o barcă.”
Concluzii după prima zi:
Tempestini/Itu au demonstrat din nou forța pachetului tehnic și al experienței, combinând siguranța cu un ritm în creștere, mai ales capitulând asupra problemelor cu pneurile pe parcursul zilei. Norbert Maior/ Franesca Maior au confirmat maturitatea dobândită în acest sezon – timpi constanți, lipsa greșelilor și o evoluție curată le-au adus un loc 5 excelent într-un pluton extrem de competitiv. Setup-ul Citroën-ului C3 Rally2 fost echilibrat, oferind o fereastră bună de performanță în condiții mixte (asfalt curat, asfalt „murdar”).
Duminică – ziua decisivă
PS7 -Veliko Trgovišće – Klanjec 1 (13.61 km)
Ziua de duminică, o zi cu ploaie torențială, aderență și vizibilitate limitate, a început dificil pentru piloții români, pe o probă lungă, tehnică și extrem de alunecoasă în prima parte a traseului.
Simone Tempestini și Sergiu Itu au avut o evoluție sub așteptări, înregistrând abia al 30-lea timp pe probă, la +1:52,6 de liderul Marczyk. Ritmul a fost afectat vizibil de pana suferită pe mijlocul probei. În ciuda pierderii de timp, echipajul Napoca Rally Academy a evitat greșelile majore, rămânând în lupta pentru puncte, dar coborând în clasamentul general până pe locul 13 general, la +3:51,2 față de Armstrong.
De partea cealaltă, frații Norbert și Francesca Maior, în ciuda unei pre-penalizări de 10 secunde pentru întârzierea de sub 1 minut la control pre-start, au avut parte de o probă mai echilibrată, însă și ei au pierdut timp considerabil. Cu o evoluție constantă, dar prudentă, Norbert a semnat al 13-lea timp (+49,5 față de lider), menținând un ritm bun în raport cu cei din jurul său. În clasamentul general, echipajul românesc a reușit să se mențină în top 10, coborând pe locul 7 la general, la +2:08.0 de lider, dar confirmând încă o dată maturitatea și constanța care i-au caracterizat pe tot parcursul weekendului.
„Am avut cea mai slabă probă din viața mea!” – Maior
De asemenea, accidente notabile au fost din partea lui Mille Johansson și Kovacs Antal.
PS8 – Zagorska Sela – Kumrovec 1 (14,24 km)
A doua probă a dimineții a fost mai rapidă, dar tot complicată, cu alternanțe de ritm și aderență.
Simone Tempestini și Sergiu Itu au reușit o revenire parțială, semnând un timp mult mai competitiv – al 11-lea pe probă, la doar +41,8 secunde de liderul Armstrong, și la numai 0,9 secunde de coechipierul campion mondial la categoria 3 Joona(2022). După problemele din PS7, echipajul românesc a găsit un ritm mai natural, însă poziția generală a rămas neschimbată: locul 13, la +4:33.0 de lider, după o dimineață dificilă.
„Ne bucurăm că am terminat proba!” – Tempestini
Frații Maior, pe de altă parte, au avut un parcurs mai complicat. Norbert a terminat proba pe poziția 14 (+56.9), pierzând ceva teren față de grupul fruntaș. În ciuda diferenței, echipajul Citroën a rămas competitiv, ocupând locul 6 general după PS8, la +3:04.9, menținându-se constant în top 10 într-o etapă marcată de multe schimbări de aderență și greșeli din partea altora.
„Simt că sunt teribil astăzi în mașină!” – Maior
PS9 – Veliko Trgovišće – Klanjec 2 (13,61 km)
Penultima probă a raliului a fost una tensionată, în care lupta pentru podium s-a încins între Armstrong, Østberg și Marczyk, în timp ce pentru români a fost momentul de regrupare și confirmare a ritmului din final raliului.
Simone Tempestini și Sergiu Itu (#11, Škoda Fabia RS Rally2) au semnat una dintre cele mai solide evoluții din ziua de duminică, oprind cronometrul la 10:33.9, clasându-se pe locul 5 pe probă, la doar +9,7 secunde de câștigătorul Marczyk. După un început mai puțin bun al zilei, Simone a arătat un ritm constant și sigur, apropiindu-se de top 10 în clasamentul general. Cu o medie de 77,3 km/h pe o specială extrem de tehnică, Tempestini a demonstrat din nou abilitatea de a se adapta rapid la condiții și de a gestiona inteligent finalul de etapă.
Frații Norbert și Francesca Maior (#14, Citroën C3 Rally2) au avut o evoluție constantă, dar ușor sub ritmul grupului fruntaș, terminând pe locul 15 în PS9, cu un timp de 11:09.0, la +44.8 secunde de lider și +35.1 față de Tempestini. În ciuda acestui ecart, Maior a reușit să rămână în top 10 la general.
După PS9,Tempestini urca pe locul 12 general, la +4:41.6, în timp ce Maior se menținea excelent pe locul 8, la +3:48.6, continuând să impresioneze prin eficiență și regularitate.
PS10 – Zagorska Sela – Kumrovec 2 [Power Stage] (14,24 km)
Power Stage-ul final a fost unul spectaculos, rapid și plin de riscuri, dar și o ocazie pentru piloții români să încheie raliul cu o notă pozitivă.
Simone Tempestini a avut o evoluție excelentă, încheind pe locul 4 în Power Stage cu un timp de 9:31.7, la doar +9.0 secunde de Armstrong. A fost cea mai bună performanță a sa în ziua de duminică, un final de forță care i-a adus și puncte suplimentare în ierarhia ERC, și punctele necesare echipei MRF Tyres pentru a câștiga titlul la echipe în fața marii M-Sport Ford.
Echipajul Tempestini/Itu a încheiat raliul pe locul 10 general, cu un timp total de 1:55:48.0, la +4:50.6 de Armstrong. O evoluție solidă, constantă, dar afectată de timpii pierduți în prima parte a zilei.
Norbert Maior, în schimb, a fost ceva mai prudent pe Power Stage, terminând pe locul 12 cu un timp de 10:01.6, la +38.9 secunde de Armstrong. Cu toate acestea, performanța cumulată pe parcursul întregului weekend i-a adus o clasare excelentă: locul 8 general, la +4:27.5 de liderul Armstrong.
În vârf, britanicul Jon Armstrong a dominat și ultima probă, adjudecându-și victoria finală în Rally Croatia 2025 cu un timp total de 1:50:57.4, în fața norvegianului Mads Østberg (+45.7) și a polonezului Marczyk (+1:46.1), care a devenit campion european, în ciuda faptului că a câștigat doar 9 probe speciale și niciun raliu ERC în acest sezon.
Concluzie
Concluzia finală a raliului
Pentru România și Napoca Rally Academy, Rally Croatia 2025 s-a încheiat cu două rezultate foarte solide:
- Norbert & Francesca Maior – locul 8 și un nou top 10 european, confirmând progresul constant în categoria Rally2;
Declarația sa pe social media(Facebook, Instagram):
Iată-ne la finalul Raliului Croației, încă cu zâmbetul pe buze. Zilele acestea am trecut printr-un adevărat rollercoaster de emoții, iar tot ce putem spune este că suntem mândri de noi și de ceea ce am reușit, chiar dacă ziua de azi nu a fost cea mai bună pentru noi.
Ieri a fost o zi excelentă, condițiile au fost perfecte pentru experiența acumulată de noi anul acesta pe asfalt, la volanul Rally2-ului, iar timpii de pe probe ne-au dat încredere în noi și ritmul pe care îl avem. Astăzi însă, condițiile extrem de dificile și o problema la sistemul de frânare care ne-a dat bătăi de cap toată ziua, ne-au scos complet din zona de confort, transformând ziua într-o adevărată luptă pentru supraviețuire.
Am încheiat pe locul 8 în clasamentul general FIA ERC, și tot ce putem spune acum este că sperăm ca anul viitor să avem din nou șansa de a reveni în acest campionat, locul în care eu și Francesca visăm să fim. Vă mulțumim tuturor celor care ne-ați încurajat și ne-ați fost alături!
Acum luăm o scurtă pauză și ne revedem la Raliul Argeșului!
Mulțumim tuturor celor care au făcut posibilă această participare și mulțumiri speciale echipei DTO Rally Team pentru maratonul din ultimele săptămâni.
- Simone Tempestini & Sergiu Itu – locul 10 și titlul european la echipe, după un raliu de revenire și adaptare dificilă, dar încheiat cu o duminică și un Power Stage excelent.
„Cu siguranță nu a fost anul nostru. Uneori am făcut greșeli, alteori am fost foarte rapizi, dar ne-a lipsit puțin norocul. Mulțumim mult partenerilor noștri, MRF Tyres, echipei și tuturor celor care ne urmăresc la fiecare raliu. Chiar dacă acesta nu a fost cel mai bun eveniment al nostru, sunt fericit că am contribuit la succesul echipei. Să mergem mai departe!” – Simone Tempestini, comunicat MRF Tyres
Ambele echipaje au reușit să ducă la capăt o etapă extrem de tehnică și dură, în care adaptarea la aderență, strategia abordării fiecărei probe speciale și alegerea pneurilor au făcut diferența.
Într-un context dominat de piloți cu experiență internațională vastă, prestațiile lui Tempestini și Maior confirmă încă o dată că motorsportul românesc rămâne competitiv la cel mai înalt nivel al rallying-ului european.







