DTM : Mirko Bortolotti a câștigat titlul într-un mod senzațional la Hockenheim și a scris istorie alături de Lamborghini

Distribuie articolul:

Italianul Mirko Bortolotti, la volanul Lamborghini Huracán GT3 EVO2 #92, a intrat în weekend cu un avans sănătos, dacă nu insurmontabil, de 15 puncte în clasamentul piloților față de rivalul său de la Audi, Kelvin van der Linde, cu Maro Engel la 20 de puncte în spate, pe locul al treilea.


Antrenamentul de deschidere de vineri dimineața a fost afectat de ploaie, ceea ce, în ciuda prognozelor de vreme uscată pentru întregul weekend, s-a dovedit a oferi condiții reprezentative, deoarece climatul capricios din Baden-Württemberg s-a dovedit a fi dificil de prezis. Bortolotti a fost rapid atât pe asfalt umed, cât și uscat în timpul antrenamentelor, stabilind al doilea cel mai bun timp dimineața și fiind cel mai rapid după-amiază. Cu toate acestea, în calificări, ritmul s-a intensificat, Bortolotti reușind să ocupe doar locul șapte pe grilă, în timp ce principalul contracandidat, van der Linde, a obținut cele trei puncte pentru pole position și a redus diferența la doar 12 puncte înainte de prima cursă.

Dornic să recupereze din poziția slabă de pe grila de start, mai slabă decât se aștepta, Bortolotti a urcat pe locul patru la startul cursei, în timp ce van der Linde s-a detașat la bordul Audi-ului său. Cheia progresului lui Bortolotti în turul inaugural a fost o serie de depășiri îndrăznețe, spre exemplu Porsche-ul #91 al lui Thomas Preining înainte de virajul doi și apoi o altă depășire a lui Engstler la ieșirea din acul de păr al virajului patru. Din păcate, Bortolotti nu a putut face mai mult, deoarece Audi-ul din frunte părea să aibă prea mult ritm. Bortolotti a efectuat oprirea obligatorie la boxe și a revenit în fața Mercedesului lui Engel, dar a fost depășit și, pentru scurt timp, împins în afara pistei, în virajul opt de rivalul său. De aici, a fost un caz de limitare a daunelor, Bortolotti ajungând al cincilea la finalul cursei și pierzând conducerea campionatului în favoarea câștigătorului cursei, van der Linde.

Locul cinci în cursa de o oră de sâmbătă a însemnat că italianul pierduse, atunci, șefia campionatului în favoarea lui van der Linde, care a câștigat cursa din pole position și a obținut o marjă subțire de două puncte înainte de cursa decisivă de duminică. Dar o performanță superbă în calificările de duminică dimineață i-a permis lui Bortolotti să recupereze conducerea în clasamentul general la un singur punct diferență după ce a obținut pole position-ul.



Aflat în urma lui van der Linde cu doar două puncte înainte de calificări, Bortolotti a recuperat conducerea campionatului cu un singur punct prin obținerea pole-ului și a profitat din plin de o poziție de start slabă pentru pilotul Audi, depășindu-l pe coechipierul Thiim în primele etape.

Pilotul #92 și-a mărit marja față de sora #94 Huracán la aproape cinci secunde înainte de opririle obligatorii la boxe, în timp ce van der Linde a rămas pe locul 10. Ultimul obstacol major a fost depășit prin munca eficientă la boxe a mecanicilor SSR Performance, iar Bortolotti s-a întors pe pistă încă ferm în controlul campionatului, deși a rămas în urma Lamborghini-ului GRT nr. 63 al lui Engstler, care a preluat conducerea. Bortolotti, știind că trebuie doar să-și mențină poziția pentru a câștiga titlul, l-a urmat pe Engstler, pe locul al doilea pentru a deveni campion DTM . Engstler și-a adjudecat astfel a doua victorie a sezonului, după succesul din weekendul inaugural de la Oschersleben, în timp ce Thiim a recuperat după contactul cu Mercedes-ul lui Jules Gounon și a terminat pe locul cinci, completând o ultimă zi memorabilă pentru Lamborghini.

Sursă Foto : ImaGO

Este pentru prima dată când Lamborghini a câștigat râvnitul titlu DTM, de la intrarea sa în campionatul german de turisme în 2021. Pentru Bortolotti, acesta este primul titlu major în motorsportul internațional de la câștigarea titlului GT World Challenge Europe Endurance Cup în 2017 și al doilea succes major în două săptămâni, după victoria în finala sezonului IMSA, Petit Le Mans. De o importanță deosebită pentru Lamborghini, este, de asemenea, prima dată când o marcă italiană câștigă DTM după 31 de ani.

Sursă Thumbnail : Lamborgini S.P.A.

Sursă fotografii : DTM (Facebook)

107 Vizualizări articol

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Related Posts

Willi Motorsport Racing School

Distribuie articolul:

Distribuie articolul:Înscrie-te la Cursurile de Pilotaj Willi Motorsport – Locuri disponibile pentru 16 noiembrie! Vino alături de noi la Motorpark România pentru o experiență de neuitat și pentru a-ți dezvolta…

Citește articolul

Haupt Racing Team vor participa la ultima etapă din Nürburgring Langstrecken-Serie 

Distribuie articolul:

Distribuie articolul:În acest weekend, echipa va concura cu un Mercedes-AMG GT3 cu numărul 6, pe legendarul circuit de la Nürburgring, varianta Nordschleife. În cea de-a 6-a și ultima rundă din…

Citește articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *