Danilo Petrucci continuă alături de Barni în WorldSBK

O veste excelentă pentru fanii lui Danilo Petrucci. Experimentatul rider italian va rămâne și în 2025 în Campionatul Mondial de Superbike alături de echipa Barni Racing Team, echipă alături se află din 2023.

Ajuns la vârsta de 33 de ani, Petrucci are o carieră impresionantă. Italianul și-a făcut debutul în MotoGP în anul 2012 la vechea clasă CRT alături de echipa Ioda. Împreună cu acesta, a stat până în 2015, când a făcut trecerea la Pramac Ducati. În 2019 Danilo a semnat cu echipa de uzină Ducati.

După alte două sezoane,pilotul originar din Terni a trecut în tabăra KTM, concurând în 2021 an care a fost și ultimul său la echipa Tech3. În 2022, a făcut pasul în MotoAmerica iar anul trecut a semnat cu actuala echipă Barni.

Alături de echipa de uzină Ducati,a obținut și cele două victorii din carieră la Mugello în 2019 și respectiv Le Mans în 2020.În MotoAmerica a fost vicecampion al competiției,obținând cinci victorii pierzând titlul pentru 20 de puncte în fața campionului Jake Gagne. Totodată, Petrucci a pilotat și în Raliul Dakar în anul 2022 la scurtă vreme după ce s-a despărțit de Tech3.

Danilo Petrucci ocupă în acest moment locul al șaselea în clasamentul general provizoriu cu 147 de puncte. Cu Danilo Petrucci și ceilalți piloți din WorldSBK ne vom revedea la Magny Cours, în perioada 6-8 septembrie.

Jorge Prado face dubla la Uddevalla

N-a fost runda absolut perfectă pentru Jorge Prado, dat fiind faptul că Tim Gajser l-a învins în cursa de calificare, dar acolo unde a contat cel mai mult, adică în manșele principale, pilotul Gas Gas a obținut maximul posibil.

Prima manșă

Lucrurile n-au început însă cum își dorea Prado. Fiind liderul holeshot-urilor din acest an, cu 14 astfel de reușite, ibericul a avut o plecare mai degrabă modestă, fiind în zona locului 5 la finalul primului tur. La intrarea în primul viraj al cursei, Romain Febvre a fost lider, însă în exact următorul viraj, localnicul Isak Gifting a preluat conducerea, spre delirul total al publicului din Uddevalla.

Coechipierul lui Febvre, Jeremy Seewer, a avut și el un start bun și la finele primului tur, elvețianul se află în postura de vânător al fotoliului de lider. Gifting a rezistat destul de bine timp de 4 tururi la conducerea cursei, dar rând pe rând, pilotul JK Yamaha a fost depășit de Seewer, Febvre, Prado și Tim Gajser. Ultimii 2 au trecut în următoarele tururi de piloțîi Kawasaki și se anunță o nouă bătălie între poate primii 2 favoriți la titlul din acest sezon.

La finele turului 13, Prado a reușit o manevră curajoasă în față lui Gajser, pentru a urcă în premieră în postura de lider al cursei respective. Pilotul Gas Gas nu s-a putut distanță însă de pilotul Honda, și până în ultimele viraje ale cursei, nu eram deloc siguri cine se va impune. Până la urmă, prima manșă i-a revenit lui Prado, care probabil a vrut să arate haterilor că poate câștigă și depășindu-și adversarii. Diferența față de Gajser a fost chiar mică, sub o secundă, cu Febvre obțînând un nou podium în acest sezon.

Lucrurile n-au fost ușoare pentru Jeffrey Herlings, care fix în virajul 2 al mansei a ieșit larg, după ce roată față a KTM-ului sau a fost atinsă de pneul spate a lui Gajser. Asta a fost încă o cursa de recuperare pentru glonțul olandez (sau „The Herlings Show”, cum îi zicea odată Paul), care s-a terminat cu un loc în top 5, în urmă lui Seewer, deși se află în afară top-ului 15 la finele primului tur. Herlings a avut șansă chiar de a urcă pe 4 în ultimul tur, dar o greșeală care a dus la oprirea motorului a oprit progresul multiplului campion Mondial.

A doua cursă

Pilotul Fantic, Glenn Coldenhoff, a reușit holeshot-ul în cursa a 2-a, însă poziționarea bună a lui Prado, plus un start decent, peste cel din manșa anterioară, i-a permis pilotului Gas Gas să preia conducerea în virajul 2. În urmă să aveau să urce Gifting, care a avut o nouă plecare bună în față publicului local, și Herlings, care a evitat de dată asta potențiale pericole.

Olandezul n-a stat pe gânduri și a urcat pe locul secund în virajul 4, cu scopul de a se lupta cu Prado pentru Victoria din această manșă. N-a fost un succes, întrucât Prado a reușit să pună o distanță sănătoasă față de pilotul KTM, pe care a menținut-o până la final, pentru a obține a 4-a dublă din acest sezon și a 8-a victorie per total. Trebuie menționat și faptul că e prima victorie per total a lui Prado, în Suedia. Herlings a încercat un asalt pe final de cursa, pentru a reduce distanță față de Prado, însă asta era cât pe aci să ducă la o căzătură ce-l putea costă serios pe olandez.

Gajser n-a mai avut prestația din prima manșă, iar plecarea nu la fel de bună că a lui Prado și Herlings i-a cam îngreunat cursa. Pilotul Honda a reușit să completeze podiumul acestei curse, și să obțînă locul 2 per total în rundă din Suedia, dar liderul campionatului mai pierde câteva puncte importante în față pilotului Gas Gas. Nici Febvre n-a mai avut plecarea din prima cursa, însă a reușit să limiteze daunele, cu propria cursa de recuperea încheiată cu un loc 4 obținut în față lui Coldenhoff.

Și uite așa, mai rămân 5 episoade de scris până la finalul acestui sezon de MXGP. Următorul capitol va fi în acest weekend, acasă la Herlings, în Arnhem. Vom vedea cu ocazia asta și debutul celor de la Ducati în campionat, plus revenirea pe scenă a legendei Tony Cairoli. Cu ocazia asta, fanii lui Marc Marquez își pot face o prima iluzie despre cum îi va stă ibericului la anul, în roșu… și cu cele 3 gheare verzi de monstru. E ironic faptul că în toată carieră să de motocross, Cairoli a fost la rândul lui doar pilot Red Bull, că și Marquez. Probabil că în Olanda va fi prezent și Paolo Ciabatti, responsabilul pentru divizia off-road a Ducati, după cum am zis într-un material separat.

Toprak Razgatlioglu scrie noi pagini de istorie după tripla din Portugalia

Toprak Razgatlioglu a stabilit un nou record de victorii consecutive: 13 (sau 12+1, dacă sunteți fani Angel Nieto), la finalul etapei care s-a desfășurat la Portimao.

Cursa de superpole

Din nou, Danilo Petrucci și Alex Lowes au avut o plecare mai bună decât Razgatlioglu, și asta era ordinea podiumului la finele primului tur. Trio-ului fruntas li s-au mai alăturat și Mickey van der Mark, Nicolo Bulega și Jonny Rea, dar odată ce Razgatlioglu a ajuns la conducere, la intrarea în al 2-lea tur, nimeni nu l-a mai putut prinde pe turc. Și uite așa, pilotul BMW devine primul din istoria mondialului de Superbike care ajunge la 12 victorii consecutive.

Celelalte două locuri pe podium nu erau însă deloc stabilite, dându-se lupte la baionetă între Petrucci, Lowes, și van der Mark. La întrarea în turul 9, Lowes a incercat să treacă de Petrucci, dar manevra n-a fost un succes și asta i-a permis lui van der Mark să aducă ambele motociclete de uzina BMW pe podium. Pilotul Kawasaki a stricat însă bucuria echipei lui Shaun Muir, revenind pe locul 3 în virajul 8 al ultimului tur, permițându-i lui Petrucci să obțină un nou loc 2 în acest sezon.

Era cât pe aici ca van der Mark să realizeze una din depășirile sezonului, când era la exteriorul lui Lowes la ieșirea din ultimul viraj al ultimului tur și a avut o tracțiune mai bună decât pilotul Kawasaki, însă olandezul n-a putut fructifica acest avantaj, ratând astfel podiumul și plasarea în prima linie pentru manșa secundă, pentru doar 21 de miimi.

Bătăliile acerbe din față i-au permis lui Bulega să se apropie de acest trio, însă campionul mondial în exerctiu la Supersport a fost mai mult martor la acest spectacol. Din spate venea și coechipierul său, Alvaro Bautista, care a plătit din nou tribut unui start slab, dar nu la fel de rău ca cel de sâmbătă. Cu toate astea, nu s-au mai produs modificari în zona asta, iar echipa de uzina Ducati aduce cei 2 piloți pe locurile 5 și 6.

Rea nu s-a mai luptat cu probleme tehnice, ca în prima manșă, dar fiind depasit rând pe rând de Bautista, apoi în mod agresiv de Andrea Iannone și Xavi Vierge, pilotul Yamaha a ajuns până pe 10, inclusiv în urma lui Dominique Aegerter. Ghinionul lui Rea a fost că locul 10 în manșa de superpole, unde a și terminat de altfel, este prima poziție în afara punctelor.

Manșa secundă

Prima parte a acestei curse a fost din nou spectaculoasă, având numai puțin de 7 piloți implicați în lupte directe: Razgatlioglu, van der Mark, Lowes, Iannone, Petrucci, Bulega și Bautista. Dintre toți aceștia, Iannone și Bulega au fost singurii care n-au apucat să preia conducerea cursei, chiar și pentru doar câteva viraje. Aici au contat și unele greșeli pe care le-a facut Razgatlioglu, a cărui cursă a devenit mai dificilă după ce un contact cu Lowes pe linia de start-sosire la intrarea în turul 6 l-a lasat fără o aripioară din față.

Cu toate astea, după ce a urcat la conducere în acel tur, turcul a reușit să pună o distanță de peste o secunda față de rivali. Ritmul lui Bautista a fost însă destul de bun și în această manșă, reușind să ajungă până pe 2 până la jumatatea cursei și să se distanțeze de rivali. Ba chiar cu 6 tururi înainte de final, ibericul a topit ecartul față de Razgatlioglu și a părut că vom avea un nou episod al duelului dintre cei 2 titani.

În turul următor, Bautista a și trecut la conducerea cursei, iar bătălia dintre el și Razgatlioglu a și continuat pana în virajul 5, unde turcul a revenit în frunte. Din păcate, fix în acel viraj, pilotul Ducati a pierdut fața, fără să fie vreun contact între el și pilotul BMW. A reușit să revină în cursă Bautista, dar a terminat în afara punctelor, iar asta îi reduce considerabil șansele la al 3-lea titlu mondial în WorldSBK.

Cand un Ducati “dispare”, altul își face apariția. Bulega era pe locul 3 în momentul în care Bautista a căzut, iar greseala coechipierului său, și ceva resurse păstrate pentru final, i-au permis să se apropie de Razgatlioglu și să pună la îndoială o nouă victorie a turcului. Cu toate astea, celălalt pilot de uzina Ducati n-a reușit să treacă de pilotul BMW, însă a reușit cea mai bună cursă dintr-un weekend relativ dificil pentru el.

Astfel, seria victoriilor lui Razgatlioglu continuă, oferindu-ne și cea mai mică diferență la sosire dintre invingator și locul 2 din acest sezon: 35 de miimi. Sezonul bun al lui Lowes continuă, cu un nou podium într-o rundă unde a avut o nouă prestație foarte bună per total. Un alt weekend dificil pentru Rea s-a terminat de data asta într-o notă pozitivă, multiplul campion mondial ajungând la final pe locul 6, într-o cursă mai degraba cuminte, unde lucrurile au mers decent de data asta.

Acțiunea din WorldSBK va continua peste aproximativ o lună, acasă la amicul nostru, Tavi Tamas. Pardon, am vrut să zic în Franta, la Magny-Cours, dar asta e o greșeală intenționată. Însă pentru Razgatlioglu, acest circuit este un teren magic, obținând aici primele sale victorii în WorldSBK, și unde în general s-a simtit foarte bine. Va reuși să extindă turcul seria de victorii consecutive, și așa colosală așa cum e ea?
Oare la finalul rundei respective, pilotul BMW va avea mai mult de o unghie pe titlul mondial din acest sezon? Sau vor reusi piloții Ducati, Alex Lowes, sau poate chiar piloții Yamaha să dea o replică grea? Răspunsul îl vom afla în weekend-ul 6-8 septembrie.

Alex Palou, pe lista scurtă a celor de la Audi

Campionul en-titre din IndyCar și fost pilot de teste al echipei McLaren, Alex Palou, ar putea pilota pentru Sauber începând cu sezonul viitor. După ce Carlos Sainz a semnat cu Williams, Audi ar fi interesată de serviciile lui Palou.

Audi, care va debuta în F1 în sezonul 2026, a fost nevoită să caute alternative după ce Carlos Sainz a fost confirmat la Williams. Mau mult, opțiunea numărul 2 a celor de la Audi, Esteban Ocon, a semnat cu Haas. Astfel, compania germană a primit două lovituri serioase pe piața transferurilor.

Conform publicațiilor Auto Motor und Sport și Blick, Alex Palou ar reprezenta o alternativă serioasă pentru Audi.

Pilotul iberic este aproape de al 3-lea titlu în IndyCar, Palou având un avans de 49 de puncte în fața principalului contracandidat,australianul Will Power. De altfel, Alex Palou nu este „străin” de scena F1: el a avut câteva apariții la volanul unui monopost McLaren (în 2022 și 2023). Anul trecut, Palou a fost numit pilotul de rezervă al grupării din Woking.

Însă, la fel ca în cazul lui Oscar Piastri, Palou a fost protagonistul unei decizii controversate: spaniolul a refuzat să se alăture proiectului din IndyCar al echipei McLaren deși avea un contract semnat în acest sens, Palou optând să rămână alături de Chip Ganassi.

VIA: PlanetF1

Toprak Razgatlioglu obține a 11-a victorie consecutivă în prima manșă din Portugalia

În ultimul antrenament liber, Toprak Razgatlioglu a decolat la propriu pe toboganul din virajul 8, iar in prima manșă, turcul a „zburat” către o noua victorie în campionat. Pilotul BMW a plecat din pole, fiind acompaniat în prima linie de către Alex Lowes și Danilo Petrucci, și de altfel, cei 3 aveau să își dispute prima poziție în prima parte a cursei.

In a doua parte, s-a mai mărit grupul fruntaș, cu Mickey van der Mark, Axel Bassani, Garrett Gerloff și Nicolo Bulega intrând in actiune. Din spate venea ca o tornada și Alvaro Bautista, care încheia linia a 2-a pe grilă, dar un start destul de slab îl cobora pe campionul ultimelor 2 sezoane până in zona locului 13 in primul tur.

Razgatlioglu avea să efectueze manevra decisiva pentru victorie în primul viraj al turului 13, în fata lui Petrucci (Să fie asta un semn pentru ziua de duminică?). Pentru câteva viraje, BMW avea ambii piloți de uzină pe primele 2 locuri, întrucât van der Mark îl depășise inițial pe Petrux în virajul 3, dar pilotul Barni și si-a recăpătat pozitia două viraje mai târziu. Poate turcul îi va oferi o bere lui Mickey pentru asta, că tot a creat o distanță decisivă pentru Toprak, pe care a menținut-o până la final (și chiar și-a mărit-o), în drumul spre cea de-a 11-a sa victorie consecutivă.

Cu ocazia asta, Razgatlioglu egalează recordul obținut de „colegii lui de breasla” din „trio-ul titanic” al acestui deceniu: Bautista (care a reușit performanța asta de 2 ori) și Jonny Rea. Tot vorbeam de Alvaro, cursa de recuperare s-a încheiat cu un loc 2 pentru iberic, cu o manevră executată în penultimul tur, în fața lui Petrux, în al 2-lea viraj. Din fericire, n-a existat niciun contact intre cei 2 piloți Ducati, completând astfel podiumul primei manșe de la Portimao.

Asta-i un contrast total cu ce a fost in ultima manșă a etapei anterioare, de la Most, când acroșajul lor din chiar primul viraj al cursei le-a încheiat prematur weekend-ul amândurora. Tot vorbeam de recorduri, Bautista a stabilit și el o performanță personală: al 100-lea podium în WorldSBK și se alătură astfel unui grup select, din care mai fac parte chiar cei 2 „colegi de breaslă” din „trio-ul titanic”, plus „King” Carl Fogarty, „Grinner” Tom Sykes, „Crocodilul” Troy Corser și campionul fără coroană: Noriyuki Haga.

După ce a fost la un moment dat pe podium, van der Mark n-a mai putut ține pasul cu trio-ul fruntas, ba chiar a ajuns la final pe locul 6, în spatele lui Gerloff și Lowes. Americanul a avut cea mai bună cursă din acest sezon, la doar câteva zile după anunțul cum că el va concura în 2025 alături de Puccetti Kawasaki, unde va pilota modelul folosit în acest an chiar de Lowes și Bassani. Gerloff și-a asigurat astfel viitorul, după anunțul de acum 2 luni al actualei echipe, Bonovo Action, prin care va trage cortina asupra efortului din mondialul de Superbike, la finele acestui sezon. A fost de altfel și cea mai bună cursă pentru BMW din acest an, având 3 piloți în top 6.

Bulega a avut o cursa mai degrabă cuminte, încheiată pe 7, în fata conaționalului Bassani, dar pentru colegul lui Bautista, asta înseamnă încă 16 puncte pierdute în clasamentul general, în fata lui Razgatlioglu. Sezonul greu al lui Rea la Yamaha continuă. Plecat de pe 8, multiplul campion mondial a avut un inceput bun și a fost in plutonul fruntaș, dar era cât pe aci să-și încheie cursa în virajul 13 al turului 4. O salvare a la Marc Marquez a împiedicat o căzătură aproape garantată, însă de atunci, britanicul a tot căzut in clasament și a fost la puțin peste 3 sutimi de a pierde și ultimul punct pus în joc, în fața lui Michael Rinaldi.

Redding si Andrea Iannone au fost singurele abandonuri din aceasta cursă, însă cei 2 foști piloți din MotoGP au fost implicați în căzături separate. Un alt fost pilot de motomondial, Philipp Ottl, a fost descalificat pentru că a revenit în in cursă după ce a intrat in boxă cu tot cu motocicletă, din cauza unei probleme tehnice.

Razgatlioglu a sărbătorit victoria punându-și pe spatele combinezonului niște aripi de avion, și a devenit membru al echipajului 54 al Turkish Airlines, pentru câteva minute. Poate îi va convinge să ofere zboruri gratis fanilor săi, în caz ca s-ar încorona campion în acest sezon, înainte de Jerez? Lăsând gluma la o parte, va reuși turcul să spargă gheața și să obțină triumful cu numărul 12, cum inclusiv el și-ar dori asta? Sau destinul preferă sa mențină recordul la Troy Corser, cu momentan Max Biaggi piloți? Astăzi vom primi răspunsurile.

Sursă foto: Facebook, WorldSBK

Ducati va debuta în campionatul mondial de motocros în Olanda

În urmă cu aproape un deceniu, KTM, un colos în off-road, își făcea tiptil debutul mondial în cursele pe trasee permanente. Acum e rândul Ducati să urmeze acest traseu… doar că în sens invers.

Manufacturierul din Bologna va intră în curând pe scena mondialului de motocross. Momentan, intenția va fi doar la clasa mare, intrând în joc cu modelul Desmo450 MX și avându-l ca wildcard pe legendarul Tony Cairoli, pe care Ducati l-a „pescuit” anul trecut chiar de la KTM, în mod ironic.

Dacă se întreabă lumea ce mai face Paolo Ciabatti, fostul director sportiv Ducati din MotoGP și WorldSBK este în prezent managerul general al nou-nascutei divizii off-road a manufacturierului italian. De altfel, Ducati a debutat în acest an în campionatul italian de motocross, pe care-l și conduce în clasamentul general, avându-l acolo că vârf de lance pe Alessandro Lupino, parte a echipei Italiei, ce s-a impus acum 3 ani în Motocross-ul Națiunilor.

Dar cum se va descurcă Ducati în această nouă aventură mondială? Un prim răspuns îl vom afla weekend-ul următor, când MXGP va veni în Arnhem, acasă la Jeffrey Herlings, fost coechipier și rival al lui Cairoli la KTM.

WRC a făcut public calendarul pentru sezonul 2025

Autorul articolului: Tavi Tamaș

Prin intermediul unei postări făcute publice pe social media, promotorii campionatului mondial de raliuri și-au anunțat calendarul competițional pentru 2025.

Așa cum ne așteptăm, stagiunea viitoare va fi formată din 14 raliuri, cu debutul clasic din luna ianuarie prilejuit de Monte Carlo Rally. Ulterior, calendarul competițional ne va aduce rând pe rând în Suedia, Kenya, Spania, Portugalia, Italia, Grecia, Estonia, Finlanda, Paraguay, Chile, Europa Centrală (Germania, Austria, Cehia), Japonia și Arabia Saudită, cea care va încheia sezonul viitor.

Spre deosebire de 2025, anul acesta au fost incluse și Croația și Letonia, țări care nu se vor mai regăsi în calendarul campionatului mondial de anul viitor.

Situația actuală din clasamentul general al mondialului de raliuri ni-l regăsește pe Thierry Neuville în postura de lider al clasamentului general, cu un total de 145 de puncte, fiind urmat de Ott Tanak cu 137 de puncte și Elfyn Evans cu 132.

Documentarul dedicat lui Sophia Floersch va avea premiera pe 26 mai.

Sophia Floersch se află la al treilea sezon în Formula 3, cea ce o transformă într-o „veterană” a acestei competiții. Documentarul care analizează revenirea lui Floersch, la curse, după accidentul suferit în timpul MP de la Macao, va avea premierea pe data de 26 mai.

În sezonul trecut, Sophia Floersch a devenit prima femeie pilot care a obținut puncte în F3. Înainte de realiza acest lucru, Floersch a intrat în atenția fanilor datorită accidentului său teribil din timpul Marelui Premiu de la Macao din 2018, când a suferit o fractură la coloană după ce mașina sa a fost propulsată în barierele de protecție. Floersch și-a revenit în mod miraculos după accidentare, a revenit imediat în lumea curselor și a câștigat ulterior premiul Laureus World Sports Award pentru revenirea anului, fiind singurul pilot care a obținut acest premiu, din toată istoria motorsportului.

Programul ei de recuperare și revenirea inițială la curse au fost transformate ulterior într-un documentar de 90 de minute. „#RACEGIRL – The Comeback of Sophia Flörsch”, regizat de Sonia Otto, va avea premiera pe 26 mai.

„Documentarul a fost realizat în anul 2022, așa că m-au urmărit timp de 16 luni. A fost lansat anul trecut, în luna mai”, a declarat ea pentru Feeder Series înainte de lansarea integrală, documentarul fiind anterior disponibil doar printr-un paywall. „Și acum, în două săptămâni, avem un slot de prime time pentru cele 92 de minute care va fi difuzat în Germania, ceea ce este, evident, foarte tare”.

După ce a fost lansat anul trecut, documentarul a fost nominalizat la International Motor Film Awards.

„Cred că este ceva cu adevărat special să ai un documentar despre tine însuți”, a spus ea. „Sper doar că eu și noi, împreună cu filmul, să ajungem și la oamenii care nu sunt atât de interesați de sporturile cu motor, pentru ca și ei să înțeleagă de fapt acest sport. Iar asta este ceva cu adevărat special și este un lucru extraordinar pe care îl putem face.”

Documentarul nu a fost extins și la campaniile sale recente din F3, unde Floersch a înregistrat îmbunătățiri clare în ceea ce privește rezultatele. La revenirea sa în F3 anul trecut, după doi ani de absență din serie, a luptat pentru puncte în etapa din Austria, înainte de a fi descalificată ulterior. Sophia avea să își recâștige punctele la Spa-Francorchamps, în Belgia. De asemenea, anul trecut s-a alăturat Academiei Alpine și a devenit ambasador al programului Rac(H)er.

Floersch a revenit, de asemenea, la Marele Premiu de la Macao cu Van Amersfoort Racing, fosta sa echipă.

„Întotdeauna poți continua să înveți și cred că fiecare dintre noi învață ceva dintr-un weekend de cursă și din mașină, iar pentru mine eu nu fac excepție”, a declarat ea pentru Feeder Series.

„Nu aș spune niciodată că am învățat suficient și că știu totul și cu siguranță nu este cazul.”

„Chiar dacă este al treilea meu sezon, sunt încă aici pentru a învăța, pentru a acumula kilometri și experiență.”

WRC Monte Carlo: Victorie pentru Thierry Neuville! Sebastian Ogier și Elfyn Evans completează podiumul.

Thierry Neuville a obținut victoria în Raliul Monte Carlo, după o luptă epică purtată cu Sebastian Ogier (posesor al recordului de victorii în Principat). Elfyn Evans, principalul favorit la obținerea titlului mondial, a terminat raliul pe poziția a 3-a.

Neuville s-a impus în 8 probe speciale (din totalul de 17). Belgianul a avut un parcurs perfect la Monte Carlo, pilotul Hyundai reușind să obțină maximul de puncte puse în joc (30).

Thierry Neuville a fost cel mai rapid pilot (în clasamentul general) la finalul zilei de sâmbătă (rezultat în urma căruia a primit 18 puncte), a dominat și ziua de duminică (succes care i-a adus încă 7 puncte). Neuville s-a impus și în Power Stage, iar acest succes i-a oferit încă 5 puncte suplimentare.

Spre deosebire de sezoanele precedente, structura sistemului de punctaj a fost modificată, iar noul regulament este un pic mai „stufos” în comparație cu vechiul sistem.

Câștigător de 9 ori al acestui raliu, Sebastian Ogier a trebuit să se mulțumească cu poziția secundă (la 16.1s în spatele lui Neuville). Totuși, pilotul francez și-a arătat încă o dată clasa, pilotajul său fiind unul remarcabil.

Podiumul a fost completat de Elfyn Evans. Pe fondul dominației Toyota și a absenței lui Kalle Rovanpera, (care va participa doar la câteva etape, în 2024) Evans a devenit principalul favorit la titlu.

La finalul zilei de vineri, pilotul galez s-a aflat în fruntea fișei de timpi. Din păcate, Evans a fost scos din lupta pentru victorie, odată cu apariția unei probleme la sistemul hibrid al modelului Toyota Yaris (problemă apărută pe speciala a 10-a).

Totuși, Evans a reușit să termine ziua de duminică pe poziția a doua, rezultat care i-a adus încă 6 puncte suplimentare.

La revenirea sa în cadrul echipei Hyundai, (după un sezon petrecut la M-Sport) Ott Tanak a terminat raliul pe locul 4.

Deși a avut probleme la motor, estonianul a ieșit din lupta pentru podium din cauza unei greșeli comise la începutul etapei (S3). În urma acestei erori, pilotul estonian a pierdut 42 de secunde.

Adrien Formaux (M-Sport)a completat topul 5, la capătul unei evoluții solide. Andreas Mikkelsen, noul recrut al celor de la Hyundai, a incheiat raliul pe locul 6, în fața lui Takamoto Katsuta.

La fel ca Tanak, japonezul a comis o greșeală care l-a scos din lupta pentru o clasare mai bună. De menționat, că ambii piloți au greșit în același viraj.

La catgeoria WRC 2, victoria i-a revenit lui Yohan Rossel (Citroen C3), după o luptă strânsă cu Pepe Lopez (Skoda Fabia RS). La finalul raliului, diferența dintre cei doi a fost de doar 4.9s. Podiumul acestei clase a fost completat de Nikolay Gryazin, coechipierul lui Yohan Rossel.

După etapa de la Monte Carlo, Campionatul Mondial de Raliuri va reveni în Suedia, întrecerea urmând să aibă loc la jumătatea lunii februarie (15-18 februarie).

Cristina Gutierrez: „Cred că vom obține rezultate bune în Raliul Dakar. Proiectul celor de la Dacia este pe termen lung, iar mașina este una de top.”

Pilotul spaniol a acordat un interviu pentru site-ul Motorsport.com, în care a vorbit despre câteva subiecte foarte interesante, cum ar fi proiectul celor de la Dacia în Raliul Dakar, despre cum este să te afli în aceași echipă cu Sebastian Loeb și Nasser Al-Attiyah și despre rolul femeilor în motorsport.

  1. În 2025, vei pilota pentru Dacia. Ce părere ai despre acest proiect?

Sunt foarte entuziasmată. Testele vor începe în luna martie, în Franța și apoi în Maroc. Prima cursă oficială va avea loc tot în Maroc, în octombrie, așa că sunt foarte fericită. Voi avea ocazia să fiu alături de mari piloți, precum Nasser [Al-Attiyah] și Seb [Loeb]. Mă voi distra, voi învăța și abia aștept să dau tot ce am mai bun.

  1. Despre asta am vrut să vorbim, despre piloți. Cum este să formezi o echipă alături de legende ale motorsportului, precum Sebastien Loeb și Nasser Al-Attiyah?

Prima dată când mi-au spus despre proiect, mi-au vorbit despre Seb, și era deja incredibil, pentru că am avut ocazia să lucrez alături de el în Extreme E. Este o persoană foarte deschisă, iar atunci când trebuie să-ți explice ceva, nu ține nimic pentru el, a fost foarte amabil cu mine, mi-a explicat ce trebuie să fac și am avut o colaborare foarte strânsă.

Mai târziu, am aflat că vom mai avea un pilot în echipă. Când am auzit că este Al-Attiyah, efectiv nu mi-a venit să cred. Seb și Nasser sunt cei mai buni piloți de pe grila de start în acest moment, iar faptul formez o echipă cu ei, nu poate decât să mă bucure.

  • 3. Dacia este un proiect câștigător. Te vezi în postura de învingătoare a Raliului Dakar?

Aceste cuvinte (victoria în Dakar) sunt foarte, foarte mari. Există piloți ca Seb, care încearcă de opt ani și încă nu a reușit să câștige, dar este adevărat că visez la asta, însă trebuie să fiu realistă. În primul an va trebui să vedem ce rezultate vom avea, este un proiect pe termen lung, iar asta îmi oferă liniștea de care am nevoie. Voi încerca să dau totul, mă bucur că voi fi prezentă la un asemenea eveniment și cred că vom face și performanță. Mașina este una de top.

  • 4. Anul viitor, Audi nu va mai participa, îl vezi pe Carlos Sainz concurând în Raliul Dakar cu o altă echipă?

îl văd pe Carlos [Sainz], într-un fel sau altul, implicat în Raliul Dakar, pentru că această competiție face parte din viața lui, iar dacă nu concurează, se va afla în postura de team manager. Sigur va fi implicat într-un proiect. Este o persoană extrem de competitivă. Sper să concureze și în viitor.

  • 5. Unul dintre lucrurile pe care le-am observat, este că porți un costum de curse complet personalizat. Cum este această relație cu Sparco și ce produse ai evidenția de la ei?

Am lucrat cu Sparco pe parcursul întregului proiect Junior Team [al celor de la Red Bull], pentru că avem un acord cu ei, iar adevărul este că sunt foarte mulțumită, deoarece costumele de curse sunt făcute la comandă. În fiecare an, ei evoluează din punct de vedere calitativ. Îmi place că materiale lor disipează căldura.

De asemenea, au dezvoltat ghete speciale de pilotaj care, pentru noi, piloții, sunt incredibile. Sunt foarte confortabile. De asemenea, nu intră nisipul, iar acest lucru nu se întâmpla înainte.

Întotdeauna ne ascultă părerea înainte de a dezvolta un alt produs, sunt întotdeauna foarte deschiși cu noi. Majoritatea piloțiilor de top au semnat un contract cu această companie.

  • 5. Automobilismul este un sport dominat de bărbați. Consideri că ai o responsabilitate mai mare, deoarece tu ești o prezență feminină în acest sport?

Eu nu mă simt așa, cred că suntem cu toții responsabili pentru modul în care se vor desfășura lucrurile. În motorsport, egalitatea nu este prezentă din punct de vedere statistic. Totuși, sunt foarte puține sporturi în care bărbații și femeile concurează în aceeași categorie. Acest lucru se întâmplă în motorsport.

Când m-am apucat de acest sport, eram privită cu circumspecție. Acum, prezența femeilor în motorsport este ceva normal, vezi multe fete în tot felul de departamente, piloți, copiloți, ingineri, mecanici.

  • 7. Joan Barreda a făcut o declarație interesantă după ce a abandonat, neștiind dacă va fi ultimul său Raliu Dakar, și a spus că a continuat să utilizeze același stil de pilotaj, chiar dacă asta l-a dus la eșec. Ești de acord cu această opinie?

Înțeleg că, în cele din urmă, fiecare are stilul său, obiectivul său și metodele sale. Eu cred că Joan Barreda a procedat corect. Eu sunt de acord să îți păstrezi stilul pe care îl ai, să te bazezi pe abilitățile tale naturale. Împărtășesc aceste valori.

  • 8. În final, la ce se gândește Cristina Gutierrez atunci când începe o nouă zi?

La micul dejun [râde]. Mă trezesc cu gândul la lucurile pe care le am de făcut în acea zi, iau micul dejun, mă spăl pe dinți și merg mai departe.